5 maanden alleen BV en nachtvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Finn, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Mijn zoontje is overmorgen 5 maanden en krijgt 100 % BV, dus zonder groente en fruithap en zonder speen. Elke dag is zijn schema afhankelijk van zijn nacht voeding....... ik zou hem graag rond 20:00/21:00 zijn laatste voeding willen geven zodat hij wel doorslaapt, maar dan ligt meneertje heerlijk te pitten. En heel soms komt hij zelf nog 's avonds tussen 21:00/23:00 maar dat garandeerd niet altijd dat hij dan pas weer rond 7:00/8:00 uur komt :( . Maar dat mag denk ik wel qua leeftijd en gewicht van 8,5 kilo.

Hij wordt 's ochtends tussen 7:15 en 8:30 wakker.
    Als hij wakker word dan is het vaak na 1 - 1,5 uur voeden en daarna nog even spelen. Slaapt gem 2 slaapjes van 1,5 en 2,5 uur. Voor heen waren het er drie en dan 's morgens 1,5 's middags 2,5 uur en dan voor de avond 1 uurtje. Hij is wel een spuugertje..... Onze schema's zijn voornamelijk:
    Tussen 3:30 en 4:30 - 9:30-13:30-17:30. Als hij om 8:00 wakker word wilt hij echt niet drinken! En hebben hem ook een tijd wakker gemaakt rond 22:00, maar zonder resultaat. Dus wachten nu maar af of hij nog een keertje 's avonds wil drinken.

7:00-11:00- 15:00-19:30-5:00. Dit komt sporadisch voor, want na de voeding van 5:00 uur komt het voedingsschema van 9:30 weer.
    Beide schema's wijken soms wel eens een half uurtje af.

Hij is nu al 5 maanden en ben erg benieuwd of ik de enige ben met dit probleem of dat er mensen zijn met goede tips! Vind opzich zo'n nacht/zeer vroege ochtend voeding niet heel erg, maar een keetje slapen tot 7:00 uur is ook wel lekker. Sorry voor zo'n lang vehaal, maar wil het zo duidelijk mogelijk beschrijven.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Persoonlijk denk ik dat je er niks aan kan doen om hem door te gaan laten slapen! Hij gaat vanzelf een keer doorslapen wanneer hij er aan toe is.

Enige wat ik kan bedenken is savonds voor je zelf naar bed gaat nog voeden en hopen dat ie doorslaapt, maar dat heb je al geprobeert en dat werkt niet omdat ie niet wil drinken. (hebben wij ook vaak gedaan, zonder 'gewenst' resultaat :))

Denk dus dat er niks anders op zit dan gewoon geduld hebben! Het komt vanzelf wel als de kleine eraan toe is ;)!

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Helaas moet ik me aansluiten bij Hanneke. Hier hebben we ook alles geprobeerd, maar niets helpt. En ze slaapt snachts nog steeds niet door.

Er werden hier dingen al geopperd als papfles, maar dat wil ik absoluut niet. Gewoon lekker bv. ;)

Hier geen tips helaas dus.

En over ritme, toevallig hebben wij er sinds 2 weken pas een ritme in hihi. Dus daar kan ik je ook geen tips over geven.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier is ze vanzelf door gaan slapen (yay), en er vanzelf mee opgehouden (snik). Dus ik wacht af totdat ze ze voordelen van een lange nacht slapen weer door heeft.

We hebben in principe wel een ritme, maar elke keer dat ik haar ritme door begin te krijgen verandert ze het weer, dus ik ben er ook maar mee opgehouden daar me druk over te maken.

Het loslaten van het 'moeten' en een vaste structuur heeft mij persoonlijk heel veel rust gegeven. Natuurlijk is het lekker als je kindje doorslaapt, maar bij sommige kindjes kun je op je hoofd gaan staan en de salsa dansen en dan doen ze het nog niet.

In ieder geval veel succes, en ik hoop dat je kleine spruit je snel een wat langere nachtrust gunt.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Amen! Ik heb hier soms wel lopen janken, omdat Sasha geen ritme had, want dat 'moest'. Ze begon hier pas een ritme te krijgen, toen ik zoiets had, the hell met dat ritme! Hihi.

6. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik zou ook niet kunnen slapen als mijn moeder op d'r kop de salsa staat te dansen :D .

Bij ons helpt het als we Ruben lekker stevig inpakken, hij wordt daarvan heel rustig en maakt een redelijk lange ruk: van 23.00 uur tot ongeveer 4.00 uur. Pakken we 'm niet in, gaat 'ie met z'n armen zwaaien, waarvan hij nog onrustiger wordt, enz.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dat inbakeren is echt geweldig. Baby's vinden het heerlijk.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Inbakeren is helemaal geen 1e keus,maar dat terzijde.

Doorslapen, d.w.z. langer dan 5 uur achter elkaar, is iets wat niet afhankelijk is van de BV.
    Fysiologisch gezien hebben kinderen pas een rond hun 1e-1,5 jaar een doorslaapritme. Tot die tijd is het proces slaap dus in ontwikkeling.

Hoe lastig en vermoeiend het ook is,het beste is je kind te volgen in zijn of haar ritme ( tenzij het dag /nachtritme omgegooid is,maar dat is m.i. bij jou niet aan de orde). Het voordeel van BV ´s nachts is dat jullie beiden weer snel in slaap vallen ( veroorzaakt door een bepaald stofje in de BV), bij ieder ander soort voeding is dit niet zo.
    Je weet ongetwijfeld dat nachtvoedingen goed zijn voor je productie.

Wat kan je nou doen, probeer zelf op tijd te gaan slapen . Als je kind slaapt overdag, ga dan ook slapen. Neem een goede multivitamine.

Je komt nu qua slapen in een heftige periode, want veel kindjes hebben tussen de 5-10 maanden een heftige slaapperiode, en dus de ouders ook.

Ik weet nog heel goed dat mijn zoontje rond de 8-9 maanden 3x per nacht kwam. Maar opeens was dat ook weer over. Met 11 maanden sliep hij door en had ik geen nachtvoedingen meer.

Geef je eraan over, dat is echt het beste. Succes!

Deel Deze Pagina