BV en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firsttimemom, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik weet het, Nora is "pas" 5 maanden... En toch... Wij gaan er weer voor! Maar, ik geef nog BV en heb nog geen menstruatie gehad. Zo gedacht dat ik gewoon eens in de 14 dagen een testje doe. Hoe doen jullie dat?

Vorige keer was t de derde ronde na MK raak, aangezien we niet weten wanneer nu de eerste ronde uberhaupt weer start... Kunnen we niks timen.

Super spannend wel weer! Maar ik heb er zin in! En manlief ook! (die begon er 6 weken na de bevalling al weer over...:$ )

2. wiebel

wiebel Lid

18 nov 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid ga ervoor!

Al was je eerste een week oud, als jullie zo snel nog een kindje erbij willen dan is dat jullie goed recht. :) al neem je na de volgende nog een kindje in zo'n korte tijd en daarna nog 1.... het is jullie beslissing en dat is het belangrijkste!
    Ik wens jullie veel succes, geluk en liefde toe . :)

Hoop dat je snel je wens ziet uitkomen. :)

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoe zit dat dan? Ik dacht namelijk dat borstvoeding geven een "natuurlijke" anticonceptie was? Heb je dan ook minder kans op een zwangerschap?

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ehm, nou kom ik vast over als een zeur en wellicht bedoel je het niet zo, maar ik ben altijd nogal gevoelig voor de uitspraak "kinderen nemen". Je krijgt ze als je dat geluk mag hebben:)

Oh ,en heb even gegoogled en vond dit op een site over borstvoeding (ging over fabels over bv):

Borstvoeding geven, geeft geen enkele bescherming tegen zwanger raken

Niet waar!
    Het is geen waterdichte anticonceptiemethode, maar geen enkele methode is dat. Het geven van borstvoeding is zelfs geen slechte manier van anticonceptie en biedt vooral tijdens de eerste zes maanden na de geboorte betrouwbare bescherming. Het is bijna zo goed als de pil, mits de baby jonger dan zes maanden is, de baby uitsluitend borstvoeding krijgt en de moeder sinds de geboorte nog niet normaal gemenstrueerd heeft. Na zes maanden wordt de betrouwbaarheid minder, hoewel het nog steeds enige bescherming biedt. Doorgaans krijgen vrouwen die tot in het tweede jaar borstvoeding geven en geen overige anticonceptie gebruiken elke twee à drie jaar een nieuwe baby.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als ik het zo lees, heeft TS nog geen cyclus en gaat zwanger worden wat lastig worden.

Maar je weet natuurlijk nooit wanneer de cyclus op gang komt en wanneer er een eisprong is. En als je dan gewoon onbeschermde sex hebt, maak je natuurlijk wel kans.

Het zou al met al gemakkelijker zijn als TS al een cyclus had.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Je kunt het altijd proberen! Wie weet heb je al wel een eiersprong!

Wij wilden ook al zo vroeg(eerder zelfs) voor een tweede gaan.
    Maar ik werd pas na 7 maanden ongesteld en daarna nog heel onregelmatig.
    Toen ik met de bv stopte toen onze dochter 1 jaar werd ben ik daarna gelijk zwanger geraakt.

Succes hoop dat het gauw weer raak mag zijn bij jullie!

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Wij zijn toen ook bewust gestopt met anticonceptie (condooms) terwijl ik nog volop borstvoeding gaf en een cyclus pas net op gang begon te komen. Ik had eerst een cyclus van 80 dagen, toen 20 en toen was ik zwanger. :) Dochter was toen 9 maanden oud. Hoe wij het deden? Tja, zeer regelmatig seks hebben. En ik heb er hier en daar voor alle zekerheid een testje tegen aan gegooid. Toen ik daadwerkelijk zwanger was, wist ik het gewoon. Man lachte me uit ;), na een paar dagen toch maar getest en idd een heel licht streepje.
    Waar je eventueel wel rekening mee moet houden; mijn dochter stopte helaas acuut met de borstvoeding. Dat was iets minder leuk.
    Succes!

8. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    #8 Kreeftje89, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
    Ik had ook geen menstruatie en met 6 maanden bewust afgebouwd met borstvoeding om die toch weer te krijgen heb daarna vrij snel weer een menstruatie gehad en toen de condooms weg gelaten en begonnen met ronde 1 ik werd toen weer ongesteld voor mij een teken dat alles weer normaal was daarna vol goeie moed naar ronde 2 en toen bleek alweer zwanger van ons 2e wondertje dus alles was weer snel normaal en ook de zwangerschap was er al heel snel :D

9. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Heey mn dochter is pas 4 maanden oud en ben alweer zwanger! Misschien kan je ovu test gebruiken om te kijken wanneer je ei is? Van de action is extreem goedkoop. 5 voor 2,50 ofzo.

Deel Deze Pagina