Geen hormonen, geen optie?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Klijntjuh, Nov 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik zit er echt mee in mijn maag... Ik heb echt werkelijk bijna alles met hormonen erin geprobeerd:

- Gewone pil --> ramp, gewoon continue lichte klachten zoals hoofdpijn en niet lekker zijn enzo. En ben niet goed in regelmaat met innemen. had deze voor ik sexueel actief was, wegens te hevige menstruaties

- Nuvaring --> kruising tussen blaasontstekinggevoel, denken dat ik zwanger was en een hevige mensturatie kwa gevoel.. die ging er snel uit!!

- Minipil --> alleen maar erger!

dus vreeen we vooral met condoom, en op momenten waarvan ik dacht toch niet vruchtbaar te zijn zonder. goed gegaan, want ben niet onbewust zwanger gegaan.. maar ik vind het zo'n gedoe!

Is de condoom nou echt het enigste om te doen zonder hormonen? (koperspiraaltje is geen optie wegens nu al hele zware menstruaties)

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,159
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik wilde ook graag anticonceptie zonder hormomen. Maar helaas... behalve condooms en spiraaltje is er niet zoveel. Ik heb wel even gekeken naar een pessarium. Maar da's helemaal een raar ding, die moet je een paar uur voor de sex al inbrengen. ;) Dan gaat het spontane er wel een beetje af, zullen we maar zeggen. Dat was echt geen optie voor mij. ("Heb jij ook zo'n zin schat? Nou, neem nog maar even een koude douche want over drie uur mogen we pas.")

Dan blijft eigenlijk alleen sterilisatie over. Maar dat is natuurlijk wel (vrijwel) permanent. En dat was voor ons ook nog geen optie.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    edit: niet goed gelezen

4. pijman

pijman Niet meer actief

ik kan ook helemaal niet goed tegen hormonen, pil was echt verschrikkelijk, dat kwam bij met met name doordat ik last had van de piek in de hormonen; eens per dag met de pil een hoge dosis. Toen ben ik Mirena gaan proberen. Toen kreeg ik hele lage dosering continue dus voor mijn probleem was dat ideaal. Ook werden mijn menstruaties veel lichter en uiteindelijk verdwenen die helemaal waardoor ik mij hormoonstabiel voelde. Het is wel iets waar je even mee door moet zetten, de eerste had ik 5 jaar en de eerste 3/4 maanden kun je last hebben van spotting, maar niet meteen eruit halen want daarna ging het super. De tweede had ik maar een paar maanden omdat ik toen toch weer zwanger wilde worden. T.o.v. het condoom vind ik de Mirena veel fijner, ik had met het condoom steeds de stress dat ik dacht dat ik toch zwanger was.

Succes!

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je hebt ook nog persona, weet niet hoe betrouwbaar het is. Werkt op bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn.
    Je zou ook nog naar implanon kunnen kijken, dat is wel met hormonen maar een hele lage dosis.

Share This Page