Mijn dochtertje is 6 weken oud, maar ik krijg niet eens 3 uur tussen de voedingen. soms wil ze na anderhalf uur al weer soms zelfs korter. ze begint dan in eerste instantie echt goed te drinken om na een paar minuten weer te stoppen. Ze was wel heel klein 2570 gram maar ze groeit goed en was bij de laatste controle vorige week 4 kg. ik weet niet hoe ik dit moet oplossen en het put me uit. daarnaast kan ik op deze manier helemaal geen regelmaat instellen en ik heb er nog een kindje lopen van 2. Het is wel zo dat momenteel ons hele gezin te kampen heeft met een virus en ze zit natuurlijk op 6 weken en krijgt haar regeldagen weer. alleen was het voor die tijd ook al zo. Ik wil eingelijk helemaal niet stoppen met de borstvoeding maar ik wil wel graag wat meer rust en regelmaat want ik heb nu soms het idee dat ik alleen maar aan het voeden ben. afgelopen nacht kwam ze zelfs 5! keer voor een voeding. ze is niet tevreden met een pink of e.d en ze wil ook geen speen. ga nog 1 ander soort speen proberen maar ik heb er een hard hoofd in. Heb wel genoeg voeding maar ook een enorm toeschiet reflex. dus ze verslikt zich regelmatig. tips zijn heel erg welkom want loop op mijn tandvlees
Beste Shenoby, Allereerst nog gefeliciteerd met je 2e dochtertje! In 6 weken van 2570 naar 4 kilo: 1430 gram gegroeid= gemiddeld 34 gram per dag (zal in de praktijk wat meer zijn aangezien zij ook eerst wat zal zijn afgevallen.) Je doet het dus geweldig, want doordat je wel toegeeft aan de frequentie krijgt zij met de kleine voedingen die ze neemt wel genoeg binnen om te kunnen groeien. 5 keer per nacht is natuurlijk wel echt heel zwaar en dus fijn en goed als dit anders kan. Om de frequentie naar beneden te krijgen is het dus belangrijk om de voedingen per keer groter te maken. Ik heb een aantal vragen: -hoeveel voedingen heb je afgelopen 3 dagen (of komende 24 uur als je het niet echt bijgehouden hebt) gegeven? -hoe vaak plast ze -hoe vaak poept ze en wat is de kleur van de ontlasting? -hoe lang drinkt ze per borst groetjes Annemarie
bedankt voor je snelle reactie, ik ga het even goed bijhouden voor je. op een aantal vragen kan ik wel antwoord geven. elke luier is een plasluier en vervang de luiers elke 3 uur. poepluiers zeker 4 keer per dag. de kleur is geel. soms groen. drinken per borst. bij normale voedingen 10 tot 15 min. bij de "snackjes" tussendoor zoals ik ze noem. meestal 5 minuten actief drinken en dan slechts 1 borst. vanaf vanmorgen half 8 zit ik nu om deze tijd op 5 volledige voedingen.dus zal nog even moeten gaan kijken wat dit op 24 uur word
Beste Shenoby, Je noemt 8 volledige voedingen en 6 snackmomenten: helemaal afhankelijk van wat jij een snackmoment noemt zou je bijvoorbeeld kunnen proberen of je er 9 volledige voedingen zonder snackmomenten van kan maken. Hoe kan je dit bereiken? Ik adviseer meestal om van iedere voeding een volledige voeding te maken: dus als je kindje zich eerder meldt dan verwacht je ook echt probeert om er haar tussendoor te wekken en goed te voeden en het geen snackmoment te laten zijn. Merk je dat dit niet kan, probeer dan eens om van tevoren in te schatten of het een snack wordt of een voeding (of zie je dit al?). lastig is natuurlijk voor mij om op deze manier in te schatten of een snackmoment wel een snackmoment is of dat het toch echt een 1/2 voeding is.... dan zou ik een voeding moeten zien. Wellicht een goed idee om met een LK te overleggen telefonisch (ik heb nu ook alweer een aantal wedervragen bedacht) om je zo verder te helpen. Je kan natuurlijk ook in 1e instantie een vrijwilliger bellen. Mocht je nog vragen voor mij hebben hoor ik het natuurlijk. groeten, Annemarie