Hoe lang drinken jullie baby's?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Macdee, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Ik geef nu 4 weken borstvoeding en de tijd waarop mijn dochter aan de borst drinkt verschilt nogal.
    Ze heeft ongeveer 2x per dag dat ze langer dan een half uur (na 40 minuten stop ik er wel mee) wilt drinken, maar ze heeft ook wel 2x per dag dat ze maar maximaal 10 minuten tot een kwartier wilt drinken.
    Ik vraag me af wat er een beetje normaal is?

Groetjes Macdee

2. fafje

fafje Niet meer actief

eerste weken was ik best lang bezig..iets van ene borst 20 min en anders ook...ook omdta zoontje niet hele tijd heel wakker kon blijven...en vershconen en dit en dat...
    maar na 6 weken liep alles helemaal perfect...na de regeldagen was alles goed aangepast, en had meneertje goed effectief geleerd te drinken..op een gegeven moment ga je ook niet meer tussendoor verschonen, alleen als het nodig is, om wakker te houden..
    Al gauw werd het 10 min iedere borst...of in totaal 20 min bezig...ik deed altijd vantevoren verschonen ivm reflux..
    vanaf 10/12 weken ofzo dronk ie echt 5 min iedee borst

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in het begin een half uur per borst, in totaal een uur. Later werd dat 3 kwartier, half uur. Rond 6 maanden was ik denk ik een kwartiertje bezig.
    Nu drinkt ze een paar tellen, misschien 2 minuten? 's Nachts 10-15 min.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    De eerste maand dronk hij 20 min per borst, daarna steeds korter, met 3 maanden was hij met 5 min per borst klaar.

Een paar weken geleden werd hij ziek en dronk heel slecht en nu hij weer beter is haalt hij schade in, vanmorgen heeft hij een uur liggen drinken.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Overdag zo tussen de 5-10 minuten per borst. 's Nachts wel langer, dan heeft hij soms al 5 uur niks gehad en sta ik op knappen dus dan drinkt hij met gemak een half uur totaal.

6. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Oke het gaat dus steeds sneller naarmate ze ouder worden.
    Soms twijfel ik of ze na 15 minuten drinken wel genoeg binnen heeft gekregen, maar woensdag mag ze op de weegschaal dus dus dan zullen we het zien.

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Verschilt van dag tot dag bij Miriam. Toen ze net geboren was deed ze er idd best lang over (30 - 60 minuten), ook omdat ze telkens in slaap viel. Nachtvoedingen gingen altijd wel sneller.

Nu (4 maanden oud), is ze meestal 10 - 20 minuten bezig in totaal, behalve de laatste voeding voor de nacht (rond een uur of 7 's avonds), dan laat ze zichzelf helemaal vollopen en dat kan wat langer duren :p

Maar goed, naarmate je baby ouder wordt en efficiënter leert drinken, brengt ze steeds minder tijd aan de borst door.

Deel Deze Pagina