Ik vind het zo bijzonder en stieken ook erg leuk dus wil het even delen met andere bv mama's. Mijn dochter van 1.5 heeft 1 jaar bv gekregen en heeft zichzelf gespeend, precies op haar eerste verjaardag dronk ze voor het laatst bij mij. Wrs vooral omdat ik bijna droog stond ivm de zwangerschap van Thomas. Nu 5 maand later is Thomas geboren, heerlijk weer een kindje aan de borst. Door een week couveuse veel moeten kolven en een grote vooraad in de vriezer. Om nog een beetje ruimte in de vriezer te houden geven we de moedermelk aan mijn dochter. En ze vind het heerlijk!!! De ochtend fles/beker is voortaan 150cc moedermelk. Tussen de middag krijgt ze wel koetjes melk bij de boterham omdat deze eerste moedermelk wel erg laxerend werkt bij haar. Gelukkig hoef ik nu niet meer te kolven (overproductie is weer op maat) maar gezien onze vriezer voorraad denk ik haar nog zeker een maand in de ochtend bv te kunnen geven. We gaan straks met Thomas ook oefenen met het flesje en zal Emma wat hij niet drinkt/ik teveel kolf krijgen. Zo krijgt ze misschien toch, met 5 md pauze, misschien alsnog tot haar tweede jaar bv
Hier drinkt mijn oudste ook mee met de gekolfde melk Er was een periode dat ik 's ochtends na de ochtendvoeding voor hem ook kolfde en dan stond hij al ongeduldig te wachten tot zijn zusje klaar was en dan dronk hij de gekolfde melk zo klok klok op.. Hmmmm zegt hij altijd daarna Nu kolf ik minder, maar als ik kolf drinkt hij het zo weer met liefde op. Leuk he
Bedankt voor jullie leuke reacties! Wat leuk om te lezen dat er meer oudere kindjes mee drinken met de bv periodes van hun broertje/zusje.
Mijn oudste heeft maar een paar dagen bv gehad en de middelste 6 weken en willen nu ook 1x per dag(vaak in de avond) een paar slokken melk haha ik laat ze maar kan toch geen kwaad ofwel
Ja zou wel leuk zijn. Maar dat wil ze niet. Staat zeer geïnteresseerd te kijken hoe haar broertje drinkt. Maar als ik haar aanleg/de borst aanbied kijkt ze alleen maar een prikt met dr vinger in mijn tepel hihi.
Heerlijk dat Ze de melk drinkt!! Hier ook de middelste gekolfde melk gegeven. De oudste vond het een vies idee, helaas.