BV en papa...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Arevinol, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft bij t inslapen 's avonds altijd een BV 'nodig' en wil daardoor(?) alleen door mij naar bed gebracht worden. Ik leg haar meestal wel wakker in bed, maar die (borst!)voeding moet ze net vooraf gehad hebben.
    Is altijd al zo geweest, toen ze kleiner was moest ze altijd in slaap gevoed worden/clusteren 's avonds.

Ze is sowieso een slechte slaper. Als er maar iets aan de hand is (sprongetje/tandjes/andere omgeving/ziek) is dat ook meteen extreem merkbaar in haar slaapjes.
    Vaak draait t er dan op uit dat ik haar uiteindelijk weer in slaap voed...

Overdag thuis heeft ze die voeding meestal niet nodig bij t slapen gaan, het is vooral de avond en de late voeding...

Na 9 maanden ben ik hier toch wel redelijk klaar mee...:) Ik zou het ook wel eens prettig vinden als ze haar papa of iemand anders accepteerde met naar bed gaan of als ze 's nachts wakker wordt.
    Ze vindt t prima hoor als iemand anders oppast, maar zodra ze naar bed moet, is dat een groot probleem. Ze gaat NIET slapen!
    (Toen ze kleiner was lukte rijden in de wandelwagen nog wel, al waren dat ook meestal maar korte slaapjes dan, maar nu slaapt ze zelfs niet meer in de auto...;))

Is dit herkenbaar? Wat hebben jullie hieraan gedaan??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, herkenbaar en hier heb ik dat zo opgelost door beneden te gaan voeden voor bedtijd en haar pas dan naar bed te gaan brengen. Eerst dus nog wel zelf haar naar bed brengen en toen BV eenmaal wat losgekoppeld was van op bed gaan, lukte het dus ook om haar door mijn man op bed te brengen. De laatste tijd doen we het bewust ongeveer om en om, zodat we straks niet met een dwarse dreumes zitten die gaat bepalen dat ze enkel door mij op bed gebracht wil worden. Wat dat betreft is dit ook bij jullie wel het goeie moment om er actie op te zetten :)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Thanx Rozemarijke en gefeliciteerd met Thirza's eerste verjaardag!!!

Dat probeer ik dus ook al een tijdje, beneden voeding geven om t los te koppelen. En dan lijkt ze echt klaar te zijn met drinken, maar ze gaat dan dus niet slapen!! Pas als ze de rest van de voeding heeft gehad...:(
    Beneden is ze natuurlijk wel sneller afgeleid, maar ook als t rustig is en ze genoeg gedronken lijkt te hebben, neemt ze er geen genoegen mee. Als we boven zijn wil ze nog meer drinken!!

Ook zo bij de 23u voeding. Gisteravond heb ik haar pap gegeven. Dat at/dronk ze helemaal op, maar daarna ging ze echt nog bij me zoeken. Heb haar dus maar aangelegd. Ik geloof niet dat ze nog veel dronk, maar dat t haar echt meer gaat om ff lekker bij mama te sabbelen ofzo?? Op zich heel schattig en fijn natuurlijk, maar het moet toch ook een keertje zonder kunnen...;)

Maar goed, bij jou heeft t dus wel geholpen. Dan toch nog maar een tijdje zo doorgaan tot ze t doorheeft???

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou.... Is het misschien een ideetje om beneden te voeden, dan naar boven te gaan en op je blote huid te houden met een speentje? Dat kan papa namelijk ook? (ik zeg ook maar wat, misschien heb je er niets aan maar wellicht went ze eraan dat je uiteindelijk gewoon met kleren aan met haar gaat zitten met een speentje + slaapmuziekje en dat de oppas dat dan ook kan?)

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #5 Arevinol, 23 nov 2009
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
    Ja misschien als ze een speen wilde...8) Tegen me aan houden is niet genoeg helaas! Ook wel geprobeerd, maar dan 'eet' ze me vaak al helemaal op ;)
    Boekje, zingen en even wiegen en muziekje, kusje doe ik wel als bedritueel.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre was ook tietverslaafd. Met een maand of 9-10 zijn we rigoreus papa-avonden gaan instellen: papa 3 avonden, ik 4 ... inmiddels is het andersom (maar krijgt Mirre geen tiet meer). Papa gaf eerst flesje afgekolfde melk, later koemelk. Dus we hebben er een gewoonte van gemaakt dat papa haar naar bed bracht. Andere mensen gaat nog altijd lastig trouwens.

Nu werkte ik wel 1 avond in de week, dus Mirre was wel een beetje gewend aan papa.

Jij moet dan op die avonden ook echt niet in de buurt komen. Misschien gaat het in het begin wat lastig, maar is kwestie van wennen. Tenzij je dat niet wilt natuurlijk ;)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overigens hebben we ook wel drama avonden gehad hoor ... euhm herstel: mn man heeft drama avonden gehad. Dan wilde ze absoluut geen fles en zat hij met de gebakken peren (ik was dan aan het werk). Mede hierom zijn we de frequentie gaan opvoeren. Dus was in het begin geen makkie ;), maar inmiddels brult ze wel eens als dat ze door papa naar bed gebracht wil worden (en andersom ook gelukkig) :D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Aha, bedankt voor je reactie!! En hoe lang was papa dan bezig op die drama avonden?? En ging ze dan uiteindelijk wel slapen?

Vanavond weer beneden gevoed (niet van harte ;)) en daarna op haar kamertje de rest van t ritueel. Ze ging niet slapen (kwartiertje gehuild). Ik moest 's avonds weg, dus uiteindelijk toch maar ff aangelegd. En ja hoor, daarna minuutje gehuild en ze sliep.
    Komende dagen ben ik 's avonds gewoon thuis, dus dan ga ik er hard aan werken om die voeding proberen los te koppelen...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

HIer eigenlijk hetzelfde als bij Salapio: ik ben gewoon af en toe 's avonds weg voor m'n werk, (heb wel vaste werkdagen, maar werk niet altijd 's avonds op die dagen). Dus dan moest papa wel.
    Misschien is het bij jullie een idee om het ook wat rigoureuzer aan te pakken? Dat ze het met papa zal moeten doen en anders maar niet? Ook hier zat mijn man nogal met de gebakken peren hoor, maar inmiddels gaat dat goed en laat ze zich ook door papa naar bed brengen. Als ik thuis ben krijgt ze dan dus gewoon beneden BV, als ik aan het werk ben, mag ze een gekolfd flesje, maar die pakt ze vaak eigenlijk niet. Rond bedtijd is ze denk ik gewoon te moe om het daar nog mee te willen/kunnen. Nouja, dan niet en dan slaapt ze ook zonder dat wel. Gaat alleen ietsje moeizamer dan met BV...

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #10 Arevinol, 24 nov 2009
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
    Ja, de rigoreuze oplossing is natuurlijk een optie, en daar zullen we uiteindelijk ook wel voor moeten kiezen vrees ik... ;)

Hier gaat t alleen niet 'ietsje' moeilijker, ze gaat soms gewoon ECHT niet slapen (uren wakker blijven). Als we de hele dag weg zijn, kan ze ook de hele dag wakker blijven...

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Papa loste het hier op door de kinderen gewoon lekker tegen zich aan te houden, beneden in een luie stoel of boven op bed, tot ze echt helemaal sliepen. En dan had hij geen borsten nodig.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hmmm ik heb hier ook dat dochter lief altijd even wat slokjes wil voor het slapen gaan.
    Gelukkig is het wel zo dat als ik er niet ben omdat ik een mama avondje heb ze dan de laatste voeding van papa krijgt uit een flesje en dat gelukkig goed accepteerd.
    Ze slaapt er soms zelfs langer op terwijl er niet iets anders in zit dan bv.
    Morgen moet ik weer werken voor het eerst en dan moet papa haar de avond verzorgen en doen.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat zowel met haar als met mij.
    Mijn hart breekt nu al bij de gedachtte.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het idd een kwestie is van doorzetten: papa naar bed brengen = geen tiet. En wat dirksmama ook al zei, lekker dichtbij papa tot je kleine slaapt (zo legde ik Mirre een jaar geleden ook in bed trouwens, wakker in bed leggen was er echt NO WAY bij ;)).

Ik weet niet meer precies hoe het is gegaan. Volgens mij wel echt drama avonden hoor, dat hij een uur bezig was om haar naar bed te brengen, of zelfs langer. Mja ... we hadden op een gegeven moment echt zo iets van doorzetten en ik ben nu echt zo blij dat we dat hebben gedaan. Het maakt hier echt niet meer uit wie Mirre naar bed brengt.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goed nieuws!! Ik heb vanavond de voeding beneden gegeven en ze is na t bedritueel (zonder voeding ;)) zonder huilen ingeslapen!!
    Papa was niet thuis en ik had t beneden wat donker gemaakt, waardoor ze denk ik goed kon drinken.

Daarna is ze wel nog 1x wakker geworden, hard huilen, maar ik heb haar redelijk makkelijk kunnen troosten zonder voeding... Ben wel op dr kamertje gebleven tot ze in haar bedje in slaap viel.

Hopelijk is dit al een klein stapje in de goede richting... :D

Goed te horen trouwens dat t bij velen nu zo goed gaat met papa die ze in bed legt. Was echt bang dat ze dat nooit zou gaan accepteren...!!

Deel Deze Pagina