Uk krijgt al sinds een week of vijf af en toe een flesje bv om te oefenen. Na een periode van haast niets drinken, hebben we verschillende spenen en flessen geprobeerd en zijn we blijven plakken bij tommee tippee. Het gaat alleen niet zo denderend... Uk speelt wat met de speen, duwt 'm weg en neemt heel af en toe eens een slok. Gemiddeld drinkt hij 25cc bv uit de fles. Veel te weinig natuurlijk om voor een hele voeding door te gaan. Ik word er zo verdrietig van. We hebben zo trouw geoefend en doen zo ons best. Ik maak me ook onwijs veel zorgen. Straks werk ik drie dagen achtereen, hoe moet het dan? Ik ben nu al zo moe na iedere bv, het vreet echt energie en ik heb een pittige baan. Als hij alle voedingen 's nachts gaat inhalen kun je me opvegen.
Heel vermoeiend die zoektocht naar de juiste fles/speen... En dan het gevecht om er iets in te krijgen... Heb je de variflow speen van Tommee Tippee al geprobeerd? Onze baby dronk vrijwel niks uit de 1 en 2 speen van TT. Wat bleek? Die speengaten waren gewoon te klein en raakten verstopt (?), ze kreeg er niks uit. Ik kwam er pas achter toen ik er zelf eens aan zoog... Zelfs ik kreeg er niks uit... Toen dus overgestapt naar de variflow (met een kruisopening) en dit werkte voor ons. Wat je nog kunt proberen is: - de fles iets warmer maken - de speen warm maken - de speen eerst in je BH stoppen zodat hij naar jou ruikt - eerst aan de borst en na een minuutje over op de fles - iemand anders de fles laten geven terwijl je zelf de kamer uit bent
Heb je de breastflow geprobeerd? Bij mijn dochtertje was dat de enige fles waaruit ze wilde drinken. Mijn zoontje nu drinkt alleen uit de difrax fles. Het is soms een heel gedoe om te zoeken naar de juiste fles/speen, sterkte!
Oh, vreselijk is dat! Hier hadden we hetzelfde probleem: zoonlief weigerde de fles. Alles geprobeerd, en niets hielp. Op mn eerste werkdag ging ik met lood in mn schoenen de deur uit.... Twee uur later belde me man ( het was zijn eerste papadag): zoon had een hele fles leeg gedronken en lag tevreden te slapen De fles was warmer dan normaal doordat man de flessenwarmer iets telang had ingesteld
Hier hielp de zoektocht naar spenen en flessen geen drol. Was wel een dure grap ... M ging op de oppasdagen wel drinken, maar ze moest wel razende trek hebben. Heel wat mamamelk dus door de gootsteen gegaan. Zij haalde niet in 's avonds, maar werd sowieso veel wakker . Vanaf het moment dat ze goed ging eten (7 maanden) was het steeds minder een probleem en ging ze ook op eens wel uit de fles drinken. T eigenlijk hetzelfde, bij hem hing het flesweigeren samen met tanden, dus was echt een fase. Vanaf een maand of 7 geen probleem meer. Hij haalde niet in, maar werd sowieso al wakker (maar niet meer dan anders) S weigert sinds kort ook, hangt denk ik ook samen met tanden. Nu de eerste twee werkdagen achter de rug en er wordt flink ingehaald. Hij zat eindelijk in slechts 1x drinken tussen 19-6, maar na mn werkdagen was dat 2-4x . Mijn tip: - Niet te veel uitproberen / wisselen van strategie - Temperatuur van de melk was hier wel belangrijk (WARM!) - Iedere dag een flesje blijven geven, als het niet lukt, proberen niet in paniek te raken Mocht je kindje blijven weigeren, zou je kunnen overwegen om met een spuitje te (laten) voeden of met een lepeltje (eventueel ingedikt met johannesbroodpitmeel of rijstmeel - beetje afhankelijk van de leeftijd).
Ook heb je recht op het live voeden van je kindje (valt onder 'kolfrecht'). Dus je zou op een dag van 8u een uur later kunnen beginnen en een uur eerder kunnen weggaan. Of tussendoor je kindje voeden (als je op een redelijke afstand zit natuurlijk). Je kunt ook experimenteren met voedhoudingen met fles: - in wipstoel - tegen je knieën aan - rondlopend - naast elkaar liggen op bed *** Mijn man is het gisteren na veel 5en en 6en gelukt een fles er helemaal in te krijgen. Het begon met veel gebrul en ik stond al met de deurklink in mijn hand . Mezelf kunnen beheersen en uiteindelijk kwam Jan naar beneden met een lege fles. Dus soms kan het ook een kwestie zijn van niet te snel denken: hij wil niet. Tja ... moeilijk dus. Ieder kind is anders en bij ieder kind dus een andere manier ...
Op tijd beginnen met oefen is helaas geen garantie voor succes. Wij dachten dat we het oed geregeld hadden. Vanaf een week of zes af en toe een flesje. Dat ging prima, dus we hadden het voor elkaar (dachten we). Niet dus, een paar dagen voor ik weer mest gaan werken, ging hij ineens de fles weigeren. Stress natuurlijk! Bij ons waren eindeloos geduld en sterke armspieren van de papa uiteindelijk de redding. Ik sloot me op in onze slaapkamer. Want als ik mijn zoon hoorde huilen tegen die fles, wilde ik niets liever dan hem gewoon aanleggen! Maar man zette door. Hij heeft echt tijden met onze zoon op de arm rondgelopen met een flesje bij zijn mond. De eerste keer heeft hij zo wel een uur gelopen voordat onze zoon de speen in zijn mond nam. En toen moest hij nog blijven lopen tot de fles op was. Want zodra hij ging zitten, stopte onze zoon weer met drinken. Maar gelukkig pakte hij met elke keer oefenen, de fles weer iets makkelijker. (Na een halfuurtje lopen, na een kwartier, na een paar minuten.) En op een gegevn mment was het zo ver dat je even moest lopen om hem te laten beginnen, maar dat hij gewoon bleef drinken als je dan na een minuutje ging zitten. Bij ieder kind zal DE truc weer anders zijn. Maar blijf proberen en houd vol. Het komt heus weer goed. Alleen zal vooral jij even heel sterk moeten zijn en niet te snel toe moeten geven, want je baby hoeft niet uit de fles te drinken als hij toch weer de borst krijgt.
Hier ook vanaf 6 weken gaan oefenen met de fles. Nou het was allemaal niks. Soms ging het een weekje goed en dan weer weken niet. Uiteindelijk is ze 2 weken lang op mn werk gekomen zodat ik daar kon voeden. Toen bleek uiteindelijk de Difrax fles de oplossing voor ons Ze drinkt alleen uit de S speen, en ze doet er ook heeeel lang over. Sinds 7 maanden is ze opeens weer slecht gaan drinken, geen idee waarom maar ze haalt het s avonds wel weer in.
Ik lees mee. Heb hier ineens ook een flesweigeraar. Echt krijsend dat hij niet wil. Morgen gaat hij oefenen op het dagverblijf. Gelukkig gaat heyt alleen om de voeding van 1600 uur
Bedankt voor de tips. Een aantal passen we idd al toe, maar er zaten ook wat nieuwe bij, zoals het extra warm maken van de melk. Die gaan we ook maar proberen. Op dit moment geef ik na het oefenen met de fles, wat ongeveer een minuutje of 15 duurt, de borst. Uk drinkt nu nl het beste wanneer hij honger heeft. Raden jullie het borst geven na fles aan of juist af? (ben zo bang dattie verhongert)
Wij zijn zelf ook zo bezig. Maar krijgen er al ca 50 cc in en ook al paar keer 80 cc. Ik heb ook de borst gegeven na een fles, maar mij werd het door verschillende mensen afgeraden, want het kan zijn dat ze dit al heel snel door hebben. En dan denken, ik pak de fles niet, want ik krijg dadelijk nog lekker die borst! Moeilijk om ze dan op bed te leggen en te laten jammeren tot de volgende voeding, maar schijnt wel beter te zijn (kijken wie het meest eigenwijs is ). Bij ons helpt het als ikzelf de deur uit ben (ik heb de fles nog nooit gegeven), en ze mij dus niet ziet, hoort of ruikt. Dus ik ga even rondje fietsen/boodschap doen of zo. Wat ik steeds hoor is niet te veel varieren met flessen/spenen. Blijven oefenen en veel geduld hebben. Vooral niet in paniek raken of verdrietig zijn, want hoe klein ze zijn, ze voelen dit al aan. En dan komt het in de meeste gevallen uiteindelijk toch goed. Ze moeten het ook gewoon leren, want is een andere drinktechniek dan aan de borst. Ook heb ik al veel gehoord dat op het moment dat vrouwen weer moesten gaan werken, dat het dan ineens goed ging. Alsof ze ook dat aanvoelen. Wij hebben ook nog niet meer dan 1 voeding per dag geprobeerd en over 2 weken moet ik gaan werken. Maar heb er goede hoop op dat het goed komt. Volgende week gaat we 2 ochtenden wennen... Vooral vertrouwen blijven houden!
Ik herken het helemaal! Maar ineens vanuit het niets pakte hij de fles! Wat een last viel er van mijn schouders! Het kan dus echt goedkomen!! Heel veel succes!!
Oh wij hebben net het hele traject gehad. Bij ons werkte de VacuLess en de Difrax soft touch het beste, omdat die spenen zacht aanvoelen. Vast al een heleboel tips geweest, maar nog even een paar die wij hebben geprobeerd: - rondlopen tijdens de voeding - ik ging er zelf naast zitten, om haar het 'voedingsidee' te geven - tegen een blote huid aan (van mijn man) - warme speen - hele warme melk, of juist kamer temperatuur, vers of juist uit de vriezer Ik hoop dat het je lukt!! Blijf vooral vaak genoeg oefenen!
Wauw, nieuw record: daarnet 35cc op met de variflowspeen van Tommee Tippee die net was binnengekomen. Liedjes gezongen en een beetje gewiegd en na een half uur was 35c het resultaat . Wat opviel is dat 'ie het best leuk vond en de fles ook steeds weer terug wilde. Het lijkt echter wel of 'ie niet weet hoe hij moet zuigen om er melk uit te krijgen. Ik heb de melk min of meer met kleine beetjes naar binnen gespoten (issie wel gewend, sterke tsr ). Daarna heerlijk geknuffeld en nu blij in de box. Ik ben 'sterk' geweest en heb geen boob meer aangeboden. Vanavond nog oefenen met papa, hopelijk lukt het dan ook. @ Gentle: hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor de baby de fles pakte? @ Nyncke: hoe is het gegaan op het kdv? Fles gedronken??
ik doe eerst flesje ( eerste weekjes vanuit de box gegeven dus geen lichaamscontact) en daarna nog borst, dan weet ik zeker dat ie genoeg heft gehad... als ik een flesje achter laat is het 120 cc....ruim voldoende
Heb je dr brown fles geprobeerd? Dat ging hoer meteen goed. Weet niet zeker of het aan de fles lag, maar je zou het kunnen proberen.
Uk heeft vandaag zijn eerste eurekamomentje gehad Opeens kreeg hij door hoe het moest. Grote lach op zijn gezicht en drinken maar! Wel aan de difrax, die speen is wat harder en duwt hij niet weg met z'n tong. (dat we net een kl#in fortuin aan tommee tippee spenen in alle vormen hebben uitgegeven ergeten we maar ff) Verder hielp rondlopen goed en behoorlijk hete melk.
als hij de spenen wegduwt probeer dan de calma speen van medela eens die is behoorlijk hard en lang maar een tepel zit ook echt achter in je keel