bv en op vakantie zonder dochtertje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mamatrees, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Inderdaad. Mijn vriend zit momenteel 2 weken op een militaire oefening in Duitsland. En geloof me, dochtertje merkt er niets van, die slaapt lekker door en wordt alleen wakker voor een voeding/knuffel/schone luier. Hij mist haar harder dan zij hem, en vindt het jammer dat hij dingetjes mist die ze nu voor het eerst doet (veel lachen, duimpje ontdekken).

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn tip, de habermann speen, niet goedkoop! maar grote kans dat ze terug wil naar de borst.
    mijn zoon wilde niet aan de borst, advies van de lactatiekundige/kraamzorg de habermannspeen, ze meoten dan zo hard werken dat ze graag weer terug willen aan de borst.
    Ik hoop voor je dat je leuke tijd hebt, ik zou zelf niet voor kiezen, vooral omdat ik merk dat ik naar een dag werken al heimwee heb naar de kids hiihihi en graag weer naar huis rij.
    gr brenda

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Reken maar dag baby's die volledig borstvoeding krijgen het merken als mama lang weg is! Een trauma ervan oplopen is wel een uiterste, maar merken doen ze het zeker.
    We hebben het hier overigens niet over een hele jonge baby maar over eentje van 5 maanden oud.

Het zou mooi zijn als je door je kind een week alleen te laten geen eenkennig kind of een krijser bij afscheid krijgt, dat vergelijk gaat echt nergens over hoor!

De keren dat wij ons zoontje (een paar uur) alleen gelaten hebben zijn op 1 hand te tellen, dan kwam er hier familie in huis. Krijsen bij het afscheid? Nee natuurlijk niet, hij kent opa's, oma's en tantes goed. Maar een week alleen laten zou hij zeker merken en een borstgevoed kind merkt dat natuurlijk helemaal.

4. Bammetjebam

Kan je mij vertellen hoe je dat weet?

5. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

mag ik vragen waarom je hier zegt dat je gaat afbouwen en bij de lactatiekundige in het forum zegt dat je niet wil afbouwen??? wat is het nou dan???

maar ik zou persoonlijk ook niet gaan, maar als je het niet wil verzetten dan moet je gewoon gaan en dan zie je toch vanzelf wel hoe het is als je thuis bent ik zou gewoon regelmatig kolven en kijken hoe het gaat als je weer thuis bent ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat heeft volgens mij echt 0,0 met elkaar te maken. Is gewoon hoe het kind is. Mijn zusje en ik zijn hetzelfde opgevoed, maar mijn zusje had vreselijk heimwee en wilde nooit ergens naartoe zonder mijn ouders terwijl ik overal en nergens alleen naartoe ging. Is bij mijn zusje (nu 24) pas een paar jaar geleden echt overgegaan! Dus dit soort argumenten geloof ik niet zo in.

Ik zou nooit op vakantie gaan en zo'n jonge baby thuislaten, nog los van het feit of je nou wel of niet borstvoeding geeft, daar zou het mij nog niet eens om gaan. Zo'n jonge baby heeft gewoon zorg nodig en die van de eigen ouders heeft daarbij wat mij betreft de voorkeur. Wij zijn wel op vakantie geweest toen Irem 4,5 maand was, maar toen ging ze gewoon mee - had me niks anders kunnen voorstellen eerlijk gezegd.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.308
    113
    Helemaal met je eens.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wil je dat ik hier serieus op inga of is het een retorische vraag?

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :d 8) :d

10. Bammetjebam

Nee, ik meen het serieus.

Heb je bewijzen dat dat voor elk kindje zo is en waar (betrouwbare bron, wetenschappelijke studies bijvoorbeeld) kan ik dit lezen, of spreek je uit eigen ervaring met jouw kindje(s), wat dus niet per se geldt voor andermans kindjes?

Zoals ik al zei, ik krijg het idee dat hier veel moeders aanwezig zijn die hun eigen gevoel op een baby projecteren, en dat het met een baby wel goed gaat als een andere verzorger zo veel mogelijk de handelingen en routines van de ouders hanteert. Het is niet voor niets dat ouders een hele uitleg geven aan een oppas, familielid of een kinderopvangadres, over bijvoorbeeld de slaaprituelen van hun kindje.

Tenzij je je eigen babytijd bewust hebt meegemaakt, is het imo onmogelijk om je te verplaatsen in de gevoelens van je baby, laat staan in de baby van een ander. Als dat wel kan, dan zou ik dat graag willen weten, omdat ik dat interessant vindt :)

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het gaat nou toch niet om of het goedgekeurd of juist afgekeurd wordt dat ze zonder kind op vakantie gaat:( Ze vraagt alleen maar hoe ze dat moet doen met de bv..
    Al gaat ze een maand naar Australië zonder kind, moet ze lekker zelf weten.

Over je vraag: Ik weet het niet zo goed:D (heb je ook wat aan haha)
    Ik denk dat als je wel wil afbouwen, dit het moment is dat het gebeurt aangezien het nooit in je voordeel kan werken rond deze periode.
    Wil je niet afbouwen dan kan het nog wel eens lastig worden denk ik. Veel kolven en het flesje geven met een goede speen waardoor ze hopelijk de borst weer wil pakken als je terugkomt. En denk dat je dan ook flink wat regeldagen in moet voeren.
    Hoop dat het allemaal lukt en fijne vakantie alvast!

12. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Nou ik neem aan dat mijn moeder wel weet hoe ze hiermee om moet gaan,ik ben er zelf ook groot geworden...
    En het is wel heel toevallig dat het zal gebeuren in die 4dagen..

13. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0

Hehe bedankt,toch iemand die me geen schuldgevoel aan wil praten.

Ze krijg nu al regelmatig een flesje dus dat is geen probleem,drinken aan de borst gaat erg goed..
    Ik wilde even wat tips en misschien ervaringen horen van hoe en wanneer kolven.
    Ze is dan 5 maanden dus ik wilde toch misschien al afbouwen in die tijd...

14. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    We hebben de bus de hele dag bij onderaan de piste dus komt goed!

15. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ik denk dat iedereen daar een andere visie op heeft...
    Hier wordt er net gedaan of je de boeman bent als je melk weggooid of kunstvoeding geeft...Of niet die volle 6 maanden volhoud(of langer)
    Dan zijn er toch erg veel slechte moeders op de wereld!

16. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Nou ik ben blij dat er nog mensen zijn die me niet als een "slechte moeder"zien doordat ik een paar dagen weg wil!
    Mijn moeder kan echt wel een paar dagen met mn kindje alleen zijn..

17. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Dat klopt je hebt helemaal gelijk maar daarom heb ik deze vragen ook gesteld,ik wilde van een deskundige weten of het mogelijk is om na een vakantie weer volledig BV te geven...
    En van jullie tips of ervaringen horen...
    Ik twijfel namelijk nog of ik wil afbouwen of doorgaan(dit heeft helemaal niets met de vakantie te maken maar met mn werk!

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0

Mijn man heeft zijn moeder verloren aan een ziekte dus ja....
    Die was altijd thuis..

19. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    zie mijn reactie een paar berichten terug..

20. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    @ Iedereen,

Ik ga trouwens geen week weg maar net geen 4 hele dagen dat scheeld een halve week!
    Mn moeder komt(waarschijnlijk)gewoon bij mij in huis..
    En die past dan al op vanaf ik weer ga werken..

Verder ga ik me nu GEEN slecht moeder voelen...

Deel Deze Pagina