bv en wijntje drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cindybaby71, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Grappig dat het dan bij juist helpt als ik een dipje in de productie heb... Na een biertje is het de volgende dag ineens weer helemaal op peil. Maar dat kan dus volgens jou niet...? Gek, hoor :)

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    komt dat niet gewoon omdat je zoon de avond of dagen er voor mneer vraagt?
    Ik geloof er persoonlijk niet zo in en een voordeel is dat ik het niet lust.

Ik ga met oud en nieuw kolven en aan een glaasje.
    Met 3 weken had ik het ook nog niet gedaan.
    Niet zozeer om de tepel/speen verwarring maar de kans dat ze niet wil of toch niet genoeg heeft aan die ene voeding.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb gisteren genoten van een glaasje port, en dat kan nu omdat Kyra sinds een week of 2 doorslaapt. Voorheen deed ik dit niet omdat het goed kon zijn dat ik meteen nadat ik gedronken had moest voeden want Kyra spookte wat af in de avond/nacht. Maar als er regelmaat in had gezeten (lees: minimaal 3 uur tussen de voedingen) had ik waarschijnlijk eerder een glaasje gedrnken bij een speciale gelegenheid.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb er nog wat verder over nagedacht en ik denk dat ik er uit ben :)

Het is niet de alcohol op zich waardoor mijn productie zich herstelt danwel verbetert; het is de uitwerking van de alcohol. Doordat ik me meer ontspan en beter slaap gaat het beter.
    Dus het heeft wel met de alcohol te maken, maar anders dan je zou denken :D

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Da's een goeie, ja... Dat wilde ik ook al zeggen... ;)

Ik dacht alleen dat 1 standaardeenheid alcohol, dus 1 glas na anderhalf uur al uit je bloed is en dus ook uit de moedermelk. Maar ik lees nu op diverse sites dat het idd beter is om 3 uur te wachten... Dat wist ik dus niet...

Nou ja, ik kan me er niet druk om maken.. Ik heb de laatste 2 dagen wel 3 wijntjes op, 1e en 2de kerstdag 1 bij het eten, daarna hoef ik niet meer te voeden tot 23.00 en gisteren avond 1 voor de voeding van 23.00... Of beter, die was verdeelt over 1/4 voor de voeding, 1/4 erna en 1/2 voor de gootsteen... ;)

En als je goedbeschouwd gaat kijken, gaat het over promilles wat ze binnen zouden krijgen, dat zijn duizenden van procenten... Erg weinig dus.

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb dus gewoon genoten van alle drie de dagen van 1 glaasje wijn :$ ik heb me er verder niet meer druk om gemaakt en met oud op nieuw zal ik mij weer 1 glaasje gunnen hoor :D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat wilde ik ook net posten...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, bij vrouwen is het veel langer.
    Het idiote is dat dit soort dingen (hoe lang is alcohol in je bloed) alleen uitgebreid onderzocht is op mannen. Terwijl de hele stofwisseling in een vrouwenlijf gewoon anders is.

En dat levert vrouwen die denken dat ze al de weg op kunnen bij blazen regelmatig een bekeuring op.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dan is er ook nog verschil volgens mij tussen alcohol drinken normaal en als je ongesteld bent... Ik was dan altijd veel sneller aangeschoten iig!
    Maar ook hier drink ik eigenlijk nog bijna niet. Heel af en toe bij een avondje uit, als ik zeker weet dat ik de 3 uur daarna niet hoef te voeden, maar verder zit er hier nog zo weinig regelmaat in, dat ik het niet aandurf :(

Deel Deze Pagina