Hallo dames, Ik heb een vraagje. Wanneer stopt die stuwing nu eindelijk is? De eerste maanden had ik veel te veel melk en liep ik de hele dag rond met stuwing. Na 4 maanden werd dit beter, eindelijk kreeg ik een dipje en werd het wat beter op elkaar afgestemd. Nu ben ik begonnen met de hapjes te geven en blijkbaar drinkt de kleine daardoor minder melk. Want ik loop weer rond met stuwing... En soms zo erg dat ik harde plekken heb en echt moet kolven om een borstontsteking te voorkomen. Maar ja, door dat kolven neemt de melk natuurlijk niet af.. Mijn dochter dronk de eerste 3 maanden steeds 1 borst, en vanaf toen 2 borsten per keer. Nu drinkt ze weer af en toe maar 1 borst en is dan vol, of is het drinken zat. Hoe ga ik dit aanpakken om een borstontsteking te voorkomen? Sommigen zitten met te weinig melk wat geen pretje is, maar teveel is ook echt geen feest zeg.. dacht dat het nu beter ging worden en dat de stuwing wel is een keer over zou zijn in plaats van dat ik weer het gevoel zou hebben met meloenen rond te lopen.
Bij de een hebben de borsten wat meer tijd nodig om aan een verandering te wennen als bij de ander. Wel balen voor je inderdaad. Probeer altijd eerst 1 borst te geven kort, voor je kind vast voedsel krijgt, en masseer spanning kort weg onder de douche.
Ik gaf altijd eerst de borst, dan de hapjes. Het kwam naast elkaar te staan rond een maand of 10. Op die manier bleef mijn productie ook goed Dus bied eerst de borst aan, en kolf de druk van de andere kant. Het heeft inderdaad wat tijd nodig om een nieuwe balans te vinden.
Ja, dat heb ik wel geprobeerd. De spanning eraf te masseren onder de douche. Maar heb nu al een paar keer gehad dat ik echt harde plekken kreeg en er geen andere keus was dan kolven. Ik heb toen per borst er 200cc uitgekolfd om het weer soepel te krijgen. En toen waren ze nog lang niet leeg.. Het lijkt wel alsof mijn borsten alleen maar meer melk aan gaan maken met de tijd in plaats van minder.. dadelijk wordt ik een melkkoe Vanaf een maand of 10 wordt het dus waarschijnlijk pas echt beter? Dat het dan niet per dag geeft of ze 4 of 5 keer drinkt etc?