Slaapt ze veel? 3 weken oud

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door carpediem2010, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ons dochter van 2 was als baby bijna de hele dag wakker( was ook een huilbaby)

Nu bij eva is het het tegenovergestelde.
    Ze is soms smorgens een uur wakker, smiddags 2 uurtjes, en savonds nog zon 3 uurtjes.
    Snachts komt ze voor de fles, en slaapt dan meestal verder, soms een half uurtje wakker.

Vraag me af, slaapt ze niet heel veel overdag? Ze is wel bijna 2 weken te vroeg geboren, weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Heb ook het idee als ze overdag zoveel slaapt, dat ze snachts meer wakker is.

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Hihihi ... Nee hoor lekker laten slapen. Tis anders dan dat je gewend bent. Geniet !!!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Onze dochter is nu n maand oud. Ze slaapt sowieso van 10 tot 18, alleen wakker om te drinken. Dan is ze 's avonds vaak wakker van 18-21 daarna gaat ze naar bed. 's nachts komt ze 1-2x voor n voeding en dan in de ochtend vaak wakker tussen 7/8-10...
    Kortom ze slaapt nog veel.
    Maar goed, van slapen groeien ze toch? Dus lijkt mij prima!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier een kindje dat de eerste weken 22 uur per dag sliep :$ Mijn oudste sliep veeeel minder. Geen huilbaby, gewoon een wakkere baby... Ik weet dus ook niet wat ik meemaak! :D

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Lijkt mij prima hoor! Onze dochter slaapt nu nog 18uur per dag gemiddeld :)

6. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hmm het was vanacht toch 2 x feest, en gister sliep ze meer overdag dan andere dagen.
    Heb het idee dat ze snachts niet moe is dan.
    Maar ja wat doe je eraan.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    2 keer wakker worden is toch heel normaal bij een baby van een paar weekjes oud? Daar verander je nu niet zoveel aan, ik was ook bang dat ze overdag meer sliep dan 's nachts, maar ze vond vanzelf een soort van ritme.

8. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    oke. ja aan het begin was ze wel meer overdag wakker, en sliep ze snachts veel beter.
    Lijkt opeens of ze het een beetje omdraait

9. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Misschien door het onrustige weer vannacht? Tenminste hier heeft het echt flink geonweerd, ons mannetje werd ook ineens tussendoor weer wakker, vlakna de onweer, dacht ik eindelijk weer te kunnen slapen, mooi niet dus! ;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat het slapen sinds een week ofzo s nachts beter, gewoon van voeding tot voeding. Ze komt 1-2x s nachts.
    's Morgens is ze 2-3uur wakker en wat onrustig, s middags slaapt ze van voeding tot voeding. 's Avonds is ze van 18-21u wakker.

11. misa

misa Niet meer actief

Baby's horen eigenlijk niet lang wakker te kunnen zijn. Dus lekker laten slapen! Ik weet dst de praktijk soms heel anders is door allerlei redenen.. :)

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee hoor is heel normaal, na elke voeding en verschoning slapen ze vaak :)! Wat ik altijd wel deed is bij mijn oppas kids, dat als ze overdag sliepen het gewoon licht was dan maakte ik het niet extra donker op de kamer en in de avond wel. Zodat ze al snel het verschil tussen dag en nachtritme weten! Hielp hier altijd heel erg!

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn dochter ook bijna 3 weken oud slaapt ook de hele dag, als ze gegeten heeft mischien 10 min wakker en weer slapen

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je baby slaapt de eerste periode ongeveer 22-23 uur per dag en is idd alleen wakker ivm voeding en verschoning. Ik snap dat je het vreemd vindt tov je eerste kindje... maar je eerste was in feite de uitzondering :)

Mbt dag/nachtritme: dat moeten ze nog echt leren. De tip om het overdag niet te donker te maken en s avonds juist wel is een goede om ze hier mee te helpen.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    grappig, ik had ook eerder gereageerd op het topic en ik zie nu dat onze kindjes precies even oud zijn en dus ook hetzelfde ritme hebben haha

16. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Het is normaal dat je kindje van drie weken nog zoveel slaapt hoor. Ik heb een zoontje van 5 maanden die ongeveer anderhalf uur wakker is per keer, slaapt wel 's nachts door, maar die is natuurlijk ook al wel veel groter... Dus het is logisch dat een kleine baby nog sneller moe is.. wordt vanzelf langer wakker.. Geniet er maar lekker van!

17. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Had het gister is bijgehouden, en van de 24 uur is ze toch 9 uur wakker zon beetje incl drinken.
    best veel dan nog denk ik, als ik anderen zo hoor hihi.
    Komt echt door 1 e dochter dat ik denk dat het zo weinig is denk ik

vandaag was ze ook 2 x 2 uur wakker achter elkaar

Deel Deze Pagina