Mijn moeder gaf aan dat ze op een op een gegevenogenblik de nachtvoeding voor suikerater verving zodat de kleine wel de troot mar niet de voeding krijgt. Vrij snel worden ze dan snachts niet meer wakker omdat ze geen honger hebben. Mijn tegenargumenten slecht voor haar tanden en dikmaker gingen niet echt op omdat ze 2 gezonde slanke dochters heeft waarvan mijn zusje 2 gaatjes heft en ik 0. Waarom denken jullie dat ikhet wel of niet moet doen? Ik geef de nachtvoeding nu overigens uit restant gekolfde ochtendmelk zodat ik er niet iedere nacht uit moet en mijn borsten gewnd raken aan 8 uur geen melk....
Ik zou het zeker niet doen. Ik zie alleen maar nadelen. Als je dan toch geen voeding meer wil geven kun je net zo goed alleen water in de fles doen. Bovendien hebben wel meer kindjes rond deze leeftijd nog een nachtvoeding nodig. Ik zou nooit suikerwater geven. Lijkt me hartstikke slecht voor zo'n kleintje. En tuurlijk, vroeger deden ze het anders maar ja, toen stuurde ze een zwangere vrouw met hoge bloeddruk ook met een pakje sigaretten naar huis
Ik zou dat ook echt niet doen het is niet erg gezond voor je kindje. En komop zeg je kindje is pas 2 maanden dus zo raar is het niet dat ze nog niet doorslaapt...
Ik zou het zeker niet doen. Een kleine baby heeft helemaal geen behoefte aan suiker, dus waarom geven? Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo met doorslapen. Wees geduldig, het komt echt wel vanzelf. En hopelijk nog voor de eerste verjaardag (grapje!).
Niet doen hoor, ik vind het eerlijk gezegd een heel raar advies. En inderdaad: je kindje is nog maar twee maanden oud. Volstrekt normaal dat ze nog niet doorslaapt hoor. Lekker borstvoeding blijven geven! Succes!
Ik zou het ook niet doen! Heb er zelfs moeite mee dat er in de kraamzorg word aangeleerd om de baby als eerste suikerwater te geven voordat het de borst of fles krijgt (om slokdarmproblemen op te sporen). Maarja dat deden ze vroeger en nu leren ze t nog aan.
Als je kind om een nachtvoeding vraagt, deze gewoon geven. Waarom zou je het niet doen? Ze is nog hartstikke klein, bovendien kan het ook mamahonger zijn naast een voedingsbehoefte. Gewoon aan toegeven, je kan haar er echt niet mee verwennen.
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat een nachtvoeding vervangen werd door suikerwater, ik ken suikerwater alleen van als je kindje kriebelhoest heeft het wel goed werkt om in plaats van medicijnen wat suikerwater te geven wat de prikkels in de keel tegengaat. Ik ben het dan ook volledig met de andere eens om geen suikerwater te gaan geven en gewoon lekker een flesje-borst of wat dan ook, doorslapen komt vanzelf wel en wil je het later proberen zou ik het gewoon met voeding doen aangevuld met wat nutrix ofxo of zuigelingenvoeding die speciaal voor de nacht wordt gebruikt.
Sorry, maar ik vind het echt onzin. Je kindje is nog maar 2 maanden! Die heeft jouw melk hard nodig om te groeien. En die nachtvoedingen zijn trouwens juist heel goed voor je melkproductie. Zoveel moeite is het toch ook niet? Gewoon aanleggen bij je in bed, lekker verder soezen en na een half uurtje je kindje terug in zijn/haar bedje leggen.
Waarom nu al door moeten slapen?! 2 maandjes is ontzettend jong! Mijn ventje kreeg toen nog 3 nachtvoedingen! En ook logisch, ze hebben het vaak nog wel nodig... (dit is niet als aanval tegen de TS maar moet het ff kwijt, gewoon in het algemeen) Sorry hoor, maar waarom moeten veel kindjes vaak zo snel mogelijk doorslapen!? Ik bedoel, je WEET toch dat als je een kindje krijgt, je er die dingen ook allemaal gratis bij krijgt? Ja, het is niet allemaal leuk en fijn en het is af en toe behoorlijk zwaar. Maar die dingen weet je van te voren (tenminste daar ga ik vanuit...) Soms heb ik het idee dat er zo makkelijk over wordt gedaan. Ja ik wil wel een kindje, maar het moet wel snel doorslapen en uitslapen, zo snel mogelijk op de eigen kamer slapen, mag geen speen ook al heeft het enorme zuigbehoefte etc. Zo werkt het helaas niet vind ik....(IS MIJN MENING HOOR)
@ marsab Denk dat het ook wel een beetje de maatschappij is. Er word al snel gevraagd of hij/zij al door slaapt en dat maakt sommige moeders onzeker. En dan gaan ze in eens denken en willen ze graag dat de kleine door slaapt. Helemaal mee eens. Onze buren zeggen: dat hun zich niet aan het kind moeten aanpassen maar het kind aan hun. Sorry maar een kindje van 1 kan dat niet. Soms zit het om half 12 nog gewoon op
zou idd lekker met de nachtvoeding door blijven gaan, je kindje is nog zo jong. heb er trouwens nog nooit van gehoord, s'nachts suikerwater geven. vind het echt dikke onzin om dat te doen, voegt echt helemaal niks toe. en ja vroeger deden ze van alles wat we nu niet meer doen, dus dat is niet echt een argument vind ik.
Een kind wordt niet altijd wakker van de honger. Al lijkt mij dat op die leeftijd nog gewoon en zeker niet ongewenst ! Kindje kan ook tandjes krijgen, ziek zijn, dromen, mamahonger hebben, enz, enz. Dus dan helpt het idee achter suikerwater niet. Dus slecht voor je kind. En ook slecht voor jou. 'S nachts is het prolactine hormoon meer aanwezig je maakt dan dus meer melk. Een prima boost voor je productie dus die nachtvoedingen.
Tja, zo kennen we ook de verhalen van mensen die een pakje sigaretten per dag rookten en toch 90 jaar werden... Ik bedoel te zeggen dat er altijd uitzonderingen op de regel zijn. Suikerwater is niet gezond, voegt niks toe en is zeker wel slecht voor de tanden. Niet doen dus. Er gaat niks boven ouderwetse, verse mamamelk