Goedemiddag, Ik heb een vraag. Mijn dochtertje is nu ruim 3 weken oud en is woog bij geboorte 2690 gram. In 20 dagen tijd is ze 690 gram aangekomen Ik geef borstvoeding maar heb de afgelopen 1,5 week 2 voedingen reeds vervangen door FV. Dit omdat de arme schat behoorlijk onrustig aan de borst was en kleine beetjes dronk ; nu blijkt dat het spruw is... Ik wil nu wel verder afbouwen naar FV en de BV alleen geven in de ( 7.00 uur ) ochtend en de avond ( 23.00 uur ). Ik heb de Friso voeding in huis en geef haar nu een flesje van 135 ml. welke ze lang niet leeg drinkt... de ene keer drinkt ze er 100 uit en de andere keer maar 80 ml. Is dit wel voldoende? bouw ik het wel goed af en hoeveel moet ik haar aanbieden per flesje? Als ze een flesje op heeft ; hoe lang mag ze dan tot de volgende voeding? is dat dan 3 uur of langer? Ik hanteer nu het volgende schemaatje... althans proberen we .. 03.30 uur : BV 07.00 uur : BV 10.00 uur : FV 13.00 uur : BV 16.00 uur: FV 19.00 uur: BV 23.00 uur: BV Alvast bedankt voor uw reactie Groetjes, Dagmar
Hallo Dagmar, Wanneer een kindje 7 voedingen per dag vraagt is 90-100 ml per flesje prima. Je kunt dan ongeveer 3 uur tussen een voeding laten. Groeten Eveline