wie heeft dit nog meer gedaan en tot hoelang heb je je kindje gevoed, hoe leer je het af als de baby er is of is et handig voortijdig te stoppen.ik wil ze niet allebij gaan voeden. wie heeft er tips de kleine jongen is nu bijna 11 maanden. alvast bedankt.
wat betreft het afbouwen heb ik geen ervaring, toen mijn oudste 9 maanden was en ik 4 maanden zwanger was, was het op bij mij helaas. ik had wel graag willen tandemvoeden, maar dat is me dus niet gelukt. als je kleintje uit een beker drinkt, kun je halfvolle melk aanbieden bij het middageten. zo kun je langzaam aan de bv vervangen door een nadere vorm van vocht of voeding.
Meestal is afbouwen inderdaad niet nodig als je zwanger bent, over het algemeen wordt de melkproductie snel minder door de hormonen. Dan gaat het dus helemaal vanzelf.
Wij hebben het nog 4,5 maand volgehouden, maar toen was de melk hier ook op en zijn we dus noodgedwongen gestopt. En @Claartje79; er wordt aangeraden om kinderen onder de 3 jaar volle zuivel producten te geven, omdat hun die melkvetten nodig hebben.
Noatje, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Toen ik zwanger werd van de derde dronken de eerste en tweede nog bij mij. Maar op het moment dat ik zwanger werd zat ik zelf in een grote dip met dus ook met me in die dip de borstvoeding. Heb toen erg mn best gedaan (niet teveel natuurlijk ivm zwangerschap) om toch weer voeding te krijgen en ben van met 6x kolven totaal nog geen 100cc te hebben weer terug gegaan naar bijna 3 volledige voedingen. Die drie voedingen waren 2x Ruben laten drinken en 1x afkolven voor Malou die door mijn dip gestopt was met drinken. Ik heb tot ong 30 weken zwangerschap gevoed. Een paar weken eerder heb ik besloten dat het zo goed was, dat het genoeg was en dat ik er klaar mee was. Het was zelfs zo erg op dat moment dat ik niet eens wist of ik de derde nog wel aan de borst zou gaan nemen. Ik heb toen dus de voedingen afgebouwd, eerst de gekolfde voeding, en toen de avond en daarna de ochtend voeding. Dat is prima gegaan zo met weinig last. Ik heb gewoon gewacht na het afbouwen van een voeding tot het weer goed voelde aan mijn borsten en toen pas de volgende eraf gehaald. Malou heeft er totaal geen problemen mee gehad aangezien die natuurlijk al een tijd alleen gekolfd kreeg 1x per dag. Ruben heeft het prima gedaan, vond het ook goed denk ik, nog wel af en toe dat ie het toen probeerde, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Succes in ieder geval! Ik zou zeggen kijk gewoon hoe het loopt. Liefs, Hanneke!