Lijkt me wel dat je in je eigen hoekje moet kunnen zeggen waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Maar dan moet dat in het andere hoekje ook kunnen. Denken jullie ook niet?
Beste moeders, Ik heb dit topic gestart om de ervaringen van andere BV-moeders te horen. Niet om een discussie tussen FV en BV uit te lokken. Wat is weet is dat BV antistoffen bevat en ik vroeg me af waarom mijn kindje dan toch zo vaak verkouden is. Over FV kan ik niet meepraten, want daar heb ik geen ervaring mee. Dus als de discussie gewoon weer verder gaat, dan kan de moderater wat mij betreft het topic ook sluiten...
Keiko,jij jouw mening, ik de mijne, ik voel niet de behoefte zoveel tijd in een reactie te steken als jij hebt gedaan en zal hierin maar de wijste zijn en op mijn vingers gaan zitten, zodat wij gezamelijk niet ook nog in discussie gaan om ons gelijk te halen. Brenda, het lijkt dat ieder lekker in zijn eigen hoekje moet blijven.Waarschijnlijk zullen dan misschien eens een keer die eeuwenoude overbodige discussies verdwijnen, en normaal gesproken ben ik heel positief maar ik denk dat dat ijdele hoop is.Hoe dan ook, laten we het hopen.
Hoi san68, BV is helaas geen garantie voor een hoge weerstand. Dus ik denk niet dat daar een zinnig antwoord op te geven is. In ieder geval veel beterschap!
Zal ik dan maar 'gewoon' antwoord geven? Justin heeft ook n half jaar volledige bv gehad. Ook hij was erg vaak ziek in 1 jaar (dus meiden half jaar bv en half jaar fv 8) . Maar na n jaar? geen ene x verkouden nog tot nu toe. Dus fv of bv.. wat maakt dat nu uit? Het is toch bekend dat door de bv kindjes minder snel 'vatbaar' zijn? Helaas hier niks van gemerkt, maar wie weet was ie anders nog vaker ziek geweest? dat is toch gissen..
@ San: dat borstvoeding antistoffen bevat, wil helaas niet per se zeggen dat het altijd overal tegen beschermt (helaas). Het geeft de best mogelijke bescherming, maar dat is niet per se een dekking van honderd procent. Blijkbaar is je zoontje heel gevoelig voor virusjes... Wat zegt je ha erover?
Bedankt meiden. Mijn HA die zegt er niet zoveel over, hoort erbij... Feit is wel dat bij ons op het KDV momenteel alle kinderen verkouden zijn, dus daar heeft het zeker ook mee te maken. Maar ik vind het wel sneu voor hem, het is toch al zo'n slechte slaper.
Ook even een on-topic reactie Zoals gezegd denk ik dus dat het zeker "wel meevalt" doordat je bv geeft. Alle infecties waar hij mee thuiskomt, geeft hij via de borst aan jou, waar ze direct aangevallen worden door jouw ervaren immuunsysteem dat antistoffen ertegen aanmaakt die direct weer via de borst aan hem teruggegeven worden. Waarom denk je dat jouw weerstand laag is, ben jij ook steeds net zo verkouden als hij?
Hoi San, bij ons is het KDV ook echt de 'boosdoener'. De eerste 6 maanden was hij thuis, toen was er nog niks aan de hand, vanaf september is hij naar het KDV en sindsdien is ie verkouden..... Ach die verkoudheidsperiode gaat vanzelf weer over. Borstvoeding is inderdaad geen garantie; maar net zoals Patroeschka zegt, het blijft toch gissen naar wat er gebeurd zou zijn als ze flesvoeding zouden hebben gekregen.
Wat een lamme reactie. Je komt hier niet gehinderd door enige kennis van zaken ons uitschelden voor dom en kortzichtig en maakt je er op zo'n manier vanaf als er iemand tegen je ingaat. Nou ja goed, dat zegt me genoeg over jouw niveau.
Onder andere hierom wilde ik mijn dochter liever nog niet naar een KDV brengen... Maar, ik wil absoluut geen nieuwe discussie starten hoor! (Ik vind thuisblijvers geen betere moeder... ) Ik besef dat het uitstel van executie is: ik hou haar nu overal weg, maar zo als ze over een tijdje misschien wel gaat, wordt ze alsnog blootgesteld aan allerlei virussen. Pff... ik vind het zo zielig als die kleintjes ziek zijn Beterschap!
Haha konijn, nee laten we die discussie maar achterwege laten . Trouwens, ons zoontje heeft volgens mij niet zoveel last van zijn verkoudheidjes, alleen als er een ooronsteking bijkomt wordt ie echt zielig. Maar ik heb ook het idee dat ze er gewoon ff doorheen moeten, weerstand moet je ook opbouwen. Het enige nadeel van het KDV vind ik dat er zoveel rondhangt, ze worden daar echt gebombardeerd met virussen.
Mijn zoontje is tot nu toe 1x verkouden geweest. Hij gaat niet naar een KDV. Ik ben zelf eigenlijk ook zelden verkouden,mijn man ook niet.
Luuk is ook 1x verkouden geweest en gaat niet naar een kdv maar wel naar een vriendin waar 3 kids rondlopen die regelmatig verkouden zijn.
Marijn is in de eerste 10 maanden 3 keer verkouden geweest. Een virusje pakt de ene eenmaal sneller op als de andere. Ik ben zelf supper snel verkouden en mijn man eigenlijk nooit.
Ik zie dat het hier goed gaat. Dankjewel dames. Mocht er toch weer een discussie volgen over fv en bv, dan gaat deze dicht!
Hmm, hier valt het geloof ik wel mee met het ziek zijn (en dus vanaf de 7 weken geregeld kunstvoeding gehad naast de borstvoeding) maar ze gaan niet naar het KDV ! Ruben is 1x echt ziek geweest ook in het ziekenhuis gelegen. Verder laatst een paar dagen echt niet lekker, en ik geloof een keer of 2 wat verkouden/snotterig. Malou heeft 1x oorontsteking gehad en is daar flink ziek van geweest en is ook een keer een paar daagjes wat hangerig/niet lekker geweest. Verder is ze eigenlijk nooit snotterig/verkouden geweest. Geen idee of het ermee te maken heeft, papa is eigenlijk nooit ziek (heb hem nog nooit ziek meegemaakt ), mama hier is wel wat minder zegmaar, maar ligt aan de omstandigheden, meestal ook niet ziek, laatste tijd wel.
@Keiko, ik scheld niemand uit voor dom en kortzichtig, ik vindt sommige reacties dom en kortzichtig dat is totaal wat anders, jammer dat jij het anders opvat.Jij kan het misschien een lamme reactie vinden dat ik geen behoefte heb om met jou verder te discussieren maar ik ben die hele discussies gewoon even beu, als je ziet hoeveel discussies er op het moment zijn (tot gisteren in ieder geval) dan vindt ik het wel even goed geweest en heb ik totaal geen trek tijd te gaan steken om mijn argumenten te onderbouwen om op die manier gelijk te krijgen of wat dan ook, dan mag je van mij zeggen en denken wat je wil en dat jij dat toeschrijft aan een klaarblijkelijk laag niveau van mij? het zij zo, ik val niemand persoonlijk aan, jammer dat jij dat wel doet, ik zie dat gewoon iets anders dan en wens je dan ook maar een fijne zondag
Voor onze dohcter naar het kdv ging ben ik zelf een keer flink verkouden geweest en heb een keer een zware griep gehad. Ik was doodsbang mijn arme meid aan te steken, dus ademde ik niet haar kant op, continu handen wassen enz. Maar blijkbaar kreeg ze mijn afweerstoffen via de bv binnen voor ik haar aanstak, want zij heeft het toen niet gekregen! Ik maakte dan natuurlijk antistoffen voor dat specifieke virus. Maar op het kdv komt zij in aanraking met die virussen voordat ik die tegen kom, dus heb ik daar nog geen antistoffen voor gemaakt en in de bv gestopt. Dus die virussen nekken haar wel. Eigenlijk zou ik dan dus iedere ochtend eerst alle virusjes van die andere kindertjes op moeten snuiven voor ik haar daar neer zet, maar papa brengt haar weg, dus dat gaat niet. Als ze verkouden is probeer ik soms haar virus op te snuiven zodat ik haar virus binnen krijg en gericht antistoffen voor haar kan maken. Maar hoe?