Hoi, vaak wil mijn kleine maar een borst per keer. Heb dan vaak het idee dat hij weinig drinkt, maar hij weigert dan de andere kant. Als ik kolf, dan kolf ik maar 50/100 aan de ene kant en 100/150 aan de andere kant. Hoe kan hij dan genoeg hebben aan een borst. Ik zit op 6 voedingen, soms 7. Hij groeit verder prima, maar wordt er soms wat onzeker van. Ik merk soms niet wanneer hij wil, dat laat hij soms niet echt duidelijk merken. groetjes Adriana
Hoi Adriana, Dat je met kolven minder melk hebt betekend niet dat je zoontje ook weinig binnen krijgt hoor, met kolven krijg je er nooit net zoveel uit als met live voeden. Hier hoef je je dus echt geen zorgen om te maken. Als hij 1 borst goed drinkt en de ander echt niet wilt (ook niet na even verschonen) dan geeft dat echt niet zolang je de volgende voeding maar wel met de borst begint waar hij niet uit heeft gedronken. Anders denkt die borst dat hij geen melk meer aan hoeft te maken. 6 a 7 voedingen lijkt me ook helemaal prima dus ik zou zeggen ga gewoon zo door! Als je echt het idee hebt dat hij zich niet snel/vaak genoeg meld zou je hem 1 voeding op jou verzoek kunnen geven. Maar denk opzich niet dat dit ook echt nodig is in deze situatie. Je doet het hartstikke goed hoor!
Thnx, Ja ik geef altijd om en om, dat is wel handig. Hij zal ook wel genoeg krijgen, maar het lijkt soms zo kort! Flesje drinkt hij 150-200 per keer. We gaan ook gewoon lekker door hihi
Op die leeftijd kunnen veel kindjes in 3 tot 5 minuten een volledige voeding drinken. Blijf hem gewoon de 2e borst aanbieden, als hij niet wil en tevreden is, lekker zo houden. Hij groeit goed, dus geen zorgen meer maken!
Op die leeftijd kunnen veel kindjes in 3 tot 5 minuten een volledige voeding drinken. Blijf hem gewoon de 2e borst aanbieden, als hij niet wil en tevreden is, lekker zo houden. Hij groeit goed, dus geen zorgen meer maken!
Hoi, ik geef ook maar 1 borst per keer hoor! Hier gedaan vanwege het enorm snel toeschieten van mijn voeding, ik had veel te veel, (kolfde op dag 3 al 120 cc in 8 minuten ). Thirza drinkt ook net aan 5 minuten en hoeft dan de tweede borst in de regel ook niet meer, (laatste tijd wil het aan het eind van de dag toch nog wel eens niet genoeg zijn en dan pakt ze nummer 2 wel). Zolang ze tevreden zijn na de voeding, krijgen ze echt genoeg binnen hoor!
Hoi, Fenne dronk op die leeftijd ook maar 1 borst... en idd maar een paar minuutjes. Bij mij schoot het ook erg snel toe, dus dan kun je binnen een paar minuten natuurlijk ook flink veel drinken. Als je kindje tevreden is en goed groeit dan is het prima hoor... lekker makkelijk toch? Kun je nog eens makkelijk voeden als je ergens bent. Ik kreeg vaak 'jaloerse' blikken van mede-mama's (vriendinnen enzo), die wilde dat het bij hen ook ze makkelijk ging...
Haha, ik ging hier laatst toen mijn ouders er waren even boven voeden, omdat Thirza wat moe en jengelig was. 5 min later weer beneden... m'n moeder: wilde ze niet drinken? Ik: jawel hoor Mams: O, niet zo veel dan? Ik: Jawel, gewoon een hele voeding... Mams: huh?
Haha, ja, bij ons ook. Maar T. drinkt al sinds de geboorte maar uit 1 borst en was dan zo snel klaar. Toen was ik ook onzeker maar volgens CB kon het gewoon want ze groeide toen ook als kool! Heeeel soms wil ze nu de 2e borst maar die keren kan ik op 1 hand tellen...
Ons meisje dronk ook vaak maar 1 borst per keer. Ook hier een snelle TSR. Ze begint nu steeds vaker ook de tweede borst te pakken. Ik ga dan weer denken, heb ik wel genoeg nu ze ook de tweede wil? hihi tis ook nooit goed! Als ze maar goed groeien kan het allemaal en idd wel lekker dat snelle drinken. Doet zij meestal ook, zo gedaan dan.
Hier ook 1 borst, ik heb ook een sterke TSR, dan krijgt hij heel veel binnen, de 2de borst bied ik wel aan maar daar sabbelt hij alleen maar een klein beetje aan, heeft dus genoeg binnengekregen van borst 1. Ik kolf de borst wel af, kan toch geen kwaad?
Kan op zich geen kwaad, maar het houdt je productie wel wat hoger dan dat je kleintje drinkt en dat kan de TSR dus ook sterker houden. Bij een wat lagere productie kan je voeding ook wat rustiger toe gaan stromen. Kolf je bij elke voeding dan de borst die je niet gegeven hebt af? Want dan krijg je een megavoorraad natuurlijk Zal ook wel niet, maar was even benieuwd, Ik doe het nu hier 's ochtends weer: ene borst aanbieden, andere kolven, zodat ik tenminste weer normaal de dag in kan, (En zo kom ik op mijn werkdagen tenminste aan de hoeveelheid die Thirza drinkt, want einde van de dag kolf ik niet zo veel meer ).