Ik heb opzich helemaal reden tot ongerustheid, maar ben toch stiekem een beetje onzeker.. mijn dochter van 1 maand oud weegt al een goede 5 kg. Ik geef haar volledig borstvoeding op verzoek. Dat zijn wel zo'n 8 voedingen per dag, gemiddeld om de 3 uur en snachts voedt ik haar sinds een paar dagen om de 4 uur. Mijn borstvoeding is ook goed op gang, het spuit eruit..(soms een beetje te goed dus) Mijn dochter drinkt dan ook maar aan 1 borst per keer. Ze drinkt meestal maar een minuut of 7 en is dan verzadigd, laat los en wil echt niet meer. Ze heeft dan ook hele golven te verwerken gekregen nu had ik van de kraamhulp geleerd dat je altijd eerst de borst moet aanbieden die je als laatst gegeven hebt en daarna pas weer de andere borst omdat ze dan de 'vette' melk binnenkrijgt... Maar ik geef dus elke keer weer de 'nieuwe' borst, omdat ze anders alleen de eerste borst neemt en dan al genoeg heeft en aan mijn andere borst niet drinkt en dus op springen staat! Komt ze nu dan wat te kort? Ik heb wel altijd het idee dat mijn borst na het drinken helemaal leeg is... En door haar gewicht zei het consultatiebureau dat ze nu wel 4 uur mag/moet wegblijven maar dit lukt maar zelden overdag.. Komt dit dan misschien omdat ze dan die zogenaamde 'vette melk' mist? Zou ook wel lekker zijn als ze wat langer wegblijft... Help
Hoi. Ik begrijp je onzekerheid, maar die is nergens voor nodig! Je doet het hartstikke goed. Gezien je kindje goed groeit zou ik het blijven doen zoals je nu doet. 1 borst per keer aanbieden en de borst afwisselen per voeding. Dus de ene keer rechts en de andere keer links. Gezien de groei van je dochter krijgt ze wel de "vettere" achtermelk. Dat ze om de 3 uur overdag drinkt is heel gewoon. Ze heeft de eerste stap zelf al gezet met langer ertussen en dat is gelukkig voor jou 's nachts. Blijf op verzoek voeden, dit is wat zij nodig heeft en is goed voor jou productie. Je kindje gaat vanzelf meer tijd tussen de voedingen laten. Groetjes Saskia