Melk uit neusje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natas1, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Meestal gaat de borstvoeding prima, maar alleen 's nachts heb ik soms iets raars.
    Ik voed Danique dan liggend in bed. Ze drinkt goed maar soms komt haar neusje vol te zitten wat net zo klinkt of ze verkouden is. Dat ademt natuurlijk niet meer lekker dus laat ze dan los. De melk zit dan soms helemaal op haar toet.

Kan ik hier iets aan doen, leg ik misschien niet goed aan?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Heb ik ook wel eens gehad bij liggend voeden. Ze bleeft stug doordrinken en het bleef uit dr neus druppen... afsluitprobleempje denk ik, te veel melk. Ze had er geen last van, dus zal denk ik geen kwaad kunnen. Nu heeft ze het niet meer, ze kan geloof ik wat beter met de hoeveelheid melk omgaan.
    In ieder geval verzekerde de LK hier me dat melk door het neusje (bijv bij melk teruggeven) heel normaal is en geen kwaad kan.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het kan geen kwaad idd. En het wordt vanzelf minder naarmate ze groter groeit.

Je kindje is goed aangelegd, als de tepel en een groot gedeelte van de tepelhof in de mond zit met naar buiten gekrulde lipjes, kin in de borst. De neus is dan vrij.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oké, dan weet ik nu in ieder geval dat het geen kwaad kan.
    Alleen wel vervelend voor haar want zij drinkt dus niet door, ze laat los omdat ze geen lucht meer krijgt. Ze hapt wel goed voor zover ik kan zien en voelen, ook als ik liggend voedt zoals 's nachts.

Merci!

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Misschien leg je haar anders met haar hoofdje iets hoger? Op een handdoek of zo. Het klinkt alsof de melk gewoon uit haar keeltje haar neus inloopt omdat ze niet alles doorslikt. Dat wordt misschien wat minder als het niet zo makkelijk haar neusje in kan stromen?
    kVind het altijd wel heerlijk ontspannen hoor, liggend voeden, zowel voor haar als voor mij. Gezellig warm in bed met zn tweetjes.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zal het eens proberen met een handdoek onder haar koppie, thnx.

Ja, het is heerlijk voeden zo lekker liggend op bed.

7. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Heb je genoeg melk? Dan kun je ook liggend op je rug voeden. Hoe?
    - Jij ligt op je rug
    - Je kind op zijn/haar buik op jouw buik, zodat je buik-buikcontact hebt
    - Ondersteun het voorhoofd van je kindje met een hand

Ik vind het wel comfortabel, het is alleen de eerste keer wel even wennen, dus ik raad je wel aan om eerst een keer met licht te oefenen ;)

8. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo

Oh en eventueel een kussentje of dekbed onder je arm die het hoofdje ondersteund maakt het helemaal comfortabel.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De handdoek heeft wel wat geholpen, er leek minder uit haar neusje te lopen. Maar ze liet nog wel een keertje los.

Op m'n rug zal ik es proberen!
    En ja, eerst oefenen met een lichtje aan lijkt me wel aan te raden :D

10. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Succes ermee! Zoals je ziet kan de melk dan ook slecht terugstromen.

Deel Deze Pagina