Nou, ben dus toen mijn dochtertje 6 weken was voor het eerst weer ongesteld geworden. Dat duurde een dag of 4. In week 8 ben ik weer ongesteld geworden ,dat duurde weer 4 dagen. De eerste keer had ik veel minder melk tijdens de menstruatie maar dat kwam daarna weer in volle glorie terug (ik had overproductie en normaal moet ik eerst melk af laten lopen alvorens te voeden). Het probleem is dat de menstruatie nu weer voorbij is maar mijn melk nog altijd niet ok. Ik ben lege borsten, ze voelen ook leeg en er komt nauwelijks melk uit. Mijn meisje wordt ook boos aan de borst en kijkt me aan zo van "hallo"! waar blijft de rest? Hoeveel of weinig ik ook aanleg, er komt niet méér melk! Ik baal als een stekker want nu ben ik aan het bijvoeden met flesvoeding omdat ze natuurlijk nog lang niet tevreden is na het drinken aan de borst. Maar ik wil gewoon volledige BV geven. Iemand enig idee hoe dit kan, of herken je dit en wat moet ik doen?
Is idd veel voorkomend een productiedip bij een menstruatie. Is een kwestie van hormonen. Enkele tips om je productie op te schroeven: * Wisselvoeden dat wil zeggen meerdere borsten per voeding aanbieden. Bijv: borst 1 links, borst 2 rechts, borst 3 weer links, borst 4 weer rechts enz. Je hoeft niet bang te zijn dat je borsten leeg zijn er word gelijk nieuwe melk gemaakt. Je dochter heeft zo altijd wat te drinken ook al bied je dezelfde borst voor de 2e keer aan. * Ook kun je tijdens het voeden borstcompressie toepassen. Dat word uitgebreid uitgelegd op bv.com. Plat gezegd komt het er op neer (voorzichtig) in je borst knijpen tijdens het drinken. * Verder kun je vaker aanleggen. Bijv. na en voor een slaapje of (half) slapend aanleggen. * Nakolven na de voeding. Je kolft dan vaak niet veel maar het is wel een goede stimulans voor je productie. Hoeveel kv geef je bij trouwens ? Als je dat moet doen is het wel verstandig om dit zou weinig mogelijk te doen. Als je veel geeft heeft je kindje een hele buik vol en zal dan niet snel weer interesse tonen in de borst. Op die manier word je productie niet verhoogd.
hoihoi Hier ook al zoiets...ik kan je helaas niet helpen, maar herken het wel ik ben teruggelopen van 200 cc naar nog max 70 cc....ik voel me er echt hartstikke naar door..en mijn zoontje heeft ook nog eens koemelkallergie, dus die voeding die hij heeft is hartstikke duur......ik heb overigens nog geen menstruatie gehad....
ik heb ook enorme dip gehad toen ik met de pil begon. venkelthee drinken, een halve liter per dag helpt. en wisselvoeden: 5-6 keer per voedingsbeurt aan elke borst aanleggen. eventueel bijvoeden met kv. bij mij was de productie na een dikke week weer normaal.
Venkelthee ben ik gisteren mee begonnen en veel drinken (water). Ik drink ook heel weinig altijd en volgens het bureau scheelt dat ook heel veel. Verder ben ik ook aan het wisselvoeden, gaat eigenlijk automatisch. Als er niet genoeg uit de éen komt, ga je terug naar de ander en vice versa. We zullen zien. Wel zielig zeg, als ze ontevreden zijn na een voeding pff...
Bij mij kelderd de bv ook mega tijdens en kort na een menstruatie. Ik ben toch volledig bij bv gebleven, dan maar elk uur aanleggen, veel van borst wissellen, en als hij dan toch nog ontevreden was een beetje water geven (spek zat hier Maar het waren een paar heeeele stressige dagen voor me, dat kan ik je wel vertellen. Gelukkig is het bijde keren weer helemaal goed gekomen met de bv. Succes!!