Misschien een hele domme vraag, maar ik heb in de vriezer nog ongeveer een liter borstvoeding liggen wat nog minimaal een maand houdbaar is... Mijn zoontje kan ik het helaas niet geven aangezien hij ernstige kma / kea heeft en ik tijdens mijn afbouw-kolfperiode niet koemelkvrij gegeten heb... Ik vind het zo onwijs zonde om weg te gooien, maar hoe kom ik erachter wie ik er blij mee kan maken? Ik ga het natuurlijk niet op marktplaats aanbieden, maar de moedermelkbank is ook geen optie aangezien ik nu niet meer kolf en het niet heel lang houdbaar meer is... Iemand een idee? Anders gaat het in de kliko...
Bellen met het lokale zh of ze prematuurtjes hebben liggen van wie de mama's niet voldoende kolven? Denk eerlijk gezegd niet dat een zh daaraan wil meewerken alleen. Maar misschien willen ze je wel in contact brengen met ouders die er wat mee willen. Of het hier posten bij prematuurtjes?
Moedermelkbank neemt het helaas niet aan... Je moet daar eerst gescreend worden en vervolgens met hun flessen / systeem verse afgekolfde melk aanleveren... Ziekenhuis bellen is idd nog wel een goed idee, niet geschoten is altijd mis...
En als bovenstaande dingen niets is, kan je het altijd nog als 'badolie'-melk gebruiken, schijnt ook goed te zijn.
Goh, zou mooi zijn als jullie elkaar zo gevonden hebben hier!! @Sjakie: is je kindje wel gewoon thuis bij jou, gezond en drinkt goed in principe? "Extra" melk geven is natuurlijk geen langere termijn oplossing, maar zelfs schadelijk voor je eigen productie. Kunnen we je nog helpen met tips om je productie te verhogen? (Aanleggen, aanleggen, aanleggen....)
ziekenhuis gaat ook niet lukken (zelfde regels als de moedermelkbank) maar google eens op moedermelknetwerk of 'elkaar helpen met moedermelk'... daar komt vast wel wat uit! (net zoals hier op ZP )