Hoi, Ik geef mijn dochter Kyra borstvoeding maar ben vreselijk onzeker overal over. Iedereen geeft maar verschillende adviezen en dat maakt dat ik overal over twijfel. Ik geef vanaf de 1e week bv met een tepelhoedje omdat ik erg gevoelige tepels heb. Het voeden opzich gaat prima maar ik ben nu aan het knooien met de tijden... Sinds ze snachts langer doorslaapt en niet meer om de 4 uur komt, weet ik niet meer wat ik aan moet houden. Ik had een redelijk vast ritme qua tijd, maar nu komt ze vaak om 5.00 of 6.00 uur smorgens ipv 3.30 uur. Ik voedde altijd om ong. 3.30, 8.00, 12.00, 16.00, 20.00 en 23.30. Nu ze smorgens zo vroeg is, maak ik haar vaak om 9.00 uur wakker voor de voeding zodat ik een beetje dezelfde tijden aan kan houden. Is het verstandiger om gewoon te wachten totdat ze zelf komt voor de voeding? Ik heb dat maandag geprobeerd, maar kom dan op 5 voedingen uit ipv 6 en toen kon ze na de laatste voeding niet meer slapen en bleef huilen tot ik haar 2 uur later maar weer aanlegde.. Ik word gek van de onzekerheid omtrent de bv en denk erover om alleen om van die stress af te komen maar over te gaan op flesvoedingen. Ook heb ik nog een dochter van 3 thuis die zo helemaal uit haar regelmaat is omdat ik vaak rond etenstijd aan het voeden ben. Haar middagslaapje valt al helemaal in het niet... Heb jij advies? Groetjes Smeetje
wat ik je kan adviseren is om jezelf niet te druk te maken. je doet het namelijk goed zoals je hierboven beschrijft. echter een kind gaat nou eenmaal de nacht doorslapen en dat gaat vaak gepaard met het verleggen van de tijden. dit vraagt even weer wat aanpassing van je. probeer gewoon een paar dagen op aanvraag te voeden. dus komt ze om 6.00 uur dan kan het best zijn dat ze pas weer om 10.00 uur komt. het kan zijn dat ze aan 5 voedingen genoeg heeft, maar het kan ook zijn dat ze na een paar dagen weer iets korter op de vorige voeding komt omdat ze toch niet genoeg heeft aan 5 voedingen. wanneer je kind voldoende plast en groeit is er niets aan de hand als ze zelf maar 5 voedingen wil.