Oh, echwel! 3 weken (20/21 dagen) heb ik meermaals meegemaakt hoor bij een lange cyclus! Mmm, dat begrijp ik dan niet, want meteen na bevruchting worden andere hormonen aangemaakt die er juist voor zorgen dat dat hele menstruatiegebeuren niet plaats vindt.
ik had inderdaad ook begrepen dat als je een korte lf hebt dat je lichaam dus te snel het seintje krijgt dat er niets is ingenesteld/bevrucht en dus de baarmoeder schoon gemaakt mag worden... hierdoor worden soms bevruchte eitjes eruit gewerkt... dit is volgens mij ook de reden waarom sommige meiden moeilijker zwanger worden, omdat hun lf te kort is... volgens mij gaat het dan om progesteron, als dat niet genoeg toe neemt, denkt je lichaam niet zwanger te zijn. (ik kwam bij mijn laatste zwangerschap erachter dat ik ook een heel laag progesteronlevel had en heb toen zelf toegediend tot 11 weken, om te voorkomen dat mn lichaam dacht niet zwanger te zijn) dus bij die meiden zullen die hormonen wel niet helemaal goed werken, niet goed op gang komen, denk ik.
Oei het wordt steeds ingewikkelder... Ik heb ook ruim twee jaar op zwangerschap moeten wachten maar had juist vaak een lange LF. Maar dat uitblijven kan ook een andere reden gehad hebben natuurlijk. Ik vind dit wel heel interessant, tot zover bedankt allemaal!
Yep, ook ik ben onregelmatig ongi. Maar dat is normaal hoor als je bv geeft! Bij mij duurt het tussen de 6 en 9 weken!! Erg lang dus. Normaal was dat netjes 4 weken...
Na je bevalling voelen dingen soms heel anders Ik dacht ook mijn eisprong te voelen, bleek gewoon niet zo te zijn. Vorige maand dacht ik t ook echt te voelen en dmv testjes kwam ik erachter dat het niet mn ei was, maar waarschijnlijk gewoon mijn lichaam die nu anders reageert. Je bent ook pas 1 x ongi geweest he