Angst om 's nachts in slaap te vallen tijden BV

Discussion in 'Borstvoeding' started by Audrey, May 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag dames, misschien dat ik me druk maak over niets, en misschien gaat BV me niet eens lukken, maar waar ik een grote angst voor heb, is dat ik in slaap zal vallen tijdens de BV. Ik verwacht er ook twee, dus wordt het ietsjes zwaarder denk ik, maar hoe gegrond is mijn angst? Ik wil niet mijn man vragen over me te waken, omdat als hij de volgende dag moet werken, wil ik wel dat hij iets meer slaapt.
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik wil een lekker stoel in de k-kamer zetten (als het past), en anders op de logeerbed naast de k-kamer. Wat zeggen jullie - een fateuil kopen voor de voeding of kan het ook makkelijk in (de logeer) bed?
    Dank je vast - ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet echt dit gezien.

2. randi

randi Niet meer actief

toen ik bv gaf aan mijn dochter ging ik in een schommelstoel zitten want deed het 1x in bed en viel dus in slaap. de dochter heeft gewoon doorgedronken en is toen mee in slaap gevallen in mijn armen en er is niks ernstig gebeurd maar was er wel van geschrokken dus heb het niet meer gedaan. als je ze beiden tergelijk voedt denk ik wel dat de kans om in slaap te vallen minder groot is omdat je dan toch met je voedingskussen moet werken in het begin en je iets minder comfortabel ligt om in slaap te vallen

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben ook wel eens in slaap gevallen in bed, met Jelle aan de borst... En dan lag hij ook nog eens aan de verkeerde kant, zeg maar. Niet in het midden maar aan de open kant van het bed.... En ik heb een waterbed, dus dat was echt geen goed idee... Sindsdien heb ik altijd op zijn kamer gevoed...

Op zich was ik niet bang dat ik op hem ging liggen, ik heb gelezen dat dat zelden voorkomt, maar een baby mag niet op een watrebed slapen ivm verstikkingsgevaar... Dus dat deden we dan maar niet... Het is even lastig omdat je echt je bed uit moet, maar door de hormonen kom je daarna toch wel weer in slaap..

Succes met de bv, respect voor je dat je het gaat proberen met 2 kindjes... Ik vond 1 al zwaar... :)

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Als je 's nachts in bed voedt, is de kans wel aanwezig dat je in slaap valt. Door de borstvoeding worden namelijk bepaalde hormonen aangemaakt die je slaperig maken. Toen ik nog bv gaf, kon ik 's nachts tijdens het voeden mijn ogen soms echt niet open houden. In een stoel zul je er wel wat minder last van hebben.
    Je kunt natuurlijk in de eerste weken altijd kijken hoe het gaat, en dan kijken wat het fijnst is.

Groetjes Rosa

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik voed altijd op bed 's nachts en viel daarbij ook regelmatig in slaap. In het begin wou ik het niet en vechte ik er tegen. Vaak zonder resultaat. Op het laatst heeft mij man een hekje gemaakt voor in ons bed zodat de kleine er niet uit kon rollen. Sliepen onder dekens en zo kon ik veilig in slaap vallen.
    Als je dat niet wilt dan kun je denk ik het beste in een stoel voeden. Maar dan moet je zeker weten niet in slaap vallen ! Wat in een stoel in slaap vallen met een kleintje(s) is veel gevaarlijker dan in bed.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik voed altijd in bed en ben nog nooit echt in slaap gevallen, wil dit ook absoluut niet. Wel heel soms een keertje wat weggezakt, maar echt slapen niet. Wat ik in het begin deed, was voeden met een voedingskussen. Dan ligt je kindje een beetje in een kuiltje en als je dan in slaap valt, blijven ze er in liggen en kunnen eigenlijk niet uit bed vallen.

7. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik was (en ben) ook altijd bang om in slaap te vallen tijdens het voeden snachts en heb daarom ook gekozen voor een goeie stoel. Hier ging ik dan snachts in zitten, met een beetje schemerlicht. Dan zat ik comfortabel genoeg om toch rustig te zitten en beetje te dommelen, maar niet genoeg om slaap te vallen.

Veel succes met de laatste weken van je zwangerschap en met je bevalling. En met het geven van de bv, laat je niet uit het veld slaan als het niet gelijk goed gaat, zoals je overal wel kunt lezen bij de bv mama's is het in t begin altijd moeilijk en met 2 helemaal. Dus super toppie dat je het gaat proberen!

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Die neiging is er altijd wel om in slaap te dommelen. Ik schrok altijd weer half wakker. de eerste maanden ging ik zittend in bed voeden, dan is die neiging toch wat minder.
    Later ging ik wel liggen en vielen we vaak samen in slaap.
    Wist je dat moeders een natuurlijk gave hebben om niet op hun kind te rollen 's nachts?
    Er schijnt een mechanisme in je te zitten waardoor je zelfs in je slaap , je kind beschermt.

Heel veel succes en geniet-momenten met de bv, ben je al op cursus geweest?

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben er idd ook van overtuigd dat je niet op je kindje rolt. Tenzij je erg moe bent, slaapmiddelen gebruikt of andere medicatie/middelen waar je suf van kunt worden.
    Maar er zijn natuurlijk meer dingen waar je rekening mee moet houden als je kindje bij je slaapt. Zorgen dat hij/zij niet uit het bed kan rollen, niet onder het dekbed komt, enz.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter voedde ik altijd in bed, mn zoon dronk niet goed dus daar ging ik altijd zitten in een stoel, voetenbankje erbij... zo kon ik ook wel wat dommellen. Bij hele kleintjes waak ik er ook wel op dat ik niet in slaap val maar na een poosje ben je het zo gewend dat ik idd heel anders slaap als hij naast me ligt en daarbij is hij inmiddels zo groot dat op hem liggen absoluut onmogelijk is.

Ik geef nogsteeds snachts nachtvoedingen dus inmiddels slaap ik gewoon verder... als ik erg moe ben is het zelf zo dat mn man hem ophaalt, hij zoekt zelf dan mn borst en mn man legt hem ook weer terug... zo wordt ik echt amper wakker.

Owja in het begin moet je ze ook snachts verschonen dus dan is het niet zo erg om ook ff ergens anders te voeden maar na een poosje is dat niet meer nodig en dan kan het natuurlijk energie schelen als je niet echt wakker hoeft te worden. Wijst zich vanzelf straks wel wat voor jullie werkt.

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik geef altijd de nachtvoeding in bed. Ik ben nog nooit in slaap gevallen.
    Op 1 of andere manier blijf ik alert..
    wat ik wel heb is dat als hij terug in bed lig.. ik soms wakker word en ga zoeken onder de deken hahahaha :oops: dan denk ik dat hij er nog is.. maf..

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Haha Natasja dat heb ik idd in het begin ook wel eens gehad. Ik helemaal in paniek. Manlief wakker gemaakt en manlief mopperen want ons zoontje lag allang weer in zijn eigen wiegje (naast mij) :oops:

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Dat heb ik ook weleens gehad ja :)
    Ben 1 keer in slaap gevallen,werd ruim een uur later wakker,ik lag nog precies in dezelfde houding met mijn arm boven Justin en de dekens tussen mijn benen geklemd.

Justin had zijn handje op mijn borst gelegd met andere woorden ik heb genoeg mama.

Was er wel van geschrokken :)

Justin zijn papa is gisteren even op ons bed gaan liggen met Justin.
    Ze vielen samen in slaap (Justin lag in zijn arm te slapen)
    Dan ben ik dus de hele tijd boven en ga steeds even kijken.

Uiteindelijk werd mijn man als eerste wakker :idea: kramp in zijn arm

14. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahaha ben ik toch niet de enige mafferd! :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook zo'n mafferd hoor ;). Al heb ik het al een tijdje niet gehad.... (en terwijl ik dit schrijf, denk ik, nogal logisch zonder nachtvoedingen :oops:)

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik heb het nog wel eens :oops:

17. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Wauw, wat een reacties zo snel. Dank je allemaal - eerlijk gezegd had ik helemaal nog niet nagedacht over uit je armen laten vallen, of erop rollen, ik dacht alleen aan hoe gevaarlijk het kan zijn om samen te slapen, ivm te hoge temperatuur voor het kindje.

Poef - twee tegelijk - dat klinkt onmogelijk, maar is misschien realistischer dan achter elkaar (als ze eenmaal goed drinken - duimen!)

Nee, nog geen cursus gedaan, maar ik loop bij het LUMC en heb een heel posi beeld van hun begeleiding. En anders La Leche, of de Thuiszorg inschakelen.

Gisteren de 2e wieg op de kamer gezet, en het is ineens heel erg vol, dus denk ik dat een lekkere stoel niet eens meer past.

Dames, erg bedankt, en hopelijk tot ziens - moge het lukken, dan ben ik hier straks stamgast. Groetjes, Audrey.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Audry: je bent hier nu ook al welkom hoor ! Gewoon lekker meelezen en kletsen alvast.
    En te warm hoeft niet te gebeuren. Gewoon zorgen dat je kindje niet onder het dekbed kan komen. Dus met een deken slapen.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Audrey tuurlijk gaat jullie die borstvoeding lukken joh! Geen twijfel over mogelijk! Dat kunnen jullie gewoon! En ik vond het niet handig om ze beide tegelijk te voeden, dus altijd gewoon na elkaar gedaan, en vaak kwamen ze niet eens op dezelfde tijd! Dat maken ze gewoon helemaal zelf uit en zal dus per kindje verschillen. Kwamen/komen ze wel om dezelfde tijd, zal er gewoon even 1 moeten wachten. Kan prima hoor ;) , ook die kleintjes hebben wel wat geduld! Maar tegelijkvoeden, zijn er ook genoeg mama's die dat doen hoor, kan ook gewoon als je zelf de handigheid hebt en je kindjes goed zelf de tepel kunnen pakken. Je moet gewoon even kijken wat jij/jullie fijn vinden!

Hier slapen ze al vanaf het begin af en toe bij ons in bed, gewoon smorgen even weet je wel.

Maar de vraag was over in slaap vallen snachts, ik heb altijd in ons bed gevoed en dan gewoon in kleermakerszit zitten, dus geen mogelijkheid om in slaap te vallen. En zo voeden deed ik gewoon omdat je dan goed kan zien wat je doet, of de kleine goed aanligt, of er goed gedronken word. Want ja, ik kon dat niet alleen met voelen, ik moet daar ook mijn ogen bij gebruiken.

Succes he met je laatste loodjes die eraan zitten te komen! ;)

20. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    haha, nee ik alleen in de kraamtijd op bed gevoed. Mijn man kon s nachts helemaal in paniek wakker worden omdat hij dacht dat Thijs nog bij ons in bed lag!
    Vanaf toen ben ik s nachts gaan voeden in de stoel op de babykamer. Maar ik kan je vertellen dat je ook heus op een stoel in slaap kunt vallen!
    (weliswaar niet diep, maar je kan heerlijk wegdoezelen....)

Share This Page