bv en tandjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rebekka84, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hallo,

Volgens mij zijn bij mijn zoontje de 1e tandjes onderweg. Aangezien ik bv geef en ze heel hard kunnen gaan bijten vraag ik me af of jullie vast tips hebben, zodat ik meteen goed kan reageren als het zover is.

Hoe zorg ik dat zoonlief niet bijt en dat de bv voor beiden aangenaam blijft verlopen?

Verder nog opmerkingen/advies?

Alvast bedankt dames.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    goeie tips..nog niet...heb een keer zo hard gegild (ging vanzelf...hihi) en toen ging die heel hard huilen....daarna heeft hij nooit meer gebeten... (ff afkloppen)

Maar of dat nu zo goed is hahaha, hij wilde ook niet meer drinken die dag dus tsjah......

ik klop het gewoon ff af, het is nog maar 1 keer voor gekomen, en toen was hij gefrustreerd dat er niet meteen melk kwam terwijl hij dorst had.......maar meestal bijt hij dus niet.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bijten tijdens het drinken kan niet omdat je kindje zich dan in de lip zou buiten. Bijten gebeurt dus op een moment dat er niet wordt gedronken.

Ik zag het altijd aankomen: M, T kregen en ook S krijgt dan een bepaalde blik in hun ogen. Dan koppelde ik meestal af. Soms zat ik zelf te dromen en dan beten ze in mn tepel. Tja. Ik vond dat pijnlijk, maar zeker niet dramatisch.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En idd oppassen met gillen, voor je het weet conditioneer je ze zo dat ze denken dat drinken = eng geluid ;). Beter dus alert blijven tijdens het voeden.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier bij de tweede al tandjes vanaf 4 mnd, maar hij heeft nooit gebeten... Geen tips dus, ik hoop voor je dat het net zo goed gaat!

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bedankt dames, dan wacht ik het wel af. Ik hoop dat het inderdaad goed gaat. Mijn 1e zoon had ook met 4 mnd al tandjes, dus ben benieuwd.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Niet perse een eng geluid, maar ze kunnen de reactie ook leuk vinden en het daardoor nog een keer doen. Dat hadden mijn zoons. Ze hadden dikke pret met de reactie erop waardoor ze vaker gingen bijten ;) ;)

Wanneer ze tandjes krijgen hoeft niet te betekenen dat ze ook gelijk hun tanden erin zetten he ;) ze kunnen ook bijten zonder tandjes.

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier eentje die bijt zonder tandjes!!

9. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Meestal bijten ze pas als ze klaar zijn met drinken. Mijn kindjes kregen hun eerste tandjes bij 3 maanden en ik heb ze allebei 9 maanden zelf gevoed. Die enkele keer dat het voorkwam: Afkoppelen en klaar met drinken. Er staat ook een interessant artikel op borstvoeding.com over drinken en tandjes.

Deel Deze Pagina