wat wel en wat niet eten/drinken ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kim1989, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    nou de titel zegt het al...

    wat mag je wel en wat mag je juist niet eten of drinken als je borstvoeding geeft ?
     
  2. Female

    Female Niet meer actief

    Pfff.... ja iedereen denkt daar een beetje anders over.
    Ik heb vanaf het begin eigenlijk gewoon alles gegeten.
    Ik let alleen op dat ik niet al te pittig eet ivm krampjes (alhoewel Kynan heeft nog nooit krampjes gehad... )
     
  3. Female

    Female Niet meer actief

    Oh ja en niet roken en beter geen alcohol, als je daarna nog moet voeden...
     
  4. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Je mag (op alcohol na) eegenlijk alles gewoon eten en drinken. Pittig eten kan ook, zeker als je gewend bent pittig te eten dat is je kind er ook aan gewend. In landen waar ze pittig eten krijgen kinderen nooit krampen ervan, maar die zijn het al gewend vanuit de baarmoeder zal ik maar zeggen. Bij maar af en toe pittig eten zouden er krampen kunnen komen. Maar het hoeft niet.
    Als je nu denkt dat je kindje ergens last van heeft kun je altijd nog kijken wat je gegeten hebt en kijken of het daar aan zou kunnen liggen. Helaas kun je dat alleen testen door het nog eens te eten.
    Onze oudste reageerde heel serk als ik tomaatensaus had gegeten, maar de jongste reageerde echt helemaal nergens op.
    Moraal van het verhaal, alles eten en dan kun je als nog eea weglaten als het niet blijkt te gaan. Overigens als een kindje 3 maanden oud is ongeveer worden de krampen ook weer minder.
     
  5. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bumbaloe zei : Overigens als een kindje 3 maanden oud is ongeveer worden de krampen ook weer minder.


    Als je geluk hebt ;)
    Erik is bijna 5 maanden en heeft nog steeds net zo erge krampjes als in zijn eerste 3 levensmaanden.

    Erik kan er overigens niet tegen als ik chocolade eet. Een boterham met hagelslag kan wel maar niet meer want dan worden de krampjes nog erger.
     
  6. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    aha dus eigelijk zoe je gewoon alles kunnen eten en drinken...

    ik hoorde namelijk dat je bijvoorbeeld geen paprika chips mag eten en geen jus de range(hoe jet het ook mag schrijven haha)
    ik moet zeggen dat onze kleine de laatste paar dagen behoorlijk last heeft van krampjes, vind ik zo zielig :(
    ik vroeg me dus zou dat dan kloppen dat je geen chips met paprika mag hebben ?
    dit eet ik namelijk wel vaak...
     
  7. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik eet alles (zat de 2e dag al aan de bonen met chillsaus) en hier nooit krampjes gehad. Het hoeft dus niet !
    Alleen oppassen met alcohol, roken en drugs ;)
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    elk kindje reageert weer anders op bepaalde voedingsmiddelen. Je zal dus moeten testen.

    ik weet dat als ik knoflook at dat ik Dano er geen plezier mee deed, heftige krampjes als gevolg. Dat liet ik dus gewoon staan. ook jus orange heb ik niet gedronken dat is te zuur.

    verder niet pittig maarja dat eet ik sowieso nooit.


    nu is hijb de 3 maanden gepasseerd en inderdaad het is zo goed als weg.
     
  9. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik heb alles gegeten en gedronken
    hij heeft nog nooit last gehad van krampen
     
  10. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Alannah heeft wel snel last van krampjes. Ik eet dus niet veel kool, uien en eten met veel pittige kruiden. En ik heb inderdaad gehoord dat je beter geen jus d'orange kan drinken als je borstvoeding geeft.
     
  11. Rode kool is het enige waar Liene op reageert. Dus dat eet ik niet. Voor de rest eet ik alles.
     
  12. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik zie een paar keer jus d'orange staan... Jonathan had nooit ergens last van maar de laatste week ineens moeilijk en vaak kleine beetjes poepen, tis ook vaak groen, zie echt dat ie heel hard moet persen en hij gaat er ook van huilen. Nou zit ik te denken wat het kan zijn... ik heb deze week een paar keer een grapefruit gegeten. Ga dat nu natuurlijk voorlopig niet meer doen en hoop dat t overgaat maar zou dat t zijn?
     
  13. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    @ geke
    Dat is moeilijk te zeggen. Je kunt kijken als je stopt met grapfruit eten zoals je zegt. En gaat he over eet je weer grapefruit en krijgt hij het weer dan ligt het daaraan en anders ligt het ergens anders aan.
    Lekker duidelijk antwoord he :s
     
  14. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, ja... dacht ik ook al ;) maar bedankt voor t meedenken bumbaloe!
    was benieuwd of er misschien iemand was die ook geen grapefruit kon eten. denk wel dat dat t is want is de eerste keer dat ik grapefruit heb gegeten na de bevalling, verder kan ik niets bedenken
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk dat het heel goed mogelijk is.
    Maar zeker weten doe je het nooit.
     

Deel Deze Pagina