Bv geven en hoeveel dagen stuwing?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Lili81, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Voor diegenen die bv geven: hoeveel dagen hebben jullie last (gehad) van stuwing?
    Onze kleine is vandaag 5 dgn oud en ik heb sinds einde dag 3 last van stuwing. Het einde is nog niet in zicht, volgens mij. Ben benieuwd hoe het bij jullie was/is!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier duurde het geloof ik 2 of 3 dagen vanaf dag 4. Maar ik heb de oudste ook 17 maanden gevoed tot in de zwangerschap en mijn KV zei dat dan meestal productie/vraag eerder goed op elkaar is afgestemd. Geen idee of het zo is maar het viel me mee hoe lang het duurde. Hopelijk trekt het bij jou ook snel weg. En nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!

3. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

Jan 28, 2010
    1,091
    102
    63
    heb niet echt last gehad van stuwing.

4. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

Oct 11, 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Nog steeds last van... Maar dat komt door mijn over enthousiaste borsten ;)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Nog nooit last gehad van stuwing. Mijn kraamvrouw vertelde dat koolbladeren (?) goed helpen tegen stuwing.

En gefeliciteerd met de geboorte!

6. fafje

fafje Niet meer actief

hie rop dag 3 ook begonenn...en duurde mss iets van 2 dgn..

die koolbladeren afscheuren, en even kreukelen/kneuzen...en dna in je beha zijn echte en uitkomst!!!

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Dank dames.
    Ik moet zeggen dat het niet echt pijnlijk is ofzo, ze voelen vooral erg zwaar (wat ze natuurlijk ook zijn haha). Hopelijk zakt t weer snel af, want voel me nu een halve Pamela Anderson :p!

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier volgens mij 1 dag en niet extreem. Benieuwd wat deze keer onze brengt ;)

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    had megastuwing. van een bescheiden a-cup naar pamela formaat.
    Bij mij duurde het een dag of 5 en toen werd het beter.
    Deed echt zeer. Heb nog wel lang veel te veel voeding gehad, had mezelf wel als min kunnen aanbieden!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook pamela-formaat gehad een paar dagen :) Het deed niet echt pijn, maar voelde wel vervelend; onder de douche de druk eraf 'kolven' heeft goed geholpen geloof ik, het voelde dan iig minder gespannen :)

11. mamav4

mamav4 Niet meer actief

In de kraamtijd was het vrij snel over, na 2 of 3 dagen. Maar de 1e 4 mnd heb ik geregeld stuwing gehad en dat was veel pijnlijker als in de kraamtijd... Ik had ook veel te veel melk.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij de eerste misschien 2 dagen.. Kraamhulp zei steeds dat het erger zou worden maar dat gebeurde niet.
    Bij de tweede geen stuwing gehad.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier beide keren geen last van stuwing gehad.

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een dikke vijf dagen last van gehad... (en nog steeds regelmatig) Als mijn ventje 2x extra drinkt op een dag dan knap ik de volgende dag bijna uit elkaar...

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    De eerste keer heb ik flink last gehad van stuwing. Het begon op dag 3 en duurde wel een kleine week. Mijn dochtertje weigerde ook doodleuk om te drinken, dus ik kreeg de druk er maar niet vanaf. Wat deed dat pijn zeg, ik moest echt volle bak aan de paracetamol en was er koortsig van. Ik sliep op een celstofmatje ivm vloeien, en uiteindelijk merkte ik bij het wakker worden dat mn borsten daarop waren leeg gelopen. Toen werd het eindelijk beter.

Deze keer begon het licht op dag 2, dag 3 en 4 waren ze enorm, dag 5 werd het alweer minder. Heb 2x paracetamol geslikt geloof ik, maar ukkie dronk naar hartelust dus dat haalde elke keer heerlijk de druk er af. Scheelde enorm!

16. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hier 1e keer eigenlijk niet. Maar.. Ik heb toen ook van dag 3 t/m dag 5 elke 3 uur moeten kolven. Dus..

Dit keer begon het de 5e dag, wel een dag of 4. Heb gelukkig een goede drinker, maar hij had er ook moeite mee met aanhappen.

17. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Ben direct gaan kolven. Komt de stuwing toch nog van pas. :)

18. ayladin

ayladin Actief lid

May 19, 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn oudste heb ik toch bijna 2 weken last gehad.
    Bij mijn 2 de 1 week
    En bij mijn derde had ik melk bevorderende pillen geslikt en dat was de dubbele dosis dan aangegeven.
    De melk kwam maar de stuwing niet.
    Volgens de vk zou ik met die dosis stuwing tot onder mijn oksels moeten hebben gehad.
    Dus het varieerd

19. ayladin

ayladin Actief lid

May 19, 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet teveel afkolven want dan ga je de stuwing houden.
    Je borsten dus niet volledig legen

20. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Hier echt wel lang last gehad, zo'n 7 dagen! Ik moest afkolven door vroeggeboorte en ik kolfde echt ongelofelijk veel. Met gemak haalde ik het vijfdubbele van wat mn ukje dronk. Heel veel moeite gehad ook om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen...

Share This Page