bv en schema bijvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door allwoman, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat CB is echt zo KV gerelateerd, dat ze vergeten om naar het kind te kijken. Kwalijke zaak vind ik dat. Je mag Bv onbeperkt geven, als ze 3 maand zijn,maar ook als ze 3 jaar zijn. Je kan nooit teveel Bv geven. Als ze dat nou eens duidelijk maakten daar op het CB, dan zouden er ook niet zoveel BV-en om zeep geholpen worden.

Zoals anderen ook al zeiden, gewoon op je gevoel wat bijvoeding proberen. Op een gegeven moment worden die steeds belangrijker, en vervalt er vanzelf wel een melkvoeding.
    En een schema, dat is echt niet nodig. Als je kindje op een geven moment een bepaalde structuur heeft, bijv. ´s morgens fruit en ´s middags groente, dan is dat schema genoeg hoor ;)

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Allwoman mijn dag ziet er zo uit:

-Tussen 7 en 8 bij het wakker worden een voeding (ongeacht hoe laat ze de vorige voeding heeft gekregen, we beginnen de dag gewoon met BV)
    - Dan in de loop van de ochtend krijgt ze fruit meestal tussen 9 en 10 uur ergens (maar als ze slaapt maak ik haar er niet wakker voor) Meestal wanneer mijn oudste ook wat drinken krijgt en wat lekkers
    - tussen de middag brood (maar dat eet ze niet ;)) Wanneer wij ook brood eten
    - rond 17 a 18 uur de warme hap, tegelijk wanneer wij eten.
    - rond 19 uur BV voor het slapen gaan (das op mijn verzoek, gewoon horende bij het bedritueel)

Tussendoor krijgt ze BV op verzoek meestal is dat ergens rond 13 uuren rond 16 uur a 16.30 (maar dat zijn maar een paar slokken) en dan rond 22.00 uur a 23 uur.
    Regelmatig vraagt ze ook nog een nachtvoeding tussen 3 en 5 uur, maar ze slaapt ook wel door.

Die voeding die ze heeft laten vallen is vanzelf gegaan. Ze laat vooral 's ochtends veel langer tussen de voedingen en zo zijn de tijden wat verschoven (waarschijnlijk door het fruit wat ze 's ochtends krijgt)

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    dank je wel hoor,hier kan ik wat mee..ik laat haar straks aan tafel wat doperwtje sen worteltjes,aardappels meeeten ,daarvoor heeft ze dan bv gehad,..daarna naar bed en gelukkig slaapt ze dan het klokje rond....

allemaal bedankt! Van mij mag hier een slotje op ;)

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hallo,
    mijn dochter wordt 18 mei 6 maanden ook ik wil dan bijvoeding gaan geven. Tot nu toe heeft ze alleen nog maar borstvoeding gehad. Ook bij mij heeft het cb hetzelfde advies gegeven als bij allwoman. Nu ik dit zo allemaal lees weet ik het helemaal niet meer. ik weet alleen dat mijn dochter wel toe is aan bijvoeding ze zit de hele dag te smakken en kijkt het eten van ons bord. Ook komt ze sinds 1,5 week weer 's nachts omdat ze honger heeft. Ze sliep al vanaf 4 weken oud door dus dit is wel weer even wennen. Ze kreeg 5 bv per dag maar nu met die nacht voeding dus weer 6. Verder zit er weinig ritme in onze kleine meid ze eet wanneer ze trek heeft en slaapt wanneer ze moe is soms is dat bijna de hele dag en soms slaapt ze bijna niet overdag. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik heb gelukkig nog 2 weken om mij verder in haar voeding te verdiepen. :D

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dan is het boek: van borst tot boterham van Stefan Kleintjes wat voor jou.
    Ook op het bijvoedingsforum, kan je je helemaal inlezen.

6. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    bedankt voor de tip ga gelijk kijken

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmm wat heb ik dan een heerlijke baby :D !!
    Jildou kreeg tot 5 maanden alleen bv. Maar ik merkte aan haar dat ze toe was aan iets anders. Ze zat bij 5 maanden op 5 voedingen. Toen zijn we eerst met warm eten begonnen om de laatste voeding te rekken naar een uur of 19/20 ipv 18 uur. Dat ging eigenlijk heel mooi en we zijn met 6 maanden met fruit erbij begonnen om 10 uur. En ze is altijd al 1 van de vaste tijden geweest: Vanaf de geboorte dronk ze eigenlijk altijd om de 3/ 4 uur en s nachts eerst na 6 uur en vanaf 10 weken sliep ze door. Inmiddels krijgt ze nu ook brood tussen de middag sinds een weekje en dat gaat er ook heerlijk in. Ze is een erg makkelijke eter, kan er volgens mij alles wel in stoppen :p !!
    En ze heeft zelf haar schema gemaakt, waar ik erg blij mee ben :D

7 uur/ half 8: bv
    10 uur: fruit
    12 uur: boterham
    13 uur: bv (of half 1)
    uur of 3/ 4: dronk ze vaak maar 2 slokken bv bij mij, dus dacht, misschien is wat dixap ook niet verkeerd .. En is ook wel zo handig als we s middags eens even weg zijn, omdat die voeding eigenlijk niets voorstelde, maar zo krijgt ze s middags toch nog wat.
    17.30: warme hap :vers of potje, hangt van ons menu af ;)
    19.30: laatste voeding. De ene keer 1 kant, even uurtje slapen en dan de andere kant en dan doorslapen tot volgende ochtend. De andere keer in 1x 2 kanten.

En het cb?? HAHA nou daar heb ik eigenlijk nooit echt iets aan gevraagd. Kijk gewoon lekker naar Jildou en zolang zij het er goed op doet, doe ik dat ook ;) !!
    En ze vinden het hier geweldig dat ze zolang bv krijgt :D !

8. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    sophie is ook een heerlijke baby hoor :D ze heeft dan wel niet echt een ritme maar ze huilt bijna nooit en is gauw tervreden. Maar je heb wel een duidelijk schema dus dat is wel handig en inderdaad ik ben er ook steeds meer achter dat ik gewoon naar sophie moet luisteren en niet naar het cb. De afgelopen 6 maanden heb ik ook naar sophie geluisterd en dat ging ook prima.
    groetjes laila

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha zo bedoelde ik t ook niet! :D Bedoelde meer dat Jildou weinig drinkt nog bij mij als ik kijk naar anderen die soms nog 5 of vaker voeden. Maar idd lekker je eigen gevoel en je meid bekijken daar kom je er wel mee!!! :D

10. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt :D Haar dip dat ze 's nachts weer komt is gelukkig weer over het heeft maar 2 weken geduurd. Ze is nu ook erg verkouden dus misschien had het daar wel mee te maken. Ze zit nu weer lekker op de vijf voedingen en ik kan niet wachten om te beginnen met de groente hap. Nog een week en dan ga ik ermee beginnen ze kijkt namelijk letterlijk het eten uit onze mond :D
    Nog een vraagje heb jij ook pap gegeven want dat doe ik dus niet maar ik hoor daar ook niemand over en op het cb hadden ze het daar dus wel over.
    Ik ga in iedergeval beginnen met groente rond het avondeten en als dat goed gaat rond 10 uur fruit dan geef ik nog drie keer bv en de bv van 13.00 uur wil ik dan op een gegeven moment ook laten vervallen voor brood. Dan hou ik de ochtend en laatste voeding nog voorlopig bv want dat is gewoon ons moment. Nou als ik dus geen pap hoef te geven denk ik dat ik eruit ben bedankt!
    6 uur bv
    9/10 uur fruit (met 7 mnd)
    13.00 bv (later brood)
    17.00 groente
    20.00 bv
    En dat idee van diksap spreekt mij ook wel aan want tussen 13.00 en 17.00 eet ze eigenlijk niet dus dan krijgt ze toch wat binnen.
    groetjes laila

Deel Deze Pagina