beste lactatie deskundige, Ik heb sinds een dag of twee last van mijn borst. Mijn zoontje drinkt heel goed, maar toch heb ik knobbels in mijn borst. Ik probeer ze er steeds uit te masseren maar het is net of ze steeds weer terug komen. Ook heb ik het idee (ondanks dat ik mijn zoontje wel steeds aanleg aan die borst) dat ik op "knappen" sta. Ik probeer ook verschillende houdingen met voeden, maar het lijkt niet te helpen. Heb je nog tips over hoe ik dit zo snel mogelijk onder controle krijg? Ik voel me zelf nu ook niet zo lekker omdat ik erg weinig geslapen heb de laatste twee dagen en wil echt graag snel weer een beetje lekker in mijn vel zitten.
hoi, heb je er nog steeds last van? mogelijk heb je teveel melkproductie? Je kindje is nog maar een week of 4 oud, dus is het wat moeilijk om dat nu in een keer te reguleren. neem eens contact op met een van de borstvoedingsvrijwilligers, dan kun je door middel van een telefoongesprekje erachter komen waardoor je borst zo gespannen blijft. en de mogelijke maatreglenen bespreken. kom je er niet uit of maak je je zorgen (en heb je klachten) ga dan bij je huisarts of bij het consultatiebureau langs. anders hoor ik het nog wel? groetjes Heidi margit