Tips zijn meer dan welkom

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dovemeisje, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Onze jongste dochter is 2 wken geleden ziek geworden verkouden en ze bleek 2 oor ontstekingen te hebben.Nu sliep ze door voor die tijd zelfs al een nacht gehad van 11 uur gemaakt.
    Maar nu komt ze sinds dat ze ziek is geweest 2 a 3 keer per nacht.
    Vaak ben ik al om 4.30 uur op omdat ze dan blijkbaar vind dat haar dag begint.
    Ze slaapt weinig overdag (altijd al gedaan), middagslaapje is het enige moment dat ze haar bed accepteert en 's avonds dan;). Nu hebben we weer de voeding van 23 uur ingebouwd voorheen deden we haar om 7 uur naar bed en kwam ze zelf zo rond een uur 3 en daarna pas om 7 uur. Maar nu komt ze rond 24, 2 en 4.30 uur. Moet zeggen dat ik een beetje op begin te raken:). Ik moet over 2 weken weer aan het werk en zie daar zo tegen op door de nachtvoedingen.:(

Herkent iemand dat of heeft iemand tips wat te doen.:(

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heb je het over je oudste dochter?

Of toch je kleinste denk ik...

Ik twijfel.

Kan alleen zeggen dat ze na ziek zijn vaak een tijdje zijn ontregeld. En dat op die leeftijd (van je jongste) nachtvoedingen op zich nog heel normaal zijn, helaas. Je kunt er ook geen peil op trekken, het kan weer beter worden of nog een tijdje zo doorgaan.

Maar als het echt je jongste betreft, vind ik wel dat ze veel te weinig slaapt overdag! Hier gold en geldt dat hoe meer ze overdag sliep hoe beter 's nachts ook. Dus daar zou ik wel iets aan proberen te doen.

Verder kom je in de buurt van de 4 maanden bv dip, dat kan er ook mee te maken hebben, als het over je jongste gaat.

Wens je wel veel sterkte, het is pittig!!

3. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Nee over onze jongste heb het ook maar even veranderd:p

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Had mijn post alweer aangepast, ik dacht toch je jongste ;)

Wel super zielig hoor, zo'n kleintje zo ziek! Ons meisje had het ook een dikke maand geleden, is er echt een hele tijd ziek van geweest. Ze heeft zeker ook een kuurtje gehad denk ik he? Daarvan raken dan wellicht de darmen wat ontregeld wat ook de slaap weer kan verstoren. Je zou haar probiotica kunnen geven, bijv ABD dophilus om dat weer te helpen herstellen.

Veel sterkte voor haar hoor. En voor jou.

5. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ze slaapt zo nu en dan wel in de box maar vaak maar hazeslaapjes van 15 min...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dan zou ik toch wat meer rust en regelmaat in gaan bouwen en bij de eerste vermoeidheidstekenen naar boven brengen. Dan in een rustige donkere omgeving voeden en in het eigen bedje leggen.
    Kindjes die overdag goed slapen, slapen in de nacht ook vaak beter!
    Van in de box liggen met veel geluiden en in het licht komen ze niet tot een diepe slaap en dat zorgt voor onrust, dan hebben ze 's nachts meer prikkels die ze moeten verwerken.

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Onze dochter (nu 6 mnd) slaapt nog na elke voeding. Een vast ritme helpt echt om baby's 's nachts beter te laten slapen. Bij ons gaat het -wakker worden- verschonen- drinken- spelen- moe worden- en weer slapen. Zodra ze weer beginnen te geeuwen of in oogjes wrijven lekker op bed leggen. Daar is het rustig en zijn er weinig prikkels. Je hebt nog even de tijd om te oefenen, maar hoe beter een baby overdag slaapt, hoe beter de nachten gaan (heel vaak!). Dat vaker drinken is wss een dip die je vaak rond die periode hebt (komt me in ieder geval heel bekend voor, dat ritme wat jij nu hebt.)

Hoop dat het snel beter gaat en jullie allemaal lekker kunnen slapen!

Deel Deze Pagina