Cindy, serieus, erg he? Je had wel van je stokje kunnen gaan terwijl die verpleegster alweer weg is. Soms denk ik ook dat het met de hoge werkdruk te maken heeft in de zorg, dat smeekt om fouten.
ja eigenlijk wel Misschien had ze niet zo`n zin de nachtdienst was dus wel weer super. Dat zijn ook vaak "oude" verpleegsters
Ja gelukkig is mijn schoonfamilie ook zo...die hebben me die eerste weken na de geboorte van de oudste echt gered! Maar wat eten achter de hand in de vriezer geeft echt een rustig gevoel...wat er ook gebeurt, je verhongert niet...
Daar zorgde mijn man wel voor! Zoon was 1 maand toen hij naar het buitenland ging en toen heb ik gewoon simpel gekookt voor mijzelf. Vond ik ook wel fijn om te doen. Mijn man had wel de koelkast volgestouwd, want ik kwam toen nog niet buiten.
We waren het gewend...minder was dat hij zijn dochter pas na een paar dagen zien kon (die kwam te vroeg...), maar die heeft zich ontwikkelt tot een echt vaderskindje!
mocht hier ook niet..op de kraamafdelinge netjes met spuitje en cupje..maar op de kinderafdeling whoppa fles erin! had echt zoiets...enneuhh nu dan...kreeg ook meteen te horen. Vannacht mag je wel komen maar voeden doen we met de fles........want jij hebt je rust nodig..dus eigenlijk is het beter als je slaapt. Heb ik dan wel gedaan was compleet op..... Maar verder kolven enz hielpen ze me wel goed mee...alleen had ik er bijna geen tijd voor, was zo aan het rennen overal..dan naar boven voeden...dan kolven eten schoot er soms bij in....was blij dat ik thuis was!! En toen ging het drinken fout......ben toen fulltime gaan kolven. En met 10 weken had ik hem zelf!!! weer terug aan de borst...wel met tips van de LC van hier....en heb ook veel gelezen op internet. Euhm oftopic!!! Dana, ik zou pas een bv bh kopen na de bevalling....(of een maatje groter....) En de pads zijn idd handig om te hebben, koop gewoon weggooiers..later kan je andere aanschaffen (heb ze zelf niet nodig gehad deze keer!) Verder..hemdjes...wijdere shirts en zalf idd voor de tepels (ook al werkt de bv tip ook heel goed! deze keer geen kloven, bij ons meisje wel.......) Kolf zou ik huren meis...als je echt veel nodig hebt kan je altijd nog een aanschaffen. Kost geloof ik 2,5 per dag ofzoiets... Succes!!
Ik vond trouwens die zoogcompressen van de hema prut. Lekte steds door. Natusan/da vond ik beter want daar zit een soort plastic laagje aan de achterkant.
Ik heb de hele mikmak aan voedingskleding, Mammae bh's... En nu doe ik het liefst een gewone voedingsbeha die aan de bovenkant clipjes heeft aan. En dan met een gewoon topje en een shirtje over elkaar. Bovenste shirt omhoog, onderste naar beneden, bh losmaken, klaar! Die Mammea is prachtig maar ik kan dat clipje echt niet met een hand dichtkrijgen en al helemaal niet dat zoogcompres netjes terugleggen. En met een kind in je ene hand heb je nooit twee handen vrij. Voed ik in het openbaar dan vind ik het dus geen discrete oplossing, ben zoveel aan het frummelen! Alhoewel ze onder een mooi jurkje wel heel fijn en mooi zijn en ik had er na de bevalling grote behoefte aan om iets vrouwelijks te dragen en niet iets praktisch-maar-lelijks. Dus qua kleding: mooie maar wel praktische voedingsbh en veel hemdjes/shirtjes en vestjes zijn mijn aanraders. Ik heb zelf witte wasbare competeren van Avent en zwarte van Carriwell. Lilypads bleven bij mij al snel niet meer plakken en konden dus ook niet zonder bh gedragen worden, dus bij mij voor in de nacht geen toegevoegde waarde, jammer genoeg... Heb nu van Carriwell een soort bhtopje, zoiets als wat je in je puberteit ook aanhad
Oh gelukkig maar! Denk dat het voor de papa vervelender was dan voor de baby. Veilige hechting hangt van meer factoren af.
Bedankt dames Gelukkig kan ik hier advies vragen aan ervaringsdeskundigen want je schaft anders teveel aan uit onzekerheid, wat een ziekenhuis-/borstvoedingsverhalen lees ik zeg, zo jammer dat je zo vlak na de geboorte al ontzettend moet opletten en op je strepen moet staan omdat er anders gewoon een fles ingedrukt wordt.