Even een luxe-probleempje Mijn zoontje is nu 3 maanden en grotendeels in maatje 74, terwijl hij ruim 2 weken te vroeg was en niet ontzettend groot was bij de geboorte (bijna 3,5 kilo en 51cm). Nu is hij dus ruim 7 kilo en zo'n 68 cm schat ik (maat 68 wordt krap). Ik vind uitverkoopjes kopen erg leuk, maar hij heeft dus elke paar weken een grotere maat. Zo is het dus ook ontzettend moeilijk inschatten wat voor maat hij het eind van de zomer heeft of het najaar. En ik kan nu wel weer een complete garderobe 74 aanschaffen, maar hoe lang zal hij dat nodig hebben? Ik las een keer dat ze van borstvoeding vooral de eerste... 2?3?4? maanden hard groeien en daarna vaak minder hard. Tot nu toe is het elke maand ruim een kilo geweest. Hoe is het bij jullie (grote) borstgevoede kinderen gegaan? Het is natuurlijk nooit helemaal te voorspellen, maar goed. Hebben jullie dat zo ook ervaren?
Wow wat geeft jij volle slagroom! Je zal wel trots zijn... rond 4-6maanden wordt het groeien echt wat langzamer!
Haha ja ik eet zelf ook wel veel enzo, maar dat zou niet horen uit te maken qua voeding toch Hij krijgt maar zo'n 5 voedingen per 24 uur dus dat is het ook niet. En nou ja, soms is het wel genant ook hoor. Kom je een baby tegen van ruim 6 maanden die nog kleiner is en dan voel ik me helemaal beetje opgelaten als ze vragen hoe oud Jayro is :S Natuurlijk ben ik ook wel supertrots en ontzettend blij dat hij het zo goed doet hoor! Hij zit netjes op de bovenste curve en z'n gewicht+lengte gaan gelijk op, dus daar hoef ik me verder niet druk om te maken. Maar tsja praktisch is het niet, qua kleertjes, maar ik had hem ook nog heel lang in de draagzak lekker bij me willen houden, maar dat gaat met ruim 7 kilo toch echt steeds moeilijker Het echte baby-achtige is er ook al een tijdje af bij hem. Soms stiekem wel een beetje jammer als ik dan zo'n klein schattig babytje zie. Ik had eigenlijk verwacht dat het afgelopen maand al minder hard zou gaan, ik heb hem sinds vorige maand ook niet meer gewogen, maar ik merk aan z'n kleren dat hij nog net zo hard gaat. Ik ben ook wel heel benieuwd, volgende week naar CB.
Idd met 4-6 maanden gaat het écht wel langzamer. Trouwens mijn zoontje van 15 kilo draag ik nog met gemak. Dan wel in een doek en niet in een zak.
4 maanden ongeveer. mijn meisje gaat nu een stukje langzamer en eerst komen ze echt wel 200 gram per week aan ofzo, maar dat wordt dan minder.
Mijn oudste heeft maat 74 -80 een hele poos kunnen dragen. Dus ze groeien inderdaad na een aantal maanden een stuk langzamer. Ze is nu 20 maanden en heeft maat 86.
Thije woog met 3,5 mnd 8 kilo, ook een aardig groot kindje dus. Bij zn geboorte was ie bijna 8 pond (3980 gr.). Ook hier met volledige BV en slechts een voeding of 5 per dag momenteel. Hij zit nu in maatje 68/74. Heb wel het idee dat het nu iets minder hard gaat sinds de laatste keer wegen. Eind volgende week moet hij zijn prikjes, dus dan zullen we weer eens wegen. Vind het wel zonde dat ie sommige kleertjes maar heel kort aan heeft gehad.