Ik heb het jaar volgemaakt! Morgen wordt ons meisje 1 jaar en ze heeft een jaar bv gehad. Niet gewoon aan de borst helaas, maar ik heb een jaar lang fulltime gekolfd. Wat een karwei! Maar wat ben ik ongelooflijk trots dat het me gelukt is dit vol te houden. Ons meisje heeft het zo goed gedaan op de bv dat het echt de moeite waard is geweest. Ondanks dat ik niet 'live' heb kunnen voeden, heb ik er wel van genoten dat ze mijn melk heeft mogen en kunnen drinken. Zo dat wilde ik even kwijt!
Wat knap! Daar mag je trots op zijn. Ik heb ook een topic geopend over fulltime kolven. Mocht het niet lukken om live te voeden hier dan hoop ik ook zo ver te komen
Wauw! Echt heel knap! Daar mag je zeker heeeeel trots op zijn! En alvast gefeliciteerd met je dochtertje en n fijne dag morgen!
Super knap !!! Dat heb je goed volgehouden zeg ! Alvast gefeliciteerd met de kleine meid , maak er een leuke dag van !
Wow knap hoor. Heb zelf de eerste 8 weken full time gekolfd, en vond dat een hele opgave, maar ben wel blij dat ik dat heb doorgezet. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden, en krijgt nog steeds alleen moedermelk, maar gelukkig nu wel gewoon gezellig bij mij drinken. Nogmaals petje af, weet hoe tijd rovend het is. En dat een jaar lang, daar mag je echt trots op zijn.
WAUW AGO!!!!!!! Super meis, dat heeft je kleine toch maar mooi van jou gekregen! Je bent n top mamma ! Liefs! PS: en nu?!
Dank jullie wel! Voor degene die het vragen: ik ben nu gestopt met het kolven. Heb het jaar volgemaakt en ben heel blij dat ik dat gehaald heb. Maar ik ben inmiddels ook heel blij dat het kolfapparaat nu in een doos op zolder staat. :-D Ik heb in de vriezer nog een klein voorraadje waar ze de komende dagen nog van kan drinken en dan gaan we gewoon over op melk van de koe. :-D
Respect Ago! Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, op de juiste momenten ben ik moreel gesteund door die lieve Soef , en heb een week na haar verjaardag de kolf in de wilgen gehangen. Ze wilde namelijk helemaal geen melk meer, dus dat was niet echt motiverend. Maar heeeerlijk hè om die kolf schoon te maken en op te bergen, de honderden (zo'n beetje) plastic bewaarflesjes te sorteren en deels weg te gooien, weg weg weg met al die extra kolfzooi in je huis... Ooit live heeel lang bv te geven, dat blijft toch wel en beetje een droom, maar de trots overheerst. Maar ik heb het er ook nog steeds een beetje moeilijk mee, zelf, dat dit hoofdstuk nu afgesloten is. (En heb dus ter compensatie een Beco-drager gekocht en hobbel nu overal heen met haar op buik en rug, of ze nu wil of niet .)
@zogelukkig: uiteraard heb ik afgebouwd. Maar ik heb dat de laatste maand gewoon heeeeel langzaam gedaan, dat ging super! @maria999: wat stoer dat jij dat ook gedaan hebt! Ja, het is inderdaad een heerlijk gevoel om die kolf voor een laatste keer schoon te maken en op te bergen. Iets dat je dan echt even afsluit. Ik was van de week zelf jarig en had onze dochter (die dus 2 dagen later jarig is) even bij ons in bed liggen. Geeft ze zo uit het niets elke borst een kusje. Vond het zo schattig! Alsof ze ze even wilde bedanken of zo. Heel lief! Ik ben nu nog wat melk uit de vriezer aan het geven, maar straks het laatste flesje met bv zal ook wel 'raar' voelen. Maar wat je zegt klopt helemaal, de trots overheerst! En natuurlijk blijft hier de droom ook aanwezig, ik hoop echt dat het bij een volgend kindje 'live' gaat lukken. Dat zou toch wel heel mooi zijn! Nou wat grappig van die beco-drager. Heb daar toevallig vorige week ook voor zitten kijken. Overweeg ook om er een aan te schaffen. p.s. Soef rules!
Haha, zie je wel, is heus geen toeval dat jij er ook naar zit te kijken . Je wil de kleine toch dichtbij houden, of zoiets. Ik weet niet, het is iets oers. Hier heeft ze nooit in de drager gewild, heb allerlei dragers gehad, maar ze had een moeilijke, flink premature start met alle gevolgen vandien. Maar nu gaan we terug naar de babytijd, haha, met deze fijne drager. Ik heb hem pas een paar dagen, de Beco, maar ik vind het een heerlijk ding, vooral vanwege het harnasje. Je kan 'm ook makkelijk even op je rug doen, en dat is handig als je een nieuwsgierig aagje bij je hebt, maar even geen tweede paar volwassen handen. (Er staan er nu een paar op marktplaats, maar hoed je voor de nepper uit Willemsoord.) Enfin, wat superlief van jouw dochter, de kusjes op de borsten! Hier geeft ze sinds kort kopjes, ook zo lief! Het afbouwen hebben wij ook heel geleidelijk gedaan, al vanaf januari of zo. Steeds een kolfbeurt eraf, en zo nam de productie heeeel langzaam af, al had ik nog altijd meer dan ze kon drinken op een dag. (Ik ben niet zo goed in zwangerschappen, maar kennelijk wel in melk geven, joechei ) Dus zo is het heel natuurlijk gegaan en was ik er op een gegeven moment wel een beetje aan toe om wat definitiever af te bouwen... Het is een heel proces hè! Goed dat er aandacht is voor langkolvers, want als ik destijds niet van andere moeders had gehoord dat dat echt een optie is (als je dat graag wil en kan), dan was ik nooit zo lang doorgegaan! En ja, Soef is een lieffie!