Bv geven blijft een kunst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lellebel2, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn kindje krijgt nu "al" 4 weken bv. Gaat hartstikke goed maar nu komt het..

Als hij begint te drinken komt de stuwing (ik denk dat het stuwing is) opgang. Alsof er dan 10000 naalden even door m'n borsten gaan. Dit duurt dan een halve minuut en zakt weer af maar erg vervelend gevoel. Blijft dit de hele periode dat ik bv geef zo?

Soms wordt hij ook erg driftig tijdens het drinken alsof het niet snel genoeg gaat ofzo. Hij trekt dan nog net niet m'n tepels eraf. Is dat ook zo en kan ik daar iets aan doen? Ik haal hem pas van de borst wanneer hij eraan gaat sabbelen.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Dat prikkelende gevoel is het toeschieten van de melk. Dat kan blijven. Maar het kan ook minder heftig worden. Of dat je er aan went.
    Ik had het in het begin toen ze live uit de borst dronken.

Kan het zijn dat de melk juist zeer voorradig stroomt in het begin en later moeilijker. Je kunt dan even van borst wisselen of van houding veranderen. Natuurlijk borstcompressie proberen tijdens het voeden als hij ongeduldig word. Het kan zijn dat hij even moet wennen dat de melk 'ineens' minder hard komt dan hij gewend is.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De meeste vrouwen gaan de tsr (toeschietreflex) wel minder heftig voelen hoor. Ik voel het nu alleen maar heel licht als ik me erop concentreer (14 maanden) en bij mij was de tsr in het begin ook erg heftig bij beide kinderen. Ik had er trouwens ook regelmatig last van als ze niet eens aan het drinken waren, superirritant ;), maar dat was na een aantal weken gelukkig over.

De ene baby is de andere niet. Mijn zoon werd altijd erg driftig als de melk niet snel genoeg kwam, zeker als ik wat legere borsten had aan het einde van de dag en de tsr wat meer op zich liet wachten daardoor. Mijn dochter heeft dat driftige eigenlijk niet zo, die vindt het gewoon lekker om aan de borst te liggen, maakt haar volgens mij niet zoveel uit hoeveel melk er komt. Bij mijn zoon had ik daar geloof ik niet echt een oplossing voor, ik wisselde dan idd van borst geloof ik (hij is bijna 8, dus al even geleden).

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt, ook wanneer hij niet drinkt moet ik het reflex even wegbijten..is dat trouwens niet killing voor de bv dat ik hem niet aanleg als de tsr zich aandient?

De borstcomprrssies doe ik wel maar het mag niet baten.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Nee hoor. De melk schiet toe door het vrijkomen van hormonen. Dat word weer gestuurd door wat jij als prettig ervaart zoals je kindje, ontspannen, intimiteit, knuffelen, mooi verhaal, warmte etc. Geen probleem. Je lichaam heeft even tijd nodig wanneer te toeschieten wel nodig is ;) niet te onpas zeg maar.
    Ken je de website borstvoeding.com al?? Daar staan misschien nog handige tips voor je.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    O die kende ik nog niet. Ga even kijken. Bedankt voor de tip

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Als het op een ongelegen moment komt dan moet je even met je wijsvingers je tepel indrukken, als een deurbel zeg maar ;)
    Ik heb ook een sterke toeschietreflex, als het goed is wordt dat wel minder.

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Bij mij is het ook minder geworden.

Wat kan helpen om de melk sneller te laten komen als je denkt dat het niet snel genoeg gaat is warmte en massage voor je gaat voeden. Dus even heel oncharmant met kruiken op je borsten en ze even masseren voor je aanlegt. :)

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb bij de eerste vrij lang een pijnlijk toeschietreflex gehad. De tweede is nu 6,5 maand, en ook nu doet het toeschieten nog altijd behoorlijk pijn.

Bij de eerste werd het pas rond 11 maanden minder. Ongeveer in dezelfde periode hoefde ik ook geen zoogcompressen meer te gebruiken. Nu kan ik echt nog niet zonder ;)

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ik herken het ook als tsr. Best pijnlijk! Nu is zoon 3 maanden en het wordt minder!

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    oja, die ellendige toeschietreflex:D Daar moet je echt even doorheen. Bij mij werd het ook wel echt minder pijnijk op een gegeven moment, maar ik weet niet meer wanneer dat was...

Deel Deze Pagina