weg zonder baby.. en dan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marieke1983, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

morgenavond passen mijn ouders op Ties en gaan mijn vriend en ik uit eten en naar de bios.

heel erg leuk, maar alleen de fim duurt al 2,5 uur en dan nog het eten erbij, naar de bioscoop gaan en terug...ik zal toch moeten kolven een keer denk ik, of is alleen direct ervoor en direct erna kolven genoeg?

hoe doen jullie dat als jullie weggaan zonder baby? of als het eens langer dan een avond is, een hele dag bijvoorbeeld...

ik heb trouwens een elektrische kolf, misschien moet ik voor dit soort dingen toch ook een handkolf aanschaffen...:(

groetjes Marieke

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan jouw electrische niet ook op batterijen? De mijne wel namelijk (Medela Swing).
    Voor en na kolven was bij mij niet voldoende voor zo'n tijd: ik lekte na 2,5 uur al dwars door de zoogcompressen heen :( Toch op de avond zelf dus ook nog even ergens kolven vrees ik.

3. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heb het wel eens gered... Maar heb wel de kolf meegenomen, je weet t maar nooit.. en op nu op knappen te staan de hele tijd.. :(

4. 4days

4days Niet meer actief

Ik persoonlijk redde dat makkelijk. Mijn zoontje dronk sowieso van begin af aan maar om de 4 uur, dus misschien heeft het daarmee te maken. Ik zou gewoon voor de zekerheid even de kolf meenemen, dan kun je mocht het nodig zijn altijd nog even tussendoor kolven. Maar het zit er ook dik in dat je 4 uur makkelijk haalt als je ervoor nog hebt gekolfd.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik was vandaag op sollicitatiegesprek, dat was ook nog eens met de trein heen en weer reizen. en daarna ging ik nog de stad in om wat dingen te kopen.
    al met al was ik van 09.30 uur tot 15.00 uur weg. Heb niet gekolfd en ben ook niet door mijn compressen gelekt.
    Ik voelde het wel druppelen..die druk in de borsten!
    maar het ging goed.

thuis heb ik haar meteen aangelegd en toen ze de tepel ff losliet, spoot het melk er letterlijk uit.

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Niet alleen voor het doorlekken, maar ook voor je productie is het beter om te kolven als je kindje drinkt. 5,5 uur overbruggen is niet goed voor je productie als je nog maar zo kort voedt.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    als ik eens langer wegging dan normaal tussen de kolfsessies of later de voedingen in, dan ging de kolf mee hoor.
    Ik heb een medela ??? iig elektrisch en kan ook op batterijen, maar die heb ik nog nooit gebruikt...:) Gewoon ergens gaan zitten en kolven maar..:) En dan gekoeld bewaren, of binnen zoveel uur laten consumeren..

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Of gewoon even snel 5 minuutjes beide kanten de druk eraf kolven in een plee en dan de melk weggooien. Ben je van de druk af, en het evt lekken, en verpest je de productie niet. En hoef je ook niet super-hyienische te werk te gaan.

(is niet meer voor de TS (is 't gelukt?), maar voor wie het leest ;))

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    5,5 uur red ik wel. Ook in t begin sliep Vera al vaak 6 uur achter elkaar. Lekkage heb ik sowieso nooit last van.

Maar ik ben pas met 5 maanden een keer echt langer weggeweest. Toen heb ik 2x moeten kolven.

Laatst uit eten + bios. Toen heb ik haar gewoon zelf om 7u gevoed en in bed gelegd. Om half 12 waren we thuis en heb ik haar laatste voeding weer gegeven.

Maar t is dus afhankelijk van hoeveel uur je normaal gesproken tussen voedinge hebt.
    Je kunt natuurlijk ook altijd handmatig wat afkolven, als je t niet meer redt ;)

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi meiden,

Als nog niet BV-gevende a.s. moeder zit ik ook wel een beetje met dit 'probleem'. Ik wil heel graag BV gaan geven, maar heb vier weken na de uitgerekende datum een bruiloft waar we de hele dag voor uitgenodigd zijn.

We zijn van plan de kleine gewoon lekker de hele dag mee te nemen daar waar het kan, maar in de kerk gaat dat bijvoorbeeld niet. Het idee is de kleine even naar zijn of haar overgrootouders te brengen en van tevoren en erna meteen te voeden. Maar wat als dat nou niet genoeg is? Moet ik dan zorgen wat gekolfde melk achter de hand te hebben? En loop ik dan niet het risico dat de kleine na een flesje niet meer aan de borst wil? Of is dat overdreven?

Groetjes,
    Josien

11. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    @ josien, ik zou wel zorgen dat er een flesje gekolfde melk achter de hand is. Waarschijnlijk heb je die niet nodig, maar het is misschien een geruststellende gedachte. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je kindje daarna de borst niet meer wil. Vaak komt juist het tegenovergestelde voor: baby's die de fles weigeren. Daarom is het belangrijk om van te voren een keertje te oefenen met de fles.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Josien, ik zou ook een flesje mee nemen voor de zekerheid. verder is mijn ervaring dat als je de hele dag mét baby weg bent je toch wel je voed plekjes vindt.

@debby, ja het is gelukt, we zijn heel simpel gaan eten, alleen hoofdgerecht en daarna de film.
    overigens heb ik de voeding van 23.00 uur nu afgebouwd zodat ik dan kan slapen en papa de fles kan geven, dus mochten we nog eens weggaan is het geen probleem meer :)

Deel Deze Pagina