heel veel melk hoeveel kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangerworden, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hallo allemaal

Ik heb 4 dagen geleden een prachtige dochter gekregen en vanaf het moment dat ze geboren is kan ik haar wel non stop voeden zo veel productie heb ik.

Ik voed haar elke twee uur en s'nachts om de 3 a 4 uur. Ze kan in 5 min 40cc drinken (we hebben haar voor en na voeding gewogen) en ik zit dan ook vaak na een voeding nog met volle borsten.

NU heb ik vandaag enorme borsten en harde plekken ik masseer dit en heb nu ook een kolf. Ik kan ook met de hand kolven onder de douche, maar weet niet of dit beter is dan met een kolf kolven???

De vraag is nu hoe veel mag ik kolven, want als ik nu veel kolf krijg ik toch ook weer veel productie? Hou ik dan het probleem niet in stand??? Mag ik mijn borst "leeg" kolven??????

Als ik haar langer aanleg gaat ze spugen dus dit is geen optie.

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen want dit is niet erg prettig.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je het kunt hebben, de stuwing, laten voor wat het is en niet kolven. Mocht de pijn te heftig worden of je krijgt rode plekken of harde bulten op je borsten, dan kun je ze even een keer goed leeg kolven.
    Maar het beste is om het z'n beloop te laten dus, zodat je productie zich aan kan passen op je kleintje :)

3. raspberry

Gefeliciteerd nog trouwens :)

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hey! Ik heb mijn antwoord bij de mama's gepost! Hoop dat je er wat aan hebt...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer zoveel mogelijk van je borsten af te blijven.
    Je mag een keer de boel helemaal tot de laatste druppel leegkolven (dan heb je meteen een leuke voorraad voor de vriezer) en daarna weer op verzoek aanleggen.
    Met een keer helemaal leegkolven stimuleer je niet, maar slaap je wel.
    Probeer de stuwing verder uit te zingen, tussen de voedingen door kun je de pijn verzachten met koude compressen, en dan voor een voeding even een warm compres.

6. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Super bedankt voor de reactie's inmiddels gaat het een stuk beter

Gisteren om 1500 mocht ik beide borsten helemaal leeg kolven ik haalde er binnen 20 minuten 300 ml melk uit!!!

Daarna om de drie uur voeden en dus niet meer op verzoek. Per voeding 1 borst en na voeden koelen.

Gisteren begonnen dus om 1500, 1800,2100, 0000, 0300, 0600, 0900 voeden. Dit gaat tot nu erg goed. Ons meisje spuugt minder, slaapt door tussen de voedingen en ik heb geen last meer van mijn borsten. Ik heb geen harde plekken meer en het koelen is heerlijk.

Mijn kraamverzorgster komt zo en ik hoop dat we vanaf vandaag hetzelfde gaan doen maar sá vond om de 4 uur.

Wat ik nog steeds wel "raar vind is dat je rekent vanaf het begin van de voeding, Dus als ik haar om 1500 tot 1530 de borst geef krijgt ze eigenlijk 2,5 uur later de andere borst. Omdat ik tijdens een voeding haar ook nog verschoon duurt het soms wel 40 minuten. Feitelijk krijgt ze dan om de 2, 15 weer een voeding. Dit moet ik nog even vragen.

Kortom hier een opgeluchte mamma.

7. raspberry

Klopt hoor, dat je rekent vanaf het begin van de voeding en het is normaal dat het zo lang duurt :)
    Het is ook niet verstandig om er langer dan 3 uur tussen te laten nog, omdat je productie het echt nodig heeft nu om goed op gang te komen. Prima dus als het voeden op schema werkt, maar echt niet langer dan die 3 uur ertussen laten dan :) (Dat ook weer niet TE letterlijk nemen natuurlijk, je hoeft niet op de minuut nauwkeurig uit te komen).

Deel Deze Pagina