Amber drinkt nog steeds niet uit het flesje, gisteren heb ik haar opgehaald uit het kdv omdat het echt niet ging. Vandaag is ze bij mijn moeder en ik rijd in mijn pauze maar heen en weer om te gaan voeden. Maar nu vraag ik me af of ze niet weet dat als ze het flesje weigert dat mama er toch wel aan komt. Ergens lijkt mij het niet want ze is zo klein, maar dit begint nu echt een groot probleem te worden. Ik kan 1x op en neer rijden, maar dan krijgt ze dus om 7uur een voeding, om 12.30 en dan weer om 18.00. Oja, als ik 1x tussendoor ga voeden, zal ik dan 's ochtends 1 borst afkolven? En dan de andere geven, en dan 's middag allebei kolven, wnat dit lijkt me niet goed voor min productie. Of toch al beginnen met bijvoeden hoewel ik daar eigenlijk niet achtersta? Dan krijgt ze toch iets binnen? Help?!
Nee, dat kan ze niet al door hebben. Wat je zou kunnen doen is een *borstvoedingsfles* kopen bijv. de Tommee Tippee en een t'shirt met jouw geur aan je moeder geven ( die hem dan aantrekt, of in in ieder geval over de schouders heeft,zodat je baby jouw geur ruikt). Sommige kindjes pikken nou eenmaal geen fles, die willen alleen het echte werk zeg maar. Je moeder zou met een beker kunnen oefenen, misschien dat dat beter gaat. Voor de rest geen man over boord, je kind komt het bij jou 's avonds/ 's nachts echt de schade wel inhalen. Bijvoeden zou ik idd nog niet aan beginnen, de darmen verteren het toch nog niet. En als ze echt honger heeft, komt ze echt wel hoor. Wat het afkolven betreft, je zou beide borsten voordat je de deur uit gaat kunnen afkolven, als dit niet gebruikt wordt overdag, en het heeft al die tijd in de koelkast gestaan, dan kan je dat rustig 's avonds invriezen en zo bouw je wat voorraad op.
Tommee Tippee en t-shirt al geprobeerd, helaas ook dit werkt niet, ze houdt alleen van het echte werk En geef haar maar eens ongelijk Ze kan het wel, want ze heeft af en toe een flesje gepakt, vandaar dat ik zo bang ben om haar te verwennen met live voedingen (klinkt wel heel raar...) Net 150 ml gekolft uit 1 borst, dit neem ik mee naar mijn moeder kan ze weer probren met iedere keer 20ml. Rest invriezen is een goed idee, er is al heel wat door de gootsteen gegaan op deze manier.
Je verwent haar echt niet. Diegene die dat tegen je zegt, heeft het fenomeen borstvoeding echt niet begrepen Je dochter associeert jou heel sterk met de borst, ze wil dus eigenlijk alleen bij jou zijn. Die fase heeft mijn zoontje ook gehad. Gaat vanzelf weer over. Probeer het een beetje te laten gaan, ik weet dat het moeilijk is.... maar ze verhongert echt niet
Verwennen kan echt niet. I.p.v. je op de fles te focussen kun je beter kijken naar andere manieren om de melk binnen te krijgen. Mijn dochter kreeg de melk in het begin met een voedingsspuitje en vingervoeding. Dat is voor degene die het geven moet wel even wennen, en ook wat meer werk, maar het werkt bij vrijwel elke baby. Verder kun je de melk ook met een beker laten geven. Dat bevredigt de zuigbehoefte niet, maar het zorgt wel dat de melk binnenkomt. Voor het zuigen is dan een speentje of een pikje te proberen. Daarnaast is borst natuurlijk meer dan eten: het is ook heel dicht bij mama zijn. En dat is iets waar ze gewoon even aan moet wennen als je werkt. Op zich is 7 - 12.30 - 18 net te doen, al zal dat wel betekenen dat je waarschijnlijk de avond en de nacht meer zult moeten voeden. Kun je een deel van je voedverlof niet gebruiken om wat later te beginnen of eerder naar huis te gaan?
En een tuitbeker heb je die al geprobeert? Het is ook een heel geklieder, maar dan krijgt ze in ieder geval iets naar binnen toch? Van diffrax heb je tuitbekers die een zachte flexibele tuit hebben, kan ze toch een beetje happen, omdat er dan ook melk uit komt. Hier hoop ik iegenlijk dat Thijs volgende week ineens goed uit de fles gaat drinken omdat hij er dan achter komt dat ik een hele dag weg ben... Maar goed, als dat niet lukt krijgt de oppas er wel melk in hoor! Met de tuitbeker en anders met een lepeltje... Als je op en neer kan rijden zou dat natuurlijk een hele goede oplossing zijn.
Hier ook geklier gehad met de fles. We hebben het op een gegeven moment maar gelaten (dus niet meer oefenen en proberen) en op mijn eerste werkdag pakte ze uiteindelijk gewoon de fles. Dus hopelijk ziet jouw kleintje ook uiteindelijk 'het licht' Verder sluit ik me aan bij bovenstaande
Bedankt voor alle reacties, ik heb me mede door jullie gerealiseerd dat ik er wel erg veel mee bezig was. Vandaag was ik vrij en heb heerlijk genoten van ons meisje en de borstvoeding! Ik rij voorlopig een keertje extra op en neer en ik hoop inderdaad dat ze het op een gegeven moment door krijgt en zo niet ach, mama's borst is niets mis mee
Het "probleem" is opgelost. Ik heb Amber van het kdv gehaald,ze gaat nu 2 dagen in de week naar de oma's en ik heb 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen. Ze krijgt nu melk met een lepeltje, gaat prima alleen beetje knoeiboel en duurt even voordat ze wat binnen heeft. Op het kdv vonden ze het te lang duren. Letterlijk: we hebben geen tijd om 1 op 1 een half uur met een baby bezig te zijn. Toen ik Amber donderdag ging halen zat ze in een hoekje in een wipstoel te huilen en zo te zien al heeeel lang. Daar gaat ze dus nooit meer heen. De oma's nemen alle tijd om Amber wat binnen te laten krijgen en ik leg haar 's avonds een keertje extra aan. Dan moet het goed komen!
o jee wat zielig voor Amber, nou dan zou je ze wat....grrr... Gelukkig kan ze naar haar Oma's. Ik zou haar dan ook niet meer naar het kdv doen, stom zeg!
appelsientje: Hoe gaat het bij jou met het flesje? Had je al weer gewerkt? En dan zei de juf op het kdv ook nog: ze was net eindelijk even stil... Heb Amber opgepakt en ben huilend de deur uit gelopen.
ja ik denk ook dat ik heel hard in tranen uit zou zijn gebarsten... tjee zeg... toen ik het las brak mijn hart ook even, tjong jonge kan het niet geloven. Nee nog steeds niet uit fles. Woensdag is mijn eerste werkdag. Thijs drinkt wel uit een tuitbeker, is ook een geknoei en kan zich snel verslikken. Thijs gaat naar een gastouder en die stelde zelf voor om woensdag de fles te proberen, omdat ze het wat te snel vind gaan. Ook met een lepeltje gaat wel goed, dus ze krijgt er heus wel wat in. Ze is gelukkig heel geduldig en haar zoon heeft dit vroeger ook gehad, dus weet ze precies hoe dit voelt. Afgelopen dinsdag is Thijs bij haar geweest en ze heeft heel geduldig telkens 30cc opgewarmd en rsutig proberen te geven. Het was maar een middagje (oke het was wel warm) maar toen had ze wel zoiets van, ja er moet wat in want het is ook best wel warm. Ik heb daar gelukkig wel een goed gevoel bij. Ik heb ook biobim besteld en dat geef ik dan ook wel aan haar. Ze moet zelf maar even kijken wat ze het handigst vind want ik weet het inmiddels ook allemaal niet meer. Het stinkt trouwens wel, vind je niet? Een beetje naar rijstwafels haha. Ik laat het je wel even weten, wat een drama is die fles toch he?
Nou zeg, wat is de borst toch makkelijk he? Amber is vandaag naar oma, heb 6 flesjes van 50cc meegegeven en een bakje met 3gram biobim om een papje met 1 van de flesjes te maken. Vind het eigenlijk wel lekker ruiken. Amber niet die laat alles er weer uitlopen, zal wel wennen zijn denk ik. Ze zei ook dat het best goed kwam, ben heel benieuwd. En alsof Amber het wist dat ik weer ging werken kwam ze vanochtend om 4uu! Heb haar lekker 2x kunnen voeden voor ik ging werken, dat geeft ook een goed gevoel. Wilde je even veel succes wensen morgen en het komt vast allemaal een keer goed! (hoor wie het zegt )
Ik zit zelf met tranen in mijn ogen je stuk te lezen over dat kdv Anneliesje. Ik vind het echt schandalig.Arm kind. Goed dat ze nu naar de oma's gaat. Die hebben lekker alle tijd voor haar, voor je eigen gemoedsrust ook beter. Ben benieuwd hoe het gaat.
dat kdv! wat erg! ik heb goede ervaring met de tommee tippee fles! succes, en je hebt nu toch een super oplossing?
Oma belde net, ze had heerlijk geslapen tot 12.00, toen ze voor het eerst wilde voeden en met het flesje aan kwam raakte Amber helemaal in paniek... wil niet weten wat ze op het kdv met het flesje gedaan hebben. Lekker met lepeltje gevoerd. flesje van 50cc (wel een hoop geknoeit natuurlijk, maar is beter dan niets!)
Ah wat zielig zeg, voor Amber. Inderdaad wil je niet weten hoe ze haar daar de fles dan ehbben gegeven. En dan te bedenken dat sommige kindjes het gewoonweg niet kúnnen, echt niet snappen... heb je nog een klacht ingediend bij het kdv?
Het kdv belt mij nog terug, want ik kreeg vrijdag de secretaresse aan de telefoon toen ik door gaf dat ze niet meer kwam. Ik dien verder geen klacht in ofzo, maar hoop wel voor volgende kindjes dat ze daar anders mee om gaan. Stranger wat je zegt, ze is 4 maanden, net of ze dat expres doet
Wat schandalig zeg...... hier ook in het begin een flesweigeraar, maar wel een dijk van een leidster die na een mislukte poging steeds even met hem ging rondlopen (rustig maken) en het daarna steeds weer probeerde. Na een weekje dronk hij uit de fles en na 3 weken dronk hij ze echt goed leeg. Maar het was toch haar eerste dag op het kdv? Dan kan het toch ook zijn dat ze je er mist en dat ze niet begrijpt wat ze met die fles moest. Daar kunnen ze toch wel begrip voor hebben. Ik snap dat niet hoor..... je wordt toch leidster omdat je het leuk vindt om met kinderen om te gaan. Dit soort dingen horen daar nu eenmaal bij. Ik zou wel melding maken waarom je niet meer terugkomt. Dan kunnen ze daar intern wat aan doen en zorg je dan nieuwe kindjes niet op zo'n schandalige manier behandeld worden.