3 weken niet aanleggen pasgeboren baby?

Discussion in 'Borstvoeding' started by jacqueline16, Jul 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

Dec 6, 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Ik heb dit keer geen vraag voor mezelf maar over een vriendin.
    Ze heeft 5 weken te vroeg een zoontje gekregen en is zeer gemotiveerd om BV te geven. Het kolven gaat prima, maar haar zoontje heeft nog niet genoeg kracht om te drinken aan de borst (hij is nu 1,5 week).

Nou heeft ze het advies gekregen dat ze drie weken niet moet aanleggen, en dat lijkt mij een raar advies. Je wil het toch in ieder geval eens in de zoveel tijd proberen? Verder gebruikt ze wel een fles (ook op advies), is dat wel handig vanwege tepel/speenverwarring? Ik dacht dat cupfeeding het beste was?

Nou wil ik haar niet met nog meer adviezen opzadelen, ze krijgt al zoveel tegenstrijdige dingen te horen, maar ik wil haar wel graag helpen. (Ze moest erg huilen toen ze hoorde dat ze het beter voor drie weken kon vergeten)

Maar mijn vragen aan jullie zijn:
    Hebben jullie een goede telefoonlijn/nummer om een lactatiekundige te bereiken? (ze heeft geen internet) Ik kan namelijk niets vinden. (het is regio Den Haag)

Hoe zorg ik ervoor dat ik haar help, zonder haar het gevoel te geven dat het WEER een ander advies is?

Overigens ben ik zelf erg pro BV, en dat weet ze, ik wil haar niet pushen, want ik vind dat iedereen moet doen wat voor zijn situatie/gevoel het beste is. Ik wil dus ook vermijden dat ze zich doormij gepusht voelt.

Zo, dat was een lang verhaal, ben erg benieuwd naar de reacties!

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hier het nummer van de VBN:

0343-576626 ( gratis consult)

Inderdaad foute adviezen die ze gekregen heeft, een professionele aanpak middels een LK lijkt mij het beste, en de meeste kans van slagen hebbend.
    Jij kan voor haar via bv.com veel uitprinten zodat ze dat in ieder geval door kan lezen.

3. saar

saar Fanatiek lid

wat lief van je dat je haar zo wil helpen.

Hopelijk kan ze snel contact opnemen met een lk die haar het juiste advies geeft!

Veel sterkte voor je vriendin.

4. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welk ziekenhuis ligt de baby. Ik weet dat ze in Delft bij het Reinier de Graaf erg positief zijn met premature baby's en BV.
    Wellicht anders daar eens informeren bij hun premature afdeling voor adviezen voor deze kindjes.

PS Ik heb een vriendin met een zoontje die 6 weken te vroeg is geboren en uiteindelijk volledig BV heeft gegeven! Positieve verhalen kunnen ook goed helpen; kijk eens op www.borstvoeding.com

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik woon ook in Den Haag. De beste lactatiekundige (mijn inziens) zit in Zoetermeer en is Siemian Berghuis. Ook de vrijwilligster van VBN in Den Haag (Sylvia Noort) is erg goed. Als je mij pb't stuur ik je de telefoonnummers.

Lief dat je zo meeleeft met je vriendin.

Share This Page