Hallo, Ik wil zelf graag borstvoeding geven. Nu zat ik na te denken en zou het erg leuk vinden dat mijn man ook 1keer per dag een flesje afgekolfde melk zou kunnen geven. Nu heb ik gelezen dat er hierdoor fles en tepel verwarring kan komen. Is het mogelijk om vanaf de bevalling 1 keer per dag afgekolfde melk in een flesje aan te bieden in plaats van de borst?
Hoi. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Alles kan, maar het is niet aan te raden om een flesje vanaf dag 1 aan te bieden. Het is niet zo zeer tepel-speen verwarring, maar zuigverwarring. Het kost een kindje meer moeite om uit de borst te drinken, omdat de melk niet direct uit de borst komt, maar na enkele seconden. Bij een fles komt het per direct, soms druppelt het al in de mond zonder dat het kindje er iets voor hoeft te doen. Ze kunnen dus wat "luier" worden door de fles en niet meer uit de borst willen drinken, want dat kost dan "teveel" moeite. Het is aan te raden om in het begin volledig BV te geven omdat dit je productie goed op gang brengt en je kindje dan goed leert drinken aan de borst. Vanaf een week of 8 (iets eerder of later mag ook) kan je 1 voeding gaan vervangen voor een fles. De zuigverwarring zal dan niet zo snel meer optreden. Groetjes Saskia