Zwanger worden met Persona

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tutsje, Dec 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hallo Meiden,

Zoals mijn onderwerp al zegt test ik met persona. Ik ben nog maar net begonnen zit op dag 7 ben erg benieuwd of er meer meiden zijn die ook met persona testen.

Dus laat je horen kunnen we gezellig in de topic erover kletsen en tips uitwisselen :D

(had dit eerst op het verkeerder forum gezet :))

2. LaFemme

LaFemme Bekend lid

Oct 15, 2009
    755
    0
    0
    Heey Tutsje,

Zelf test ik niet met persona, maar mijn zus heeft dat wel gedaan.
    Was echt een prima ding. Zo is ze zwanger geraakt van haar dochter.We noemden het allemaal de zakelijke wip;)

Veel succes en hopen dat t bij jou ook snel raak is!

Liefs Femke

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    ik begin ermee zodra ik ongi ben :)
    maar heb wel al goede ervaringen met persona, al heb ik het destijds als voorbehoedsmiddel gebruikt :)

4. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen wat Persona is en wat het doet?? :)

THNX! :D

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey, heb aan de persona zitten denken, maar vind persoonlijk dat heel ding zo duur!
    Is hij echt zo veel beter dan de andere ovu testen?
    En wat voor voordelen heeft het nog meer?

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    PERSONA Index :D

7. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke thnx!

Heb ff gekeken op internet.
    Even een vraagje: Heeft het zoveel meer voordelen tov het gebruik van gewone ovulatietesten?

Groetjes!

8. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Nee dat hoefd niet het is net wat je prettig vind. Ik kon hem voor een zacht prijsje overkopen via marktplaats, het is gewoon je eigen keus of je kies voor persona of gewoon ovutesten (of iets anders natuurlijk ;)).

Persona is geloof ik ook meer bedoeld als voorbehoedsmiddel
    voor stellen die niet tegen de pil of condooms kunnen maar je kan het natuurlijk ook gebruiken om wél zwanger te raken en dat doe ik dus ;)

Maar ja zo heel veel weet ik erook niet van vandaar deze topic ;)

Liefs...

9. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ik snap het.
    Zou het beter werken dan gewone ovu-testen denk je?
    En mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? :)

Grtz!

10. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Ik heb echt geen idee of het beter werkt ja of nee gebruik het nu 8 dagen. Heb wel gehoord dat de eerst maand het apparaatje je cyclus moet leren kennen dus ik krijg nu elke dag het rode licht (dat houd dus in dat je niet mag klussen want dan kan je zwanger worden ;)) dus daarom gebruik ik nu eerst nog ovu testen erbij.

Ik heb er 25 euro voor betaald, je kan altijd kijken op marktplaats.nl daar zijn ze wel.

11. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel benieuwd dan hoe je het vindt, hou je me op de hoogte??

12. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Ja hoor komt goed hou deze topic in de gaten ;)

Jij gebruikt gewoon ovutesten?

13. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja al een paar maanden maar ben nu toch ook wel nieuwsgierig geworden naar Persona.
    Maar vind wel dat het dan wel een meerwaarde moet hebben, want ze zijn best wel prijzig! (de teststripjes ook vind ik)
    Die gewone ovu-testen geven altijd heel duidelijk een positief streepje dus ga er maar vanuit dat dat dan ook mijn aangekondigd ei wordt!
    Dus ben een beetje aan het twijfelen.

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    wohoooo... mss word ik toch niet meer ongesteld en dan heb ik de persona niet nodig ;p net van de Gyn terug en die zei dat er een eitje op springen staat :D gaan we nu dus lekker klussen en als alles goed gaat ben ik tegen kerst mss wel zwanger :)

15. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooohhhhh Ik hoop het voor je meis!!!!

Zou het echt heel gaaf vinden voor je! Nou kom op, er tegen aan, wat doe je hier nog?! :D

16. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Ik kan nu geen meerwaarde aangeven voor de persona maar dan komt natuulijk omdat ik net ben begonnen, misschien zijn er meiden die emer ervaring hebben met de persona???

@ Nachtzon ik hoop ook voor je dat je de persona in de kast kan laten staan ;). Mag ik vragen waarom je bij de Gyn was?!

17. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben ook heel benieuwd, zijn er meer meiden die hier (langere) ervaring mee hebben?

18. Madre

Madre Actief lid

Nov 17, 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Even een vraagje over persona, klopt het dat het aangeeft dat je bijvoorbeeld vanaf dag 11 tot 18 zwanger kan raken als je zonder condom gemeenschap hebt? als het zo is, dan zijn de ovulatie testen beter dan de Persona want die zijn nauwkeurig of begrijp ik het verkeerd?

19. Seth

Seth Niet meer actief

Persona geeft met rode lampjes je (mogelijke0 vruchtbare dagen aan..... en een eisymbool als je ei binnen 1 a 2 dagen verwacht wordt....

Ben vandaag met tweede ronde persona begonnen... en had vorige maand ook zowat constant rode lampjes.. maar idd omdat hij mn cyclus moet leren kennen....
    heb vorige maand dus precies een eisymbool gehad....
    temperatuur erbij.... en inderdaad... 2 dagen later mn ei volgens FF....
    dus mn persona had het bij het juiste eind.....

Je moet alleen niet te veel naar die streepjes kijken... want had op gegeven moment twee duidelijke strepen maar geen eisymbool in beeld.... en klopt had idd geen eisprong gehad.....

nu dus net begonnen aan mn tweede maand... ben benieuwd nu... want had echt heel veel rode lampen...
    vanaf dag 5 rood licht... tot onderhand dag 27 (eisymbool op dag 22) ofzo....;)
    maarja.. nu houden we natuurlijk niet in....:D

20. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    @ Seth Wat leuk dat je ook met de Persona werkt ik zit nu op dag 12 en inderdaad ik heb alleen nog maar rood licht dus we klussen er op los ;) nee grapje ik weet dat je als je begint met Persona dat hij mijn cyclus moet leren kennen dus ik test toch nog deze maand dubbel ook met ovu test.

Wat ik wel al voordeel vind van de Persona is dat je met ochtend urine moet testen en bij een ovu test mag dat niet. Ik drink nog al veel op een dag en als ik ga testen met ovu test moet ik daar rekening mee houden en dat vergeet ik nog wel eens!

Liefs...

Share This Page