BV en zeer gevoelige tepels.

Discussie in 'Voeding' gestart door -, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo meiden!
    Na mijn eerste drie kindertjes FV te hebben gegeven, wil ik het toch gaan proberen bij nummertje vier: BV.
    Ik heb het nooit aangedurft vanwege mijn oh zo gevoelige tepels, zo gevoelig dat zelfs ik ze niet eens kan aanraken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Tips, ideeën wat ik ermee kan?
    (ik heb er geen pijn aan hoor, alleen super super gevoelig)

(andere reden dat ik nooit BV heb gegeven is dat het me werd afgeraden toenderijd, ik zou te kleine borsten hebben zei de verpleegkundige...ik had cup B/C, ja nu lach ik erom maar toen geloofde ik haar)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik heb ook gevoelige tepels, maar ik heb dat met BV helemaal niet. Heel gek, maar als ze hapt en zuigt voelt dat heel anders dan gewoon aanraken.

Wat je kunt doen is een BV cursus gaan volgen, misschien hebben ze wel hele goede tips. :p

3. Niet meer actief

bedankt bosi, zal eens rond gaan informeren waar eventueel een cursus word gegeven.

dus je voelt er niks van als je BV geeft, dat je tepels normaal gevoelig zijn?

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb ook hele gevoelige tepels en geef gewoon bv. Bij mij si het wel zo geweest dat bij beide kids het de eerste 4 weken ong. pijn deed/erg gevoelig was... de eerste week meer dan de 4de. Net alsof mn tepels er aan moeten wennen maar na die tijd doet het geen pijn ofzo.

En idd over je cupmaat hoef je je geen zorgen te maken hoor... dat zegt niks over bv. Een curcus volgen is idd een goed idee. Goede voorbereiding is het halve werk.

5. Niet meer actief

zeeuwsmeisje, is het niet zo dat het alleen pijn doet de eerste minuut?
    Heb ik tenminste begrepen..

(ben erg hoor, al drie kids en de ballen verstand van BV haha)

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik had geen gevoelige tepels maar de eerste weken deed de bv wel erg veel pijn :( Dus gevoelige of niet gevoelige tepels zegt niets volgens mij. Ook ik had voor de zwangerschap cup B en ik had zelfs overproductie. Grote borsten bevatten meer vetweefsel. En waar vetweefsel zit kan geen klierweefsel zitten. Het klierweefsel maakt de melk.

7. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij deed het we langer dan de eerste minuut pijn hoor... de eerste minuut was idd echt heel pijnlijk, tenenkrommend maar daarna was het zeker nog gevoelig alleen was het scherpe ervan af. Had niks te maken met het aanleggen, daar is goed op gelet ik hou het dus gewoon op het wennen aan bv geven.

Nu doet het absoluut geen pijn meer, ik voel dat hij met z´n tong ed de melk eruit `masseert` en voel wat gezuig maar dat si niet pijnlijk ofzo.

8. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij deed het we langer dan de eerste minuut pijn hoor... de eerste minuut was idd echt heel pijnlijk, tenenkrommend maar daarna was het zeker nog gevoelig alleen was het scherpe ervan af. Had niks te maken met het aanleggen, daar is goed op gelet ik hou het dus gewoon op het wennen aan bv geven.

Nu doet het absoluut geen pijn meer, ik voel dat hij met z´n tong ed de melk eruit `masseert` en voel wat gezuig maar dat si niet pijnlijk ofzo. Wel was ik weet ik nog de eerste keer dat ik vb gaf erg verbaast over de kracht die zo´n baby heeft...

9. Niet meer actief

nou ik ga me voorbereiden, heb nog 26 weken de tijd ervoor dus moet lukken :D

10. Niet meer actief

ben vandaag bij VK geweest en die zei dat je het veel ziet bij vrouwen met een lichte huid en roodachtig haar: zeer gevoelige tepels..
    wist ik niet eens goh je leert nog eens wat, maar ze heeft me een hoop info gegeven en een adres voor een cursus, dus ik ga er met goede moed tegenaan.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Koop tepelhoedjes, en een kolfapparaat.

Deel Deze Pagina