aanleggen, borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door carrolyn, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hoi, allereerst de beste wensen !!!!!!

Ik heb een vraagje: Mijn zoontje is nu 1.3week oud.
    Na de bevalling hebben we geprobeerd hem aan te leggen, dit lukte niet.
    We zijn toen gestart met hypo-allergene flesvoeding dit door middel van fingerfeeding.
    Ondertussen met de kraamzorg vaak aangelegd in madonna en rugby houding, maar hij heeft een zuinig mondje, hij hapt niet goed en glijd van de tepel af.
    Omdat ik wou dat hij moedermelk zou krijgen ben ik begonnen met kolven.Dit geven wij hem na met een flesje omdat hij nu 100ml per keer krijgt en met fingerfeeding schoot dit niet op en hij viel in slaap tijdens de voeding.
    Op zich ben ik blij dat hij mijn melk krijgt mar ik zou hem toch graag uit de borst willen laten drinken.Sinds zondag is de kraamzorg weg en haar is het dus ook niet gelukt hem bij mij aan te leggen.
    Hij vind het wel heerlijk om op mijn blote borst te liggen, dit doe ik dan ook vaak, dus huid op huid contact is er wel.Hier genieten we beide van.Maar ik zou hem zo graag borstvoeding willen geven zonder zo`n kolf apparaat.
    Heb jij toevallig nog tips/adviezen of andere houdingen?
    Ik hoop dat het toch nog gaat lukken.
    Dank je wel alvast,

groetjes Daisy en Seth

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Daisy,

Dit vind ik nou typisch een situatie om een lactatiekundige bij in te schakelen. Zij kan beoordelen wat er nodig is om Seth wel aan de borst te krijgen.

Veel succes.

3. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hoi

Ik ben niet verzekerd voor een lactatiekundige en dit kost hier 80euro voor een thuisbezoek en volgende bezoeken aan de praktijk 60euro.
    Dit vind ik te duur, het geld kan ik beter aan andere dingen voor Seth besteden.Vandaar dat ik mijn vraag hier stelde.
    Ik elk geval bedankt voor je antwoord.

Groetjes Seth en Daisy

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Dat spijt me voor je. Maar ik kan niet zien wat hij doet aan de borst en hoe jij hem vast hebt. Misschien kun je de verpleegkundige op het CB eens mee laten kijken.

Misschien heb je iets aan dit filmpje.

Deel Deze Pagina