bv en wanneer bijvoeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sahara, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahara

Sahara Niet meer actief

hallo dames,

wanneer begonnen jullie met bijvoeden? en weten jullie bij de hoeveel mndn je alleen bv mag geven maximaal en dat je dan echt moet gaan beginnen met vast voedsel(bijvoeden) 6mndn?

Alvast bedankt

liefss

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier met ruim 6 maanden begonnen met de bijvoeding! Alle borstvoedingen toen nog behouden en 1 voeding genomen waar ik dan tussendoor wat hapjes fruit/groente gaf. Zeker die eerste tijd is bv nog de belangrijkste voeding. Langzaam aan worden die groente en dat fruit steeds meer. En zegmaar rond 1 jaar, dan is de borstvoeding 'bijvoeding' geworden zegmaar, en het fruit en de groente de hoofdvoeding. Tenminste zo heb ik het begrepen ;).

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ga door tot 6 maanden met uitsluitend BV; dan gaan we beginnen met een groente- of fruithapje. In het begin is het dan vooral om te wennen, de meeste voedingsstoffen blijven voorlopig uit de melk komen.
    Ik denk dat het wel goed is om te gaan wennen met bijvoeding: tegen de tijd dat hij de voedingsstoffen écht nodig heeft, kan hij waarschijnlijk ook al aardig eten... (weet niet zeker wanneer dat is, dacht bij een maand of 9 dat ze echt niet meer genoeg hebben aan alleen melk)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eerste jaar is BV nog voor 80% voldoende geloof ik ...

Hier met 6 maanden heel rustig aan begonnen. Inmiddels eet Mirre supergoed :D en drinkt ze ook nog lekker bij mij!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dan maar even de cijfertjes. Is eigenlijk wel voor oudere kindjes.

Bron

Super spul he moedermelk !

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tot een jaar hebben ze 100% genoeg aan moedermelk en alle voedingsstoffen die erin zitten.

De darmen zijn met 6 maanden uitgerijpt, ze zijn dan in staat om voedsel te verteren. Dit is dan ook het meest juiste fysiologisch tijdstip om met bijvoeding te beginnen. Nu zal het waarschijnlijk niet op 1-2 weken opaan komen. maar maanden eerder, bij gezonde kindjes is niet verstandig en ook niet nodig.
    Voor kindjes met allergische of atopische aandoeningen is starten met bijvoeding vanaf 6 maanden sowieso de beste manier afgaande op de richtlijnen van de WHO.

Leren eten kost tijd, net zoals,lopen,fietsen en praten e.d. Je hebt vanaf 6 maanden ruim de tijd om je kind te laten wennen aan voedsel.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aha ... zelf 100% genoeg aan BV het eerste jaar. En leuke cijfertjes ook voor het tweede jaar (al hoop ik zelf dat Mirre besluit dat ze stopt met BV in de loop van 2009 :))

8. Sahara

Sahara Niet meer actief

hooihoi.

dankjewel voor jullie reacties dames ;)
    ja ik wou graag tot 6mndn alleen maar bv geven en na dit gelezen te hebben ga ik dat ook doen en dat ik dan rustig aan met 6 mndn met een fruithapje begin maar wel rustig aan.

thnx dames

liefss

Deel Deze Pagina