Ik geef nog steeds volledige bv, en alles gaat prima. Alleen doet ze na het drinken (voor het slapen) nog een minuut of 10 sabbelen aan de borst. Dit doet ze eigenlijk al een hele tijd (een maand of 3) alleen, is dit een aanwenning wat ik haar straks af moet leren, of zal ze er zelf mee stoppen? Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en haar haar gang laten gaan, omdat ik er nooit last van heb als ze sabbeld. Laten jullie je kind ook sabbelen of niet?
He, dat doet Ben ook! Hij wordt over twee weken een half jaar oud, dus vrijwel even oud als jouw kindje! Ik laat hem ook maar sabbelen, daar valt hij lekker van in slaap. Geen idee of het kwaad kan, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. En als ik hem loskoppel, en hij wil nog sabbelen, gaat zijn mondje open en gaat hij al slapend op zoek naar mama's tepel! Ahhh... schattig vind ik dat.
hier was dat zo ook in het begin maar mijn tepels vinden dat niet echt leuk. Heb toen het speentje geintroduceerd en dat gaat prima
Ja hoor hier vaak genoeg gedaan bij Malou en Ruben, daarom ook weleens voedingen gehad die bijna een uur duurde, haha! Dat was dan natuurlijk niet echt 1 voeding, maar gewoon een voeding en daarna gewoon lekker samen liggen en dus ook sabbelen. Maar zolang ik er geen probleem mee had en fijn vond heb ik het toegelaten, maar dus niet elke voeding ofzo. Benthe nu doet het ook weleens maar niet zo veel, ze is als ze klaar is met drinken ook gewoon klaar en wil dan geen tiet meer hebben !
Ik laat Isis ook sabbelen. Zo valt ze in slaap. Heb er zelf geen last van. Alleen lijkt het me lastig als je er niet bent. Vallen jullie kindjes ook zonder sabbelen in slaap?
Hier ook zo'n sabbelkont.. en er idd ook nooit bij nagedacht wat als ik geen bv meer geef.. hmm.. misschien dan maar op een lege tiet.... als ik niet thuis ben en ze dus een flesje krijgt, sabbelt ze daarna graag ffies op der speentje..
Hier vaak genoeg even lekker sabbelen. Ik wordt dan gewoon als speen gebruikt en laat het meestal ook gewoon lekker toe. Ik vind het wel gezellig.
Hey meiden, ik deed dit dus ook altijd, maar kreeg vorige week op mijn kop van het CB! Want mijn dochtertje zou leiden aan 'overvoeding'... Ze dronk op die manier te veel en daardoor spuugde ze de laatste tijden wat meer. Nu ik het niet meer zo vaak toelaat als voorheen, spuugt ze veeeeeeeel minder voeding terug. Ik geef haar dan gewoon een fopspeen (op aanraden van het CB) als ze in slaap probeert te komen. Nadeel van dat ding is dat die er tig keer uitvalt en ze dus minder snel slaapt. Gelukkig slaapt ze over het algemeen zelf goed in, zonder hulpmiddelen. Maar heel soms wilt ze echt eerst sabbelen aan mijn tepel voor ze in slaap valt. Voelt voor haar ook als veilig & vertrouwd. Ze kijkt dan ook zo tevreden Dus helemaal afzweren doe ik het niet.
Mijn Zoontje doet het ook en om eerlijk te zijn is het haast dé enige manier om hem te laten slapen!Ben blij dat er meer mamma's zin die dit doen Wat wel een beetje jammer is dat hij niet zelf in slaap kan komen .Dé Speen vind hij niks aan.Ik vind het wel erg voor hem dat heet m zelf niet lukt ,het slapen Ik vraag mezelf al lang af hoe ik dat dalijk ga doen.Als iemand een suggestie heeft ik hoor het graag.laten huilen werkt niet voor ons
Assi, Overvoeding kan helemaal niet met bv. Als je kindje echt genoeg heeft, dan zal ze de borst zo echt niet meer willen/pakken. Mijn kleintje houd enorm van sabbelen op de borst, maar als hij echt genoeg heeft, komt er geen borst meer in. Speen: Ik gebruik liever geen speen om diverse redenen en daarbij komt kijken dat mijn zoon zich er geen raad mee weet. Soms geef ik hem een speeltje waar hij op kan sabbelen, maar dat is meer vanwege de tandjes die aan het doorbreken zijn. Als je kind de speen niet pakt, schijnt het beter te zijn om een combi-speen te gebruiken of er is er ook een waarop ze hetzelfde op kunnen zuigen als op de borst. Het proberen waard lijkt mij.
yep Jaslene doet het ook en ik vind het geen probleem. Laat ze zelf los dan wil ze nog wel eens wakker worden dus geven we een speen en is het goed.
whaha.... dochterlief hier word ook nog wel eens wakker dan ja! Snel de speen erin en ze slaapt door! haha.. grappig is dat altijd he?! Nouja, en overvoeding hoef ik me hier geen zorgen over te maken! Eerder een dame die te weinig drinkt dan te veel.....
Ik lees dat ik niet de enigste ben . het is idd een lief gezicht als ze sabbelend in slaap valt. Ik hoop alleen dat ze er vanzelf een keer mee stopt, want afleren lijkt me zo moeilijk dan. Heeft iemand hier ervaring mee, dat je je kindje laat sabbelen en het dan af moet leren of dat ze er zelf mee stoppen?
hier precies hetzelfde! als dochter snachts wakker word hing ik er al weer boven om haar in slaap te krijgen. Ik ben er trouwens sinds 3 dagen achter dat ze graag op dr buik slaapt, dus sinds die dagen komt ze opeens wel zelf in slaap
Hier laat ik haar niet sabbelen want dat vinden mijn borsten echt niet leuk als ik dat ga doen. Zijn altijd al gevoelig geweest en nu ook nog. Het voeden gaat op zich prima maar ik merk dat als ik haar laat sabbelen ik hele gevoelige borsten krijg en daar heb ik niet zo'n zin in.
Hier soms, maar meestal krijgt hij een speentje na de voeding als ik hij nog even wil sabbelen. Ondertussen begint hij al druk op zijn vingers te sabbelen sinds een week, dus het zal me niets verbazen als hij binnenkort zijn duimpje heeft gevonden.