Stoppen met kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Aislyn, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hallo dames,

Op dit moment kolf ik nog één keer op mijn werk (3 dagen per week), in mijn lunchpauze. Maar de opbrengst is sinds een productiedipje niet meer op peil gekomen.

Ik geef altijd 150 ml bv mee aan de gastouder (verder drinkt ze water of thee daar), en ik kolf al een paar weken rond de 100 ml. Op maandag en woensdag probeer ik dan één keer tussendoor bij te kolven (als ze slaapt), met als resultaat slechts 30-40 ml. Ontzettend frustrerend.

Mijn plan was om als mijn dochter anderhalf is te stoppen met kolven, maar ik weet niet of ik het red met mijn huidige voorraad. Ik wil het liefste stoppen onder mijn eigen voorwaarden en niet omdat ik niet meer genoeg heb.

Als ik gewoon thuis ben krijgt ze 4-5 voedingen. Ze heeft echt nog behoefte aan mamamelk, ze geeft heel duidelijk aan dat ze bij mij wil drinken en dan hoef ik niet met water of thee aan te komen. Ze drinkt 1 of 2 bekers water/thee tussendoor, maar ik heb niet het idee dat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt, als ik naar haar luiers kijk. We hebben een aantal vaste momenten qua voeding, bij het wakker worden 's ochtends, voor en na haar middagdutje, en voor het slapen 's nachts. Verder op haar verzoek nog wel eens een extra voeding, vaak als troost.

Waar ik bang voor ben, is dat de productie nog verder terug gaat lopen als ik stop met kolven. :(

Ik wil haar het liefst blijven voeden zolang ze er behoefte aan heeft, maar met kolven wil ik liever wel stoppen. Op zich moet dat toch kunnen rond deze leeftijd? Of is het verstandig om eerst nog even te proberen de productie op te krikken voordat ik stop met kolven?

Ik geef haar nog niet structureel koemelk(producten). Als ik stop met kolven, dan wil ik naar de GO koemelk meegeven, en dan thuis gewoon blijven voeden zoals gebruikelijk. Of moet ik haar dan als ik thuis ben ook extra melk gaan geven?

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    En als je 's avonds voor je zelf gaat slapen nog een keer kolft? Of drinkt ze dan?

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    je zou bij de go ook water of thee kunnen geven.

hier een flesweigeraar sinds 9 mnd (en we hadden m pas bij 4mnd aan de fles :p) dus toen maar water en thee overdag, ga er vanuit dat hij het 's avonds en 's nachts wel bij me inhaalt.

Deel Deze Pagina