BV en tandjes!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MissXX, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn dochtertje kreeg bij 3 maanden al haar eerste tandje!
    Nu heeft ze er 4 onderin en beginnen ze boven ook door te komen.

Het drinken gaat op zich prima, maar nu komt het steeds vaker voor dat ze gaat bijten. Soms doet dit dus echt heel zeer, maar was alleen nog onder. Nu ze ook tandjes boven krijgt begin ik me echt zorgen te maken.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
    Was dit een reden voor jullie om te stoppen of hebben jullie de pijn getrotseerd?
    Andere oplossingen zijn meer dan welkom! :D

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier gewoon doorgegaan met tandjes en vaak een flink tandenspoor rondom mijn tepel...

mevrouw beet regelmatig, zodra ze dat dee maakte mama dr los en had ze "pech" vanzelf gaat ze het snappen

resultaat is ik geef nog steeds borstvoeding en ze weet vanaf dat ze het een beetje begon te snappen dat ze een grote hap moet nemen en niet mag bijten :) en dat verteld ze me regelmatig

3. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Toen mijn dochter mij 2x tot bloedens toe had gebeten (na 9 maanden bv, waarvan 6 volledig), ben ik gestopt met voeden. Ze heeft nooit meer gezocht naar de borst, dus ik geloof dat ze er zelf ook klaar mee was... Ik gaf toen alleen nog 's morgens en 's avonds in bed een voeding.

Wat je moet doen weet ik niet, maar ik vond het wel goed geweest. Zeker omdat ik al ruim 6 maanden voorbij was en ze ook lekker mee at met ons. Jij bent ook over de 6 maanden en vast begonnen met bijvoeden. Misschien dat je kindje nu niet meer weer wanneer ze moet kauwen of zuigen? Als je het aandurft zou ik het nog eens proberen. Bij mij kwam de toeschietreflex niet meer opgang door mijn angst voor de pijn. Als het nog lukt, is doorgaan met voeden uiteraard aan te raden!

Veel succes met kiezen en met voeden als je probeert door te zetten!!

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Oh wat fijn dat dat zo goed gegaan is..
    Zodra ze hier bijt stop ik idd ook, heb dan ook het idee dat ze wel klaar is met drinken en daardoor minder met drinken zelf bezig is. Als ik haar eraf haal huilt ze dan ook gelukkig niet om meer. Maar wat doet het soms een pijn!

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ow jee, dat is wel erg heavy!
    Heb hier ook eens gelezen dat er een stuk uit iemands tepel gebeten was, en zie dan nu dus iedere keer voor me, brrrr! Gelukkig dat je het nog 9 maanden hebt kunnen doen, heel mooie tijd vind ik..

Ik ben inderdaad begonnen met bijvoeden, sinds zo'n 4 weken. Maar het lukt nu dus nog wel gelukkig. In tegenstelling tot de eerste weken (vond 6 maanden meer dan zat) wil ik het nu graag zo'n 9 maanden, misschien nog tot een jaar blijven doen. Dus hoop inderdaad dat er geen happen uitgebeten gaan worden haha..

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! :)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier inderdaad ook steeds zoon afgekoppeld zodra hij beet. Onze mamamelk-junk had het vrijsnel in de gaten: dat is niet leuk. Dus stopte hij met bijten. Hij wilde namelijk nog wel verder drinken.

Als jouw dochter vooral bijt als ze toch al uitgedronken, zou je eens kunnen opletten of je kunt zien / merken dat ze klaar is en alleen nog maar ligt te tutten. Want dan zou ik haar gewoon gelijk afkoppelen als ze uitgedronken is.

7. Sannne

Sannne Lid

9 aug 2008
    68
    0
    0
    Omg. Nijmegen
    Mijn dochter heeft nu 4 tanden (5 komt al door) en ben vorige week vaak gebeten door haar..
    Ik reageerde dan geschrokken en boos en heb haar eraf gehaald.
    Wat hier hielp:
    -Zeker weten dat ze echt honger had, dus weer als vanouds wachten op hapreflex!
    -Zorgen dat er genoeg melk is, ik voedde toen wat minder, dus groot kans dat de melk wat was teruggelopen.
    -Meteen eraf halen, en dikke pech, drinken is voorbij!
    -Zodra ze niet serieus meer drinkt en gaat spelen meteen eraf halen.

Bij sommige kindjes helpt het om ze niet half slapend te voeden, of juist wel.

Vorige week stond ik op het punt om te stoppen, ik werd er heel verdrietig van (ook omdat ik boos op haar reageerde terwijl ze het onbewust deed, vond ik niet eerlijk van mezelf).
    Elise pakt geen fles, en dat is wederom onze redding geweest anders was ik gestopt!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bijten is afkoppelen. Hij deed het vaak toen hij nog geen tandjes had. Heb toen steeds afgekoppeld hoewel het niet echt pijn deed. Nu bijt hij niet meer, heb wel tandensporen in mijn tepels staan haha maar gen pijn.
    Tip: vaak is het grootste bijtgevaar aan het begin of het einde van de voeding omdat je kindje ongeduldig wordt ivm toeschietreflex wat afzwakt. Zorg ervoor dat je dan afkoppelklaar zit (pinkje bij de mondhoek).

HIer was het zo over. Succes!

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    als mijn zoon beet koppelde ik hem ook gelijk af. dan bij hem was het steeds als er een nieuw tandje doorkwam. hij had wel heel snel door dat het niet mocht en heeft in totaal 5 keer gebeten

Deel Deze Pagina