Volgens mij is het hier nu definitief over . Onze dochter wil wel weer graag aan de borst drinken maar er komt niets meer uit. Mijn vrouw kolft alsof haar leven ervan afhangt maar de opbrengst word iedere dag minder. Maandag 60, woensdag 50, gisteren 40 en vandaag nog maar 20 ml. We hebben onderzocht of domperidon en een oxytocine neusspray opties zijn maar van de domperidon is bekend dat mijn vrouw die vanwege haar ziekte niet kan gebruiken. Van de neusspray is dat niet bekend maar het risico dat het fout gaat is te groot dus ze kan dat ook niet gebruiken. Inmiddels gaat onze dochter van 1 fles kunstvoeding per dag, en toen 2 flessen per dag, naar bijna volledig kunstvoeding per dag. Mijn vrouw blijft haar aanleggen maar er komt gewoon niets meer. We hadden in ons hoofd om minimaal 1 jaar te voeden, voor Sara's gezondheid, en liever nog 2 jaar voor maximale bescherming. Dan hadden we haar het allerbeste van het beste kunnen geven. Nu hebben we dat niet kunnen doen. Acht maanden borstvoeding is heel mooi maar het is gewoon niet genoeg . Sara wil wel drinken, maar mijn vrouw haar lichaam wil niet meer. Die is ermee gestopt. Ik weet verder ook niet meer wat we kunnen doen. Mijn vrouw kolft ieder uur en blijft Sara vaak aanleggen en we hebben contact gehad met een lactatiekundige. Maar volgens mij is het echt over . En ik had niet verwacht dat dat me zo veel zou doen. Mijn vrouw wil niet opgeven, die zegt dat ze gewend is om te vechten tegen haar eigen lichaam en dat ze dit gevecht ook tot het bittere eind blijft voeren. Maar volgens mij is het klaar .
We kunnen wel zeggen dat jullie er alles aan gedaan hebben/doen om dit probleem te overwinnen En dat ze toch maar even 8 maanden het allerbeste heeft gehad Maar daar gaat het nu niet om. Het is gewoon heel verdrietig en heel K.. dat het zo loopt... Zo had je het niet in gedachten gehad! Heel moeilijk en oneerlijk Als voor je vrouw het punt nog niet daar is, kan ze gewoon nog even doorgaan. Tot het bittere eind. Ik snap het gevoel volledig. Waar anderen zullen zeggen: het moet wel "leuk" blijven, zou ik dat ook doen. Ook met het gevoel dat je later geen twijfel hoeft te hebben (had ik maar nog even etc etc) Steun haar waar je kan en dan zal het lopen zoals het loopt. Wie weet toch een positieve draai, en anders samen verwerken dat het anders liep. Een troost: aan jullie dochter heeft het igg niet gelegen, mooi dat ze toch weer de weg gevonden heeft. Sterkte en ik duim toch nog voor jullie! ps ik weet dat het resultaat qua kolven minimaal is maar...zoals je weet, je kindje haalt meer uit de borst dan de kolf
Ik voel me ook gewoon zo stom dat ik me zo voel (dat klinkt heel vreemd, maar zo is het). Ik moet blij zijn dat we haar 8 maanden het allerbeste hebben kunnen geven en dat we alles hebben geprobeerd om nog verder te gaan dan dit. Maar dat trotste en blije gevoel is er nu echt niet. Alleen maar teleurstelling .
Ach nee joh...ik ben nog steeds superverdrietig dat mijn zoon is gestopt. Met zijn 2,5 jaar aan de borst, en toch heb ik het er nog steeds heel moeilijk mee. En dan kan ik wel de verstandelijke kant er bij halen (zo lang wat goed zelf gestopt etc) maar ja...verdriet zit in je hart en zo voelt het. Het verstandelijke komt later wel... En kijk of je nu nog wat foto's kan maken of een filmpje! Gewoon voor het geval dat...
Succes. Wat erg dat het niet meer lukt. Echt petje af voor je vrouw dat ze zo door wil zetten. Kan ze stimulerende kruiden zoals anijs en fenegriek ook niet verdragen? Anders kun je dat misschien nog proberen? Ik weet ook niet of bij 8 maanden gebruik gemaakt kan worden van donor moedermelk? Heel veel sterkte, ik snap dat jullie je verdrietig voelen..
Of de thee van weleda en kabouterfeest van piramide, en veel cashewnoten die werken bij mij iig echt productieverhogend!
Ik heb gedacht aan donormelk, een goede vriendin van ons heeft een dochtertje van 7 maanden die bv krijgt. Maar dan moet zij fulltime voor ons gaan kolven en dat vind ik te veel gevraagd, ik durf het niet voor te stellen. Ik weet dat zij geen nee zegt en dus zal gaan kolven terwijl het misschien veel te zwaar voor haar is. Cashewnoten mogen niet, daar is mijn vrouw allergisch voor. Thee zou wel kunnen... Ga ik eens naar kijken! Anijs mag ook, werkt dat? We willen echt alles wat nog mogelijk is proberen. Als het dan toch echt voorbij is kunnen we in ieder geval zeggen dat we niet zomaar hebben opgegeven.
Anijsblokjes/zakjes in warme melk werkt hier heel goed. havermout ook en bv thee. In bed met veel huid op huid contact helpt ook goed. En blijven aanleggen een baby krijgt altijd meer uit de borst dan de kolf. Hoeveel plasluiers heeft ze nog? Is er nog ontlasting? En hoeveel bijvoeding eet ze? Ik ken de medische geschiedenis verder niet. maar het is niet een optie dat uw vrouw ongesteld moet worden? Dit kan erg productie verminderen. Ik kon niet kolven tijdens mijn menstruatie ( verleden maand voor het eerst gehad na )
En wanneer begonnen met kunstvoeding? Elke fles kunstvoeding is minder aanmaak borstvoeding dus dan zou het niet gek zijn dat uw vrouw geen voeding meer maakt of een dip heeft.
Havermout mag, maar dat doe je meestal in melk toch? Melk mag ze niet. Dus vandaar ook geen anijs in melk. Anijsthee mag ze wel, zou dat helpen? Voeden gebeurt nu altijd op bed en ze gaan ook samen onder de douche voor extra huidcontact. Plasluiers zijn in orde omdat ze nu alles wat ze aan de borst mist aangevuld krijgt met kunstvoeding en verder extra vocht uit fruit en af en toe wat water of zelfgemaakt sap. Ontlasting is lastig te vertellen want dat is altijd onregelmatig geweest, de ene keer 2 keer per dag en dan ineens een ruime week niet. Nu is de laatste keer een paar dagen geleden. Ongesteld worden lijkt me niet. Ze is tot nu toe 1 keer ongesteld geweest na de bevalling en dat was met 5 maanden. Toen veranderde er niets. Daarna is er niets meer gekomen.
We zijn pas met kunstvoeding begonnen toen onze dochter echt te kort leek te komen. Ze had ineens nog maar 1 echt natte plasluier op een dag, de rest van de luiers waren kleine mini plasjes. Dat was het moment dat we onze ogen gingen openen dat ze echt niet meer genoeg borstvoeding kreeg en dat we iets anders moesten geven om te zorgen dat ze aan haar vocht kwam. Verder doet mijn vrouw nu nog steeds ondanks dat er bijna niets meer uit de borst komt nog steeds eerst aanleggen en pas als dat niets heeft opgeleverd geeft ze een flesje kv terwijl ze zelf gaat kolven.
More Milk Special Blend | APOTHEEK Borstvoeding | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk wat mij echt heeft geholpen toen alles bijna stil lag waren deze speciale kruidencapsules van het moedermelknetwerk. Ik weet niet of dat een optie is?
Oh wat naar joh. Maar idd bvthee proberen kan zeker de moeite waard zijn hoor. Hier een heel onstabiele productie, maar bvthee heeft 't elke keer nog weer "gered". Bij sommige reformzaken hebben ze speciale bvthee, dus daar zitten meerdere dingen in, die de productie kunnen stimuleren. Succes.
Bedoelde dat over de kv niet als aanval hoor trouwens, probeer heel hard mee te denken nu.. U geeft aan dat ze geen melk mag, ook geen melk op basis van rijst of soya? Anijsthee ( bijvoorbeeld sterrenmix van ah huismerk of andere bv thee bijvoorbeeld van weldela ) kan helpen. Ook beschuit met muisjes/ gestampte muisjes kunnen werken. Krijgt uw vrouw nog wel een toeschietrefelex? Probeer anders te wisselkolven/voeden. 1 borst 1 kant en tussendoor wisselen 2of 3x per voedingsbeurt of kolfbeurt. Maar wel goed leeg kolven aangezien hoe leger de borst( dus echt leegkolven! ) hoe meer melk er in der borst aangemaakt word van vraag is aanbod! Overigens zou een menstruatie alsnog goed kunnen! Hoelang speelt het nu? Ik merkte 2 weken voor mijn menstruatie dat ik slechter kon kolven en tijdens mijn menstruatie dus bijna niks.. terwijl ik normaal 150cc in 5min per borst kan kolven kreeg ik 20cc in een half uur tijd voor 2 borsten.. Om maar even aan te tonen hoe naar dat kan zijn. Bij mijn eerdere kinderen kreeg ik mijn menstruatie's tijdens de borstvoedingsperiode om de raarste tijden.. 2 of 5 maand ertussen was niks gek.. Fenegriek capsulens zouden ook nog kunnen helpen? Zijn online te bestellen en staan erom bekend dat die goed werken! Als de ontlasting verder niet verandert is zou ik me daar geen zorgen om maken. Plassen zou ik idd wel goed in de gaten houden maar zolang ze per dag ( meen even uit mijn hoofd) 3a4goede plasluiers heeft is er niks aan de hand. Wel heel goed dat de kleine eerst aangelegd word en dan pas kunstvoeding en dat uw vrouw dan ook kolft is helemaal top natuurlijk! En/of kolven/voeden om de 2 uur.
Ziet u de baby tijdens de poging tot voeden wel slikken? Zijn er nog nachtvoedingen? Anders ( al weet ik nogmaals de gezondheid van uw vrouw niet) zou snachts extra voeden/kolven ook erg goed kunnen werken aangezien dat de productie het hoogst is.. Nog even over het ongesteld en eerder niet veranderen van de productie.. Ik ben bij dit kindje dat ik nu voed een keer ongesteld geweest met 2 maand na de bevalling en toen had ik ook geen productiedip maar laatste keer wel dus dat wil ook niet alles zeggen merk ik.