vaste voeding en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wanneer ben jij begonnen met vaste voeding voor je kleintje? En hoeveel keer geef je nog bv in combinatie met vaste voeding?

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    5,5 maand zijn wij begonnen. Eigenlijk doen we nu nog maar wat. Hij eet nog niet genoeg om de voedingen te vervangen zeg maar...
    Dus, hoeveel keer? Euhm... Meestal bij opstaan bv, ergens s ochtends fruit en daarna een paar slokken bv. Ergens begin van de middag half broodje met boter, daarna ook nog een paar slokken bv. s Middags bv en dan s avonds groente en daarna nog bv... vaak s nachts ook nog een keertje. Ene dag minder dan de andere.. lekker vaag dus.. ik help je niet echt he?

3. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beetje hetzelfde als appelsientje alleen dan echt vanaf 6 maanden. Via www.borstvoeding.com zie je in de onderwerpenkolom ook een onderwerp over introductie van bijvoeding. Daar heb ik zelf veel aan gehad.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een dikke week voordat ons ukkie 6 maanden werd. Het aantal voedingen telde ik nooit, ik voed(de) op verzoek.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een week nadat ze 6 maanden waren zijn wij begonnen met de bijvoeding.
    En dan voor de hapjes eerst even aan de borst, dan wat hapjes en dan weer aan de borst. Wat later eerst hapjes en dan aan de borst. En nu hapjes en dan een tijdje later melk (kv of bv).
    Aantal voedingen? Geen idee, als ze er zelf om vroegen/vragen.

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij zijn hier met goed zes maand begonnen met bijvoeden, eerst groente, dan een maandje later ook fruit erbij en nog wat later brood... Het aantal keer bv heb ik niet geteld, was gewoon op aanvraag.

Nu is ze bijna veertien maand en 's morgens (rond 9u) drinkt ze eerst bij mij, daarna eet ze een boterhammetje, om 11u drinkt ze weer een paar slokjes en dan om 13u drinkt ze weer en gaat ze slapen, om 15u eet ze fruit, om 17u drinkt ze weer wat en om 19u eet ze groente, vlak voor het slapengaan, rond 20u45 drinkt ze weer lekker veel melk. Af en toe, drinkt ze 's nachts ook nog een keer. Ze krijgt dus nog redelijk wat borstvoeding, ze wil ook eigenlijk niks anders drinken, ja af en toe een paar slokjes water of diksap uit de beker van een ander kindje :rolleyes:

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wat zal het zijn?
    Een week of 2 a 3 geleden?

Justin is nu 5 maanden.
    Ben er eerder mee begonnen,omdat Justin een hongerige baby is en met ruim 20 voeding(overdags)nog niet tevreden was.

Nu met de bijvoeding:
    Heel potje fruit
    Heel potje groente
    2 Danoontjes start heb ik rond de 10 a 15 borstvoedingen per dag nog.

Deel Deze Pagina