Hoeveelheid melk baby 10 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sam32, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 10 maand is een erg goede eter,ook erglang en best zwaar. Ik wil hem niet vetmesten en vraag me daarom af of ik hem te veel geef en zo ja,wat ik evt zou kunnen veranderen,zonder dat hij honger heeft. Hij krijgt in de ochtend een papfles( pap uit een bord wil hij niet, te dik)met 6 en een half schepje melk en 3 schepjes granenpap voor 8 mnd.Tussendoor krijgt hj fruit met best verdund diksap. Tussen de middag kan hij makkelijk 2 boterhammen op. Daarnaast nog een fles met5 en een half schepje melk. Smiddags tussendoor een toetje( rijstewafel oid lukt niet,kokhalst en spuugt alles uit) met een beetje sap en savonds warm eten. Tegen 7 uur nog een fles 6 en een half schepje melk en 3 schepjes granenpap. Is dit veel te veel? En zo ja,wat zou ik kunnen veranderen? De avondfles lukt nl nog niet om te laten vervallen Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Over het algemeen drinkt een kindje van 10 maanden ongeveer 500 ml opvolgmelk.
    Mocht je willen proberen minder flesvoeding te geven, dan kun je eventueel de hoeveelheid van de flessen aanpassen en bij alle flesjes 1-2 schepjes minder poeder toevoegen.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina