Hoeveel cc drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

ff een vraag, want Thirza gaat steeds meer drinken en ik houd de vraag gewoon niet bij :(
    Vanmiddag heeft ze 2 keer 200 cc gedronken bij de gastouder, de eerste keer 2 uur na de voeding, de tweede keer 3 uur na die eerste fles, dat was om kwart voor 6. Om half 8 meldde ze zich hier weer en heeft ze gedronken, (weinig denk ik, volgens mij was er weinig te halen bij mij... heb vanmiddag ook maar 180 cc gekolfd in 4 kolfbeurten).
    Als ze de hele dag op flessen leeft, drinkt ze dus rustig om de 3 uur 200 cc en dan zou ik over de hele dag uitkomen op al een liter BV en dan heb ik de nachtvoedingen nog niet meegerekend. Hoe zat/zit dat bij jullie?
    Thirza weegt trouwens 13,5 pond ongeveer...

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Ik heb mijn zoontje tot 7 weken borstvoeding gegeven, maar omdat hij niet aan de borst wilde kreeg hij afgekolfde melk. Hierdoor wist ik precies wat hij binnen kreeg.
    Vanaf week 5 t/m 7 kreeg hij 800cc per dag verdeeld over 7 of 8 voedingen. Overdag kwam hij zeker om de 3 uur. Aangezien jouw kindje al een stuk ouder is, verbaasd mij de hoeveelheid die zij vraagt niet.

3. raspberry

Tja, als je de rekensom toepast die voor FV geldt, (en vaak gemakshalve, maar niet helemaal terecht, ook voor BV wel gebruikt wordt), zou ze (maar even voor het gemak afgerond) 7 x 150= 1050 cc op een dag drinken. Als je dat verdeelt over de 8/9 voedingen die ze pakt per dag, kom je uit op zo'n 130/115 cc per fles. Maar ze drinkt dus bij de gastouder rustig 200 cc en laat er dan net zoveel tussen als vandaag tussen de gewone live voedingen. Als dat betekent dat ze de 120-200 cc drinkt die ik 2 weken geleden nog kolfde, dan drinkt ze veel en veel meer dan die 1050.
    Nou neem ik die 1050 niet als zaligmakend hoor, maar 't is wel ongeveer een richtlijn, ik hoor toch wel vaak dat die rekensom voor gekolfde BV ook wel aardig klopt. Dus ja, dan vraag ik me dus wel af: Drinkt ze nou echt zoveel?

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ja als je het zo stelt, lijkt het inderdaad wel veel, maar als ze honger heeft zal ze het nodig hebben, toch? Ik zou anders het CB even bellen en vragen wat zij ervan vinden.

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Niet druk over maken. Mijn dochter dronk voor de bijvoeding 12-15 voedingen per dag. Ze dronk uit een flesje ieder 2.5 uur 125ml. Als ik dat omreken dronk ze toen ook iets van 1500 ml per dag. Misschien heeft ze nu wel even een groeispurtje wie zal het zeggen. Borstvoeding kan je nooit teveel geven, dus als je de vraag met kolven bij kunt houden zou ik er gewoon aan toegeven. Zelf kolf ik ook heel slecht op het werk, ik kolf extra op mijn vrije dagen.

Waarom denk je dat er in de avond nog weinig te halen valt bij jou?

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn ventje drinkt ook altijd uit de fles veel meer als dat ik kan kolven. Ik kolf meestal rond de 120/140 cc per kolfbeurt (het is een tijd meer geweest, maar helaas nu weer minder) en hij drinkt gerust ook 200cc of meer uit de fles en komt dan idd gewoon na drie uur weer! Hij heeft sinds een paar weken 6 voedingen per dag dus dan zou hij rond de 1200 cc binnen krijgen op een dag. Ik denk dat hij uit de borst minder drinkt. De fles kan hij gewoon doordrinken tot het op is en bij de borst wordt de melkstroom natuurlijk langzaamaan wat minder en dat merkt een baby natuurlijk. Bij de fles gaat het gewoon in het zelfde tempo door...

7. raspberry

Tja... en wat doe jij daar dan verder mee? Iemand anders zei al: ik gaf een bepaalde hoeveelheid in de fles en dat moest dan maar genoeg zijn. Maar ik merk dus dat Thirza veel beter slaapt 's nachts (zich maar 1-2 keer meldt) dan als ze de hele dag aan de borst heeft gedronken. Nu heb ik gisteren ontzettend goed opgelet hoeveel ze dronk, (aan de borst) en als ik dacht: je hebt echt nog niet genoeg gehad, heb ik steeds geprobeerd haar nog wat meer te laten drinken. Dat ging goed, op de een of andere manier was ze een aantal malen misschien ook te moe om dergelijke hoeveelheden bij mij te drinken, en vannacht heeft ze zich maar 1 keer gemeld, (23.15-02.45-06.30). Blijkbaar kunnen m'n borsten het live wel produceren, maar om op 1 middag 400 cc te kolven... my goodness, dat lukte me deze week in ieder geval nauwelijks. Ben benieuwd of m'n productie inmiddels weer hoger ligt, eens zien wat ik morgen kolf.. ;)

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik geef sinds deze week de laatste voeding steeds 200 cc met een flinke hoeveelheid pap (biobim) Die geef ik rond 23.00 uur en hij slaapt nu al heel de week door van 23.00 tot 07.00. Voorheen gaf ik hem de borst nog voor het slapen, maar ik denk mede door mijn vermoeidheid dat ik dan minder productie had en dan kwam hij bijna altijd rond een uur of 03.00 nog een keer. Ik kolf die voeding dan verdeeld over de avond af (in twee of drie keer) anders red ik die 200 cc bij lange na niet. Ik lad dat je graag wilde wachten tot ze 6 maanden is mert de pap. Nog 3 weekjes dus..... Hopelijk werkt het bij jou meisje zoals bij mijn ventje en kun je ook weer eens van je nachtrust gaan genieten!

Deel Deze Pagina